Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Thaddeus | 2011-08-07 13:25 | |
![]() | "Var du får det ifrån vet inte jag men det kanske är din egen syn på tjejer som har tillfällig sex som ligger till grund för det." Nej jag håller mig till tråden. | |
| le-lou | 2011-08-07 13:25 | |
![]() | "Det är fel att köpa någons kropp." Intetsägande egentligen, varför är det bara just sexuell stimulans som är kroppsköp och inte t.ex. ryggmassage eller it-konsulttjänster? "Det främjar trafficking". Mycket möjligt att det på diverse indirekta sätt kan ha sådana effekter, samtidigt vore det rakt emot grundläggande principer för ett fritt, demokratiskt samhälle att lagstadga på den grunden. " Skulle du vilja att din dotter, dejta... etc" Cirkelargument; sex för pengar är fel eftersom det är fult eftersom det är fel. Varför kan inte sex vara en konst, något att bemästra och kommersialisera som allt annat? Är inte detta bara unken kristen sexmoral i ny tappning? "Det främjar kriminalitet, droghandel osv" Ett av de mest bisarra argumenten med tanke på att det är lagstiftningen som kopplar sexhandeln till den kriminella världen. " | |
| Thaddeus | 2011-08-07 13:27 | |
![]() | "En tjej med många killar är en madrass eller hora medan en kille som gör samma är en hingst-ännu idag!!" Tala för dig själv slånbär. Han är lika mycket hora som hon enligt mig. Jag skulle inte vilja ha ihop det med en manlig hora heller. | |
| ANDERStG | 2011-08-07 13:27 | |
![]() | Jag har alltid misstänkt it-konsulter för pseudointellektuellt fnaskande. | |
| le-lou | 2011-08-07 13:30 | |
![]() | Thaddeus, du skulle säga nej till en partner som haft sex med många andra? Eller är det bara om det skett betalning , som det räknas? | |
| Måns_E | 2011-08-07 13:30 | |
![]() | En Hora borde väl klara sig rätt bra med en kund per dag som hon valde själv? T o m om hon fick skatta för det. Till skilnad från annat kroppsarbete så är det ju väldigt bra betalt. Så varför tjata om sex-sju torskar per dag? | |
| Thaddeus | 2011-08-07 13:32 | |
![]() | En? Tråden handlar om lagliga bordeller. Tror du det räcker med att bara betala skatt?? | |
| Chribba | 2011-08-07 13:32 | |
![]() | Det är ju bättre att det är kontroll på de som säljer sex och att de får behandling om de missbrukar. Slipper äckliga hallikar som misshandlar dem om de inte lägger upp sig. | |
| slånbär | 2011-08-07 13:32 | |
![]() | Jisses thaddeus-du kan verkligen inte läsa vad det är man skriver. Jag pratar naturligtvis inte om hur jag själv ser på det utan hur det ses av omgivningen. Menar du även att du inte skulle kunna vara ihop med en kille som hade haft en massa tjejer före dig (eller tjej om det är det som är aktuellt för dig) | |
| Thaddeus | 2011-08-07 13:34 | |
![]() | Det skulle jag undvika. Jag skulle få komplex som fan. =) | |
| Måns_E | 2011-08-07 13:35 | |
![]() | Thaddeus, ja visst tror jag det. | |
| le-lou | 2011-08-07 13:37 | |
![]() | jag tror att det här inte enbart handlar om faktumet att nån har sex för pengar och att det är äckligt..utan att alla vet att även gifta män går till prostituerade, och inte bara singlar. Horor har inte bara sex mot betalning, de är äktenskapsförstörare också och såna spottar samhället på. Här har vi kvinnor som finns tillgängliga dygnet runt och för alla - klart att detta är ett hot mot äktenskapet. Att det är mestadels kvinnor som vill olagliggöra prostitution tror jag iaf, handlar om att ha så mycket kontroll som man kan. Över sin man helt enkelt. Ju mindre faror som lurar, desto bättre. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-07 13:40 | |
![]() | för mig är inte moral fel,den värsta prostitutionen,av svenska män är när dom varit gifta ett liv skiljer sig och pekar ut en tailändska i en katalog och gifter sig med henne ,mannen ofta tjock och ful kvinnan ofta 25 år yngre en han,så har han hittat någon att utnyttja och han tror han är älskad av henne,hon kommer från en misär på landsbygden,för att kunna för sörja sin familj och kunna skicka hem någon tusen lapp i månaden så att familjen överlever,ska hon nu bli hunsad hushållerska åt en fet ful gubbe,i många fall även nedtryckt och slagen,jag ser dom på stan jag hör hans elaka röst när han säger nej det är för dyrt,dessa män värderar jag som mögel på en ost | |
| le-lou | 2011-08-07 13:50 | |
![]() | Här . för den som är väldigt intresserad så finns det en helt unik studie som gjordes i Sverige förra året, om vilka som säljer och vilka som köper sex i vårt land. Syftet med studien är att öka kunskapen om sexköp via internet främst. Förutom enkäterna ingår intervjuer med några säljare och några köpare av sex. En prostituerad kvinna skriver : "Rekommenderar er starkt att läsa den. Inte för att jag själv säljer sex, utan för att den är äkta och för att den visar verkligheten som den är just här. Inte något på förhand uppgjort och manipulerat för ens egna syften." "Kunskapen kring män som säljer sex i Sverige har hittills varit mycket bristfällig och därför är det intressant att konstatera att 6 av 10 svarande i vuxenenkäten är män och 8 av 10 av dessa definierar sig som homosexuella, säger Niclas Olsson, socialsekreterare på Kompetenscenter Prostitution" Finns att läsa här: www.malmo.se/downloa...l_ 1.02.pdf | |
| le-lou | 2011-08-07 13:55 | |
![]() | www.svd.se/opinion/b...08 4297.svd "Hur många sexsäljare som mår dåligt, jämfört med hur många som trivs, vet vi inte. Att det alltid är de som mår dåligt som nämns ger inte en rättvis bild, eftersom vi som inte mår dåligt, inte behöver söka hjälp, inte har något missbruk mm, aldrig finns med i statistiken. Vi ska inte finnas och inte uttala oss och om vi ändå gör det, så heter det att vi ljuger." | |
| markusfe | 2011-08-07 13:57 | |
![]() | Jag instämmer i det du skrev ektis. Själv tycker jag frågan om kriminalisering är svår. Det finns ju sannolikt en glidande skala från de prostituerade som far väldigt illa i sitt arbete (menar här inte bara trafficing och andra former av tvång) med förfärliga konsekvenser för både sig själva och samhället i stort till de som inte far illa alls. Man skulle ju i det ideala fallet vilja tillåta sexköp från de senare men ej från de förra. Det låter väl sig dock svårligen göras. Vi har ju som exempel kriminaliserat en lång rad droger trots att man kan tänka sig att vissa skulle klara av ett bruk av dessa som ej skadar andra och endast i ringa utsträckning skadar sig själva. Ett par frågor till de som är motståndare till en kriminalisering: vid vilken ålder ska pojkar och flickor vara lagligta att köpa och varför? Bör man tvingas att söka jobb som prostituerad för att behålla A-kassan (frågan kommer sig av att jag uppfattar att flera skribenter inte verkar tycka att det är ett så annorlunda jobb utan att detta mest är en trist värderingt från det omgivande samhället)? För övrigt förvånas jag över den irritation som verkar finnas över lagar som grundas på moral. Vilar inte alla lagar ytterst på ett moraliskt ställningstagande (eller åtminstonde borde göra det)? | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-07 13:58 | |
![]() | Thaddeus: Eftersom jag har haft ytliga kontakter och har mera nära relationer med prostituerade eller f d prostituerade så är de inte sämre som människor. Skulle inte förvåna mig om de som slår sig för bröstet och anser sig höra till en finare sort kommer på en sämre placering i himmelen. Om jag blev kär i en gigolotyp skulle jag kräva att han slutade förlusta andra kvinnor och höll sig till mig. Duger inte jag, räcker inte jag...ja, då skiljs våra vägar. Andra (inte minst hallickar) ser ju inga problem med att deras fru eller dotter säljer sex... | |
| le-lou | 2011-08-07 14:05 | |
![]() | ". Vilar inte alla lagar ytterst på ett moraliskt ställningstagande (eller åtminstonde borde göra det)?" Sexköplagen vilar inte på moralisk grund, den förvrider moralen. | |
| markusfe | 2011-08-07 14:16 | |
![]() | Lasse1978 samt Måns_E ni verkade sitta inne med data kring att det mest var män som sålde sex. Finns det någon länk alternativt referens till detta? | |
| le-lou | 2011-08-07 14:18 | |
![]() | du kan titta på den pdf:n jag länkade till. | |