Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 780 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| creamie | 2008-07-01 12:54 | |
![]() | Din sambo tjänar kanske en del :) | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-01 13:01 | |
![]() | Usch, jag skall studera till hösten och ser med fasa fram emot hur det skall gå ihop. De dära försörjarna som det skall krylla av, var finns de? | |
| kartoffel | 2008-07-01 13:06 | |
![]() | Korpa med dig dassrullar från din arbetsplats, skola eller offentlig toalett till hemmet. | |
| bluebite | 2008-07-01 13:25 | |
![]() | När det kommer till mat; - månadens matpengar delat på det antal portioner du ska äta. (visar vad du har råd att spendera per protion) - Köp storpack av pasta, ris, bröd, köttbullar mm och (frys in bröd och köttbullar mm) - ha alltid Maizena hemma (redningspulver) så fixar man billiga såser. - köp ingridienser som funkar till massa olika saker: kakao, havregryn, mjöl, socker, bakpulver, vanilinsocker, ägg, kanel mm. går att baka en massa goda saker och frysa in. - köp så du klarar dig lääänge av ris och pasta mm, så du inte riskerar att svälta om pengarna tryter i slutet av månaden | |
| blue_moon | 2008-07-01 13:25 | |
![]() | Paulúns shoppingguide ger tips om vilka livsmedel från Aioli till Örtsalt som är näringsmässigt bäst, om tillagning och hållbarhet. Min bibel! Släng inte kvittot när du handlat utan kolla att summan stämmer innan du lämnar affären. Det tjänar du på. Köp inte plastkassar att packa maten i. Ha istället med dig dubbla papperskassar som rymmer mycket mer och håller i månader... | |
| bluebite | 2008-07-01 13:40 | |
![]() | - Handla inte alla saker i samma mataffär, kolla vilka som är billiga på specifika saker. - ordna ICA-kort, MedMera-kort, osv, för att få alla rabatter. - passa på att köpa när det är billigt, vänta inte tills det tar slut hemma. då sparar man pengar på sikt. - köp saker som är lite dyrare (tågresor, elektronik mm) på Tradera eller annan sajt. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-01 13:40 | |
![]() | Mamman - sabba nu inte för alla studenter. Det skall vara fördjävligt och ens ekonomi skall inte tillåta några utsvävningar (förutom tokfestande på onsdagspuben, fredagspuben och tentapuben). Kom nu inte och säg att det går ganska bra, då sabbar du för alla som skriver rättshaverisinsändare till DN och svenskan angående hur hemskt det är för ekonomin att studera. Så, nu när ordningen är återställd kommer mitt bidrag för fattiga studenter: Hotellfrukostar är gratis om man övertygar sig om att man är hotellgäst och beter sig som det är ens fulla rätt att äta deras frukost. Man kan tvätta, äta, sova ruset av sig samt finna tröst hos sina föräldrar om de bor tillräckligt nära Man kan laga mat tillsammans med studentvänner! Hoppa inte över att äta ordentligt. Tröttheten tar annars över, och det blir inte mycket gjort. Spara på alla onödiga fasta kostnader (dela bredband med din granne!) | |
| Nasty Nimrod | 2008-07-01 13:52 | |
![]() | Papperskassar går väl sönder rätt lätt? Tygkassar är fint, annars... | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-01 13:53 | |
![]() | Surfa på grannen är bra. Men leva på mamma när man är närmare 30? | |
| blue_moon | 2008-07-01 13:55 | |
![]() | Dubbla papperskassar håller kanonbra om man hanterar dom vettigt och undviker ösregn... | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-01 13:56 | |
![]() | Sy egna tygpåsar låter billigare och bättre :) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-01 13:56 | |
![]() | mors kärlek svalnar aldrig pms-kossan! ;) | |
| bluebite | 2008-07-01 13:57 | |
![]() | köp billigt tyg och sy egna kläder :) | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-01 13:59 | |
![]() | Dude: Jodå, efter en vecka ihop så är det nära döda-varandra-gränsen. Sy egna kläder gör jag ändå, inte allt men har det som hobby. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-01 14:02 | |
![]() | Konsten är att komma för kärlekens skull, göra en massa praktiskt (äta, tvätta, sova), sedan lämna innan döda-nära-stämningen uppstår. ;) Apropå kläder... det slösas mycket med kläder. Ordna klädbytardagar med kompisar innan du slänger/ger bort dem. Lämna in dem på såna där affärer där du får betalt om de säljer dem. | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-07-01 14:04 | |
![]() | Har man bott på egen hand i 12< år tar det emot ganska mycket att behöva få hjälp av päronen. Envisheten och stoltheten kommer bli min död en vacker dag :) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-01 14:07 | |
![]() | Ja, jag vet. Jag ger inte råd till mig själv, utan bara till fattiga studenter! ;) | |
| creamie | 2008-07-01 17:32 | |
![]() | Som fattig student delar jag nu med mig ett till av mina tips till andra likasinnade: SKAFFA LÄGENHET DÄR ALLT INGÅR! :D Bredband, tv, el, värme osv ^^ | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:42 | |
![]() | Jag tänkte ett tag på vad det skulle kosta som student i stockholm att dagligen kryssa med Viking Line till Mariehamn... i förhållande till studentlägenhet. Så länge det inte krockar schematekniskt så kan det finnas pengar att spara. Särskilt på sommaren, när kryssningarna i pincip är gratis! ;) | |
| tjena | 2008-07-01 20:10 | |
![]() | Om man nu hellre använder sin egen toa för sina behov och inte vill stjäla papper så är det billigare att köpa en bal toapapper än att köpa småpaket. Serla har en förpackning med 24 rullar för 69 kr (på mitt närmaste Ica) och då blir det ca 2.85 kr per rulle. Om man jämför det med förpackningar om 8 rullar för 30 spänn så sparar man en krona per rulle. Inte mkt men alltid något =) Och man lär ju spara ännu mer om man nu köper en sån där stor bal- men det förutsätter iof att man inte bor för trångt. Ett annat tips, som redan nämnts, är att äta havregrynsgröt. Tydligen är jag intresserad av att veta vad saker kostar så jag räknade i höstas ut att en portion gröt med mjölk och sylt kostar drygt 2 kr! Räknade inte in elen i det men ändå. Två spänn för något som mättar och är nyttigt, jag tycker att det är helt suveränt. Ett studenttips jag läste någonstans är att raka av sig håret för att spara in på hårprodukter. Kommer inte att använda mig av det tipset men det kanske är bra för nån annan =) | |