Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 65 |
Mobilspel
Pågående | 20 238 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kajix | 2013-10-10 11:51 | |
![]() | hur skiljer man falska profeter från riktiga? | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-10 11:56 | |
![]() | Kajix: Låt dem gå igenom eld och djupa vatten samt bitas av giftormar för att kolla vem som är riktig? En folkgrupp i Mali har en svart flodhäst som gud. den är väldigt verklig och sann för dem. | |
Sote | 2013-10-10 12:48 | |
![]() | Ordminna-Du svarar inte på en enda fråga med egna ord utan som vanligt så rapar du bara upp bibelcitat som du har kopierat och klistrat in. Inte en enda egen tanke. Helt värdelöst att föra en konversation med dig alltså. Såna som du är flera gånger värre än en muslimsk självmordsbombare eftersom hen gör en handling i allahs namn som skadar och dödar folk vid ett tillfälle medan såna som du kan fortsätta och förstöra människor utan begränsning. Om du vill bli tagen på allvar så får du sluta med bibelcitaten och allt predikande och börja använda egna ord och visa att du faktiskt kan tänka själv. Du framstår som fullständigt hjärntvättad och helt ärligt inte särskilt smart person så som du håller på och det är ju synd för du stöter effektivt bort folk istället för att locka fram ett intresse. Du skulle bli en fullständigt värdelös missionär eftersom ingen, absolut ingen, skulle orka lyssna på dig i mer än en minut. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 12:52 | |
![]() | AWK- Jag tror för att jag fick trons gåva + att Gud räddat mig ett otal gånger i nöd. Jag har fått personligt bevis på många sätt och jag har fått den helige ande i gåva. Pink Ribbon- Jag har redan gått igenom många eldar, men fler blir det :) Kajix- Genom frukten. Sote- Jag är inte efter människors gunst. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 12:53 | |
![]() | Sote, ja jag kanske bombar bibelcitat :)) | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 12:54 | |
![]() | Ha en fin dag! | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 12:56 | |
![]() | Om jag skulle bli missionär, så skulle jag inte prata särskilt mycket utan vara upptagen med att tjäna dom på andra sätt; ge mat, förbinda sår, be, trösta osv :)) | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 12:57 | |
![]() | De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär. Om vi har liv genom Anden, låt oss då även följa Anden. Galaterbrevet 5:24-25 | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-10 13:09 | |
![]() | "AWK- Jag tror för att jag fick trons gåva" Definiera? Du ärvde din tro av dina föräldrar? | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-10 13:13 | |
![]() | Förresten, om du hade råkat bli född in i en muslimsk familj, du inser att du inte hade varit kristen då va? | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-10 13:14 | |
![]() | Vad man tror på för gud beror ju på var i världen och i vilken kultur man är uppväxt. Det borde vara bevis nog för dig att inse att det är en ren slump att du tror på just den kristna läran. Eller? | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-10 13:18 | |
![]() | Tar mig friheten att länka till den här trevliga debatten igen: www.youtube.com/watc...oW _NVExBlk | |
Bim1964 | 2013-10-10 14:21 | |
![]() | Läst på Aftonbladet idag. Huruvida det är sant eller inte lär vi aldrig få veta. Nu kan du sluta grubbla – Jesus fanns inte. Bibeln handlar egentligen om den romerske kejsaren Titus Flavius. Det påstår bibelforskaren Joseph Atwill.  Mejla Här är teorin som slår ner som en bomb i den kristna världen. Bibeln, evangelierna, berättelsen om Jesus – allting är uppdiktat. – Jag presenterar mitt arbete lite motvilligt för jag vill inte såra kristna, men det här är viktigt för vår kultur, säger den amerikanske bibelforskaren Joseph Atwill enligt Daily Mail. Behövde en Romvänlig Messias Efter att ha studerat den enda kvarvarande historieskildringen om judarna från det första århundradet efter Kristus påstår han sig kunna bevisa exakt hur berättelsen om Jesus har konstruerats – uppdiktad av romerska makthavare. Romarriket hade stora problem med våldsamma judiska sekter. De väntade på profetiornas krigsherre - Messias. När romarna hade försökt allt annat kom de enligt Joseph Atwill på den geniala idén: – De kom fram till att sättet att stoppa den nitiska judiska missionsverksamheten var att skapa ett konkurrerande trossystem. Han fortsätter: – I stället för att inspirera krigföring så skulle den här Messias uppmana till kind mot kind-pacifism och uppmuntra judarna att ge till Caesar och betala sina skatter till Rom. Därför uppges romarna ha satt sig ner och skrivit berättelsen om Jesus. Och för att dikta fram historien utgick de, enligt Joseph Atwill, från en romersk kejsare. Atwill säger att berättelserna om Jesus nästan ord för ord stämmer överens om berättelserna om den romerske kejsaren Titus Flavius. Hård kritik mot teorin God natt kristendomen, med andra ord? Nej, Joseph Atwill får stark kritik. Den amerikanske professorn James Crossley liknar Atwill vid författaren Dan Brown och menar att teorin är påhittad. – Folk debatterar hur mycket vi kan veta om Jesus, men idén att romarna hittade på berättelserna om Jesus ligger helt utanför den akademiska världen, säger James Crossley enligt Daily Mail. Skickar med länken också. www.aftonbladet.se/n...76 30260.ab | |
Rultatultan | 2013-10-10 14:27 | |
![]() | Yttrycket "falska profeter" är inte bara något som används inom kristendomen. Det gäller människor som påstår att de har någon form av andlig myndighet inom en trosrörelse, men som enligt just den tron inte har något belägg för att vara det. Inom tex Islam är Jesus en profet och dessutom den siste. Islam menar att alla andra människor som på något vis framstått som profeter efter honom eller tom kallat sig profeter på något vis, är falska profeter. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-10 14:27 | |
![]() | Bim1964 - Yes, här är en lite längre version av artikeln på engelska som jag länkade i den här tråden igår: uk.prweb.com/release...20 1273.htm | |
LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-10 14:32 | |
![]() | Jesus är absolut inte den siste profeten inom islam. Det är det Muhammed som är. Alla profeter inom islamd är jämställda men just Jesus och Muhammed anses ändå vara lite förmer än de andra, Jesus för sin osjälviska och förmåga att hela, en förmåga han fått genom guds försyn, och Muhammed för att han var den sista profeten. | |
Rultatultan | 2013-10-10 15:02 | |
![]() | *face palm* Blöblö. Ofcourse. Ibland vet jag inte vad jag tänker med. Vart så fokuserad på Jesus att jag bara fortsatte. Jesus är EN AV de siste - Muhammed är naturligtvis den siste och hans ord det som väldigt mycket av Islam grundar sig på. Och de som efter MOHAMMED kallar sig profeter är falska. Så ska det va. Tack, LadySol! | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-10 15:11 | |
![]() | Rultan va det inte du som sa att ordminna hade mer koll på det där än vad du har? Nu verkar det dock som att du säger emot hennes ord när du talar om Jesus, profeten, i koranen. Ordminna: Du säger att man föds in i Islam... var är skillnaden från kristendomen? Du föds ju i princip in i den med, det är ju inte så att du har ett val när du döps innan du ens är ett år gammal. Du måste aktivt gå ur kyrkan för att inte vara kristen efter det. Sen sa jag inte att muslimer blivit frälsta av Jesus. Du förstår att muslimer tillber inte sina profeter, dom tillber Gud, Allah. Dom hyllar sina profeter för att ha spridit Guds visdom, men man tillber inte en profet. | |
Rultatultan | 2013-10-10 15:26 | |
![]() | @Gr3en Jo, jag tror Ordminna är mer bibelsprängd än vad jag är. Definitivt! Jag vet inte vad du menar att jag skulle säga emot henne? Snarare kompletterar. Hon fick frågan (parafraserad här) hur man ser om någon är en falsk profet. Det svarade hon på. Jag kompletterade med info om falska profeter i stort. Hennes svar var helt riktigt. Det var mitt också (frånsett att jag är så insnöad på Jesus att jag skrev hans namn istället för Mohammeds...) | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-10 15:33 | |
![]() | Ok Rultan då är det väl så att ordminna är "mer bibelsprängd" än vad du är. Jag missförstod nog något kanske och känner att det kanske inte är det viktigaste att starta en diskussion om. Men jag blir bara lite lite nyfiken och vill ändå ställa en liiten liiten snabb fråga om det. Hur kan ordminna vara mer bibelsprängd än dig som får hjälp av den helige ande att tolka den? Jag skulle kunna förstå om ni förstår lika mycket och ligger på samma nivå men hur kan du känna att någon vet mer än dig när du har fått hjälp av gud själv? | |