Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 199 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| oceano - Ej medlem längre | 2008-04-27 13:14 | |
![]() | Grattis barbi!! Lycka till med kärleken! | |
| Jamo | 2008-04-27 13:22 | |
![]() | Grattis Barbi :) Och jag tror att jag håller med Barbi när det gäller Redbaron, vad är poängen? :) Sen går det väl vända på en sak som han skriver, "varför ska man diskvalificera sig från att må bra i livet på grund av att man kanske inte kan få vissa jobb?" | |
| Jumanjia | 2009-03-04 02:53 | |
![]() | mimmipigg1 Önskar att alla kunde tänka som du :-) | |
| vemvonhelst | 2009-03-04 08:03 | |
![]() | Världen är full av inredningsprogram i TV, parallellt med detta fullkomligt väller det ut folk ur garderoberna...kan man tänka sig en ny lite spännande version av inredningsprogrammen där mina favoriter Simon och Thomas avslutar programmen med att öppna några garderober och låta folk komma ut :-) ..Nej skämt åsido, jag anser att alla har rätt att känna och tycka vad de vill, man kan ju inte själv styra över sina känslor för andra människor oavsett kön. Däremot kan jag tycka att det ofta överdramatiseras, allvarligt vem är intresserad? Människa som människa oavsett kön, färg, ålder eller sexuell läggning.... | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-03-04 08:14 | |
![]() | vemvonhelst: jag tycker också att homosexuella i media ofta blir stereotyper, även om jag älskar Simon och Thomas sköna jargong mellan varandra... Vad jag inte fattar är varför en del homosexuella måste racka ner på dem som är bisexuella? Det är inte heller något man väljer, jag vet inte ens om det är en "läggning" eller om man bara har förmågan att älska en annan människa oavsett kön? För min del har det ingen betydelse vilket kön eller vilken färg en annan människa har. Jag blir kär i en skön personlighet, i vilken kropp den personligheten befinner sig har mindre betydelse för mig. Vem är ni att bedöma att detta är för att det "är modernt" eller om det är äkta? Att man vågar öppna käften och berätta det, även om ni egentligen inte har att göra med vem jag för tillfället har en relation med, beror kanske på att det har blivit "modernt", det vet jag inte. Jag lever nu och om jag hade levt för femtion år sedan vet jag inte hur öppen jag hade vågat vara med mina känslor. Nu lever jag lyckligt med min gubbe, sedan flera år, dock (för er som måste veta)! | |
| Omoralen - Ej medlem längre | 2009-03-04 08:50 | |
![]() | Tänk om folk kunde fokusera lite mer på kärlek och/eller kåthet och skita i mellan vilka det handlar om. Vi behöver mer av den varan och mindre av fördomar.... | |
| Ässät | 2009-03-04 09:45 | |
![]() | All ömsesidig kärlek är bra kärlek oavsett läggning :). | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-04 10:09 | |
![]() | Jaja, din frimärkssamlare...;) | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-03-04 10:10 | |
![]() | =) Vad ni är söta! | |
| Ässät | 2009-03-04 10:12 | |
![]() | frimärkssamlare? *s* | |
| Jeanettii | 2009-03-04 10:45 | |
![]() | Ja är man det så måste man ju stå för det. Man kan gå omkring och hålla en sådan hemlighet. Det skulle man bara må dåligt av. Tror inte att någon bryr sig om t.ex. en arbetskamrat är homosexuell. | |
| Ässät | 2009-03-04 11:12 | |
![]() | Ja jag står för det.. är det nån som inte gillar det så bryr ja mig inte heller.. | |
| sarahmaria | 2009-03-06 13:48 | |
![]() | Jag tror man går igenom olika stadier i sin "komma ut process" Jag säger inte ens att jag är homosexuell jag pratar om min flickvän för att jag tycker det är självklart ! Förstår ni vad jag menar! Jag tycker inte att jag ska behöva "komma ut" varje gång det kommer på tal om flickvän/pojkvän! Jag tar det för självklart att folk accepterar det! Det gör de flesta med och dom som inte gör det är ändå inte värda min uppmärksamhet! Men jag förstår ändå folk som känner att dom inte klarar av att komma ut! Det kan säkert vara skrämmande och man undrar vad folk ska säga och så! Men man kan bli glatt överraskad med =) Det blev jag! Jag trodde mina föräldrar skulle få spel =) (Dom är religösa) men allt min mamma frågade var om jag var lycklig, vilket jag var/är så då var det lugnt =) Så det var min åsikt i det hela =)) | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-03-06 14:49 | |
![]() | sarahmaria, du kanske inte vill benämna dig själv som homosexuell just för att du inte är det? | |
| LiiiLooo | 2009-03-06 15:05 | |
![]() | jag förstår inte vad det ska spela för roll vad folk har för suxuell läggning. orka hålla koll på om du eller du är homo- bi eller hetrosexuell. Jag brydde mig förr men jag har flera kompisar som starkt gått ut med att de är lesbiska i flera år för att sedan byta tillbaka till andra könet.. folk blir nog säkert mer öppna med sin läggning idag då det har blivit mer accepterat men det är väl för fasen ingen EGENSKAP att ha en sexuell läggning?! jag vet inte om det är någon modefluga eller inte... folk är nog både mer öppna och mer nyfikna och mer förvirrade när det gäller sin sexualitet... jag har bara haft "hetrosexuella" förhållanden men jag vet inte om jag skulle kalla mig hetro för det.. min sexuella läggning är att jag är sexuellt aktiv... kan inte alla få vara det ifred...? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-06 16:21 | |
![]() | Klart det handlar om att det är mer accepterat idag(även om det inte tillnärmelsevis är tillräckligt). För inte länge sedan ansågs det ju vara sinnessjukdom..Folk har alltid varit homos, men tragiskt nog så är det först nu som det är någorlunda ok att vara det, ergo vågar fler "outa" sig. Men ickeförty så är det helt accepterat i samhället ännu, varför vete fåglarne..men trist är det. | |
| barbi | 2009-03-06 18:16 | |
![]() | wow nästan ett år sen:) o ja e fortfarande förlovad:P | |
| skogstorparn | 2009-03-06 18:39 | |
![]() | "stå får sin läggning" kan man ligga för sitt stånd..? | |