Spelrum
Giraffen | 38 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
limpan__2 | 2012-03-14 21:02 | |
![]() | Så en mindre populär kung skulle göra monarkin mindre rimlig som system? Jag som trodde ett av de starkaste skälen för monarki satt i att positionen är mer betydelsefull än personen. | |
slånbär | 2012-03-14 21:11 | |
![]() | Limpan- Sådär kan det lätt bli när man trasslar in sig i ohållbara argument utan belägg. Lite kräftgång på nåt sätt..... | |
rullarens | 2012-03-14 22:19 | |
![]() | En president utan makt, varför då? Vi har ju redan en statschef utan makt och det fungerar bra. Och ok, låt säga att jag bara tror på ekonomiska effektar av pr-värdet så är det ju samma sak som att du icke tror på detsamma. Du kan ju inte heller styrka att det inte ger nå effekter. Trams igen. Och nu när det gäller den kungliga arvsrätten har den mer eller mindre funnits sen Gusta Wasas dagar och t o m tidigare. Lite väl magstarkt att som presidentanhängare snacka om att välja kungar när man samtidigt raljerar över demokratifrågan när riksdagen valde Bernadott. Lite logik kan man väl ändå begära.... | |
A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre | 2012-03-14 22:36 | |
![]() | "Och ok, låt säga att jag bara tror på ekonomiska effektar av pr-värdet så är det ju samma sak som att du icke tror på detsamma. Du kan ju inte heller styrka att det inte ger nå effekter. Trams igen." Det är lite fascinerande att diskutera med människor som inte ens har de mest rudimentära kunskaper om hur en debatt brukar gå till. - Det finns rosa elefanter. Och jag gillar dem. - Men vänta nu, har du källa på att de finns? - Googla! - Men varför ska jag googla, det var ju du som påst... - Skiter väl jag i, googla! - Ok, jag har hittat en länk till en artikel där en forskare vid ett aktat universitet avfärdar rosa elefanter som påhitt. - Jag litar inte på den där artikeln. - Men vad är det för fel på trovärd... - Jag tror på rosa elefanter och hör sen!! FÖR DET TYCKER JAG!!! | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-03-14 22:38 | |
![]() | När riksdagen valde Bernadotterna så hade vi inte kvinnlig rösträtt i Sverige, undrar om rojalistern har en majoritet i dag om man tar bort alla svensk damtidningsläsare. | |
rullarens | 2012-03-14 22:46 | |
![]() | abinida eller vad du heter, jag tycker ett kännetecken för dej hela tiden varit att du bringat KLARHET och ANALYTISK GENIALITET till denna debatt, heder åt dej!!! Grundsnygg: Utav de som är för kungahuset i detta land är det inte många som läser den tidningen. Och vi valde Bernadotterna utan kvinnorna. Då ska man betänka att det är kvinnorna som är i majorietet av kungamaktens anhängare idag..... | |
A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre | 2012-03-14 22:47 | |
![]() | "jag tycker ett kännetecken för dej hela tiden varit att du bringat KLARHET och ANALYTISK GENIALITET till denna debatt" Lite som du då. Fast tvärtom. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-14 22:52 | |
![]() | Det sista var helt obegripligt. | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-03-14 22:53 | |
![]() | Ord som analytisk och genialitet känns inte direkt relevanta då vi diskuterar våran CarlGustaf. | |
A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre | 2012-03-14 22:57 | |
![]() | Nu ska vi inte racka ner på kungen. www.youtube.com/watc...ur dDtmp2Yk | |
A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre | 2012-03-14 22:59 | |
![]() | Ledsen om jag skriver obegripligt, nulltj. Sitter mest och tröttmösseyrar. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-14 23:00 | |
![]() | Det var inte dig jag syftade på, Aba.. | |
limpan__2 | 2012-03-14 23:08 | |
![]() | Rullarens, ser du inte skillnaden på en en republik med en indirekt vald men maktlös president och en arvsmonarki? När det visade sig att President Wullf misskött sina affärer tvingades han avgå, när Bernadotte missköter sina affärer finns det inget vi kan göra åt det utanska bara acceptera faktum, han är endå den som stod på tur efter att ståndsriksdagen 1810 valde Bernadotte till tronarvinge. Och detta enbart för att den franska armén haft några framgångsrika år. För övrigt anser jag att vi kommer klara oss lika bra utan att vi skapar ett presidentämbete! Men det är bra att vi enas om att de ekonomiska argumenten är trams, jag har heller aldrig framfört detta som skäl till monarkins avskaffande. | |
A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre | 2012-03-14 23:11 | |
![]() | Nu är det så att Bernadotte aldrig skulle missköta sina affärer. Se hur coolt avslappnad han är på detta klipp, strax innan han tar bössan och går ut i skogen för att göra sin plikt att hålla älgstammen i schack. www.youtube.com/watc...re =related | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-03-15 05:12 | |
![]() | Tror inte knugen gör nån vidare bra PR för landet. Han verkar alltid bortkommen och disträ på klipp man ser. I så fall är det väl Sillen och Vickan som står för populariteten. Avskaffa det förelgade kungahuset. Det är omodernt att folk får ärva ämbeten. Helt vansinnigt att släktband och inte kompetens styr vem som blir statschef. | |
sobre - Ej medlem längre | 2012-03-15 05:18 | |
![]() | Gör som jag, gå med i republikanska föreningen!! Vi närmar oss tiotusen medlemmar!! Gå in och kolla på repf.se Där finns mycket nyttig information!! | |
rullarens | 2012-03-15 06:36 | |
![]() | Wow 10000 medlemmar!!!! Nästan..... En promille, fan, ni är ju nästan i majoritet!!! | |
limpan__2 | 2012-03-15 09:08 | |
![]() | Troligtvis fler än den Rojalistiska föreningen (som inte skriver hur många medlemmar de har). Men du finner det väl naturligare att jämföra äpplen med päron... | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-15 10:37 | |
![]() | Rojalistiska Föreningen har ca 2000 medlemmar. (GP 120127) | |
Lillstölla | 2012-03-15 10:48 | |
![]() | Wow, hela 2000 blåhåriga små tanter.... | |