Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 17:36 | |
![]() | det är det man får se gnagel | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-02 17:37 | |
![]() | Konsekvensen är evig separation från Gud. | |
| ingson | 2013-06-02 18:06 | |
![]() | Nej,nej , nej vi hatar verkligen inte troende. Tvärtom är de flesta troende jag känner vanliga hyggliga människor, en hel del hyggligare än genomsnittet faktiskt. Vad vi vänder oss emot är dels religösa ledares maktutövning i samhällslivet där deras tro ska vara argument nog. Och så vänder vi oss emot vad vi uppfattar som rena stolligheter och som kan vara en fara för andra. Ett talande exempel ttiittiis berättelse ett antal sidor tillbaka i tråden; ttiittiis barn ska på skolutflykt men har glömt kameran, ttiittii upptäcker detta ,kastar sig i bilen och kör över hastighetsgränsen, (eventuellt som en vettvilling) för att komma fram i tid. Samtidigt ber hon till gud att hon önskar att inte bli stoppad i en hastighetskontroll ty det är viktigt för henne och hennes barn att kameran kommer fram. Hon kommer fram i tid och tackar gud för hens välvilliga ingripande. (Vidare önskar hon att gud ska fixa så att kjolen inte blåser upp och blottar hennes underliv men det är en historia för sig) Jag har svårt att tänka mig att en eventuell gud skulle engagera sig i ett sådant obefogat riskbeteende och i dess förlängning uppmuntra det. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-02 18:14 | |
![]() | Om man inte kan tänka sig en gud, kan man väl inte tänka sig en gud som vare sig ingriper eller inte ingriper? | |
| micro113 | 2013-06-02 18:15 | |
![]() | ingson Nog för att jag tycker att ttiittii verkar sakna verklighetsförankring i sin historia ... men på vilket sätt skulle hon utgöra en större fara för andra bara för att hon tror att kan tacka Gud för saker? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 18:15 | |
![]() | ingson om vi då tar den kristna kyrkan i Sverige så håller jag inte med dig,men kyrkor och samfund i andra länder där kan jag hålla med.sen går det naturligt vis att vinkla det jag skrivit,Ingen får ta åt sig äran själv utan det är Gud.Nä Ingsin det är inte en historia för sig själv det är Jesus och ingen annan | |
| Gunilla _ | 2013-06-02 18:15 | |
![]() | Därför att han används som en ursäkt? | |
| micro113 | 2013-06-02 18:16 | |
![]() | Juel7272 2013-06-02 17:37 Det faller ju rätt platt om man nu inte tror på Gud .. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 18:16 | |
![]() | Behövs ingen ursäkt jag vet att han är sann | |
| micro113 | 2013-06-02 18:17 | |
![]() | ttiittii Och barn tror på tomten och är tillfreds med det .... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 18:21 | |
![]() | står i bibeln att vi ska bli behandlade som galna.när jag var liten fick jag inte tro på Gud dom jag bodde hos var helt instälda på att alla var idioter som trodde på Gud,Och deras inställning var att Gud var en Gubbe som bodde på ett moln,och alla som trodde på honom var galna,alla mina kompisar gick i söndagskola utom jag ,alla konfirmerade sig utom jag,jag fick vad jag ville bara jag inte trodde på Gud typ,Och det var det bästa dom kunde göra för att starta min nyfikenhet På Gud så på sätt och vis så kunde det inte varit bättre | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-02 18:22 | |
![]() | Märkligt att personer som inte tror på gud vet vad han INTE gör. (när han nu inte finns). | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 18:23 | |
![]() | micro barn tror på tomten visst,men det går inte att jämföra för det går över när dom blir vuxna,Kristen tro går inte över den blir starkare och starkare Tomten brukar tappa masken det gör aldrig Gud | |
| Gunilla _ | 2013-06-02 18:25 | |
![]() | Porla: "Märkligt att personer som inte tror på gud vet vad han INTE gör." Det är det som är själva poängen :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 18:25 | |
![]() | Porla jag tycker det är lite kul,men det bllir lite svårt att skriva för dom icke troende om Gud när han inte fins | |
| kajix | 2013-06-02 18:25 | |
![]() | hur vore det om gud själv skulle följa budordet om att inte döda... | |
| micro113 | 2013-06-02 18:26 | |
![]() | ttiittii Den där gud är ju uppenbarligen rätt oduglig och lever inte upp till någonting - vill nog jag hävda. Tomten brukar å andra sidan åtminstone vara både påtaglig och glädja barnen en stund. | |
| ingson | 2013-06-02 18:27 | |
![]() | Porla, klart man kan föreställa sig en gud, alltså typ ingripande moralisk kraft men då måste man löpa linan ut, du missförstår problemet. micro 18:15 Gunilla har svarat kort. Men inte för att ttiittii tackar , utan för att hon (eventuellt) kör vårdslöst och hoppas på guds beskydd. En ateist som rammas av ttiittii skulle (om denne räknas) bli förutom mosad även ilsk. | |
| micro113 | 2013-06-02 18:31 | |
![]() | ingson Å andra sidan lär hon inte vara farligare än andra fortkörare... | |
| kajix | 2013-06-02 18:32 | |
![]() | Hur ska jag förresten kunna lyda 3 Mosebok 20:13 om jag inte får döda? | |