Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-06-10 11:59 | |
![]() | Bitte Läs från sidan ett och framåt så ger det sig själv. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-06-10 12:01 | |
![]() | Meningen ''skolan skall inte ... '' saknar ett ''därför att''. | |
| Minta | 2013-06-10 12:02 | |
![]() | Metodmaterialet handlar inte om att eleverna ska ta ställning till flyktingpolitik. Det ska vara utgångspunkt för arbete med värdefrågor och mänskliga rättigheter. Det beror på att det går flyktingbarn i svenska skolor. | |
| wskrzeszenie - Ej medlem längre | 2013-06-10 12:03 | |
![]() | micro, du skrev ju precis att "personliga förhållningssätt till varandra -- det regleras inte politiskt". Minns du inte ens vad du skrev ett par inlägg tidigare? | |
| Minta | 2013-06-10 12:04 | |
![]() | Eleverna får ha vilka åsikter de vill, även antidemokratiska, mordiska. men skolan har rätt och skyldighet att arbeta för ökad förståelse för alla som går i skolan. | |
| Bitte - Administratör | 2013-06-10 12:04 | |
![]() | Jag ställer dig en fråga KAN du svar på den för jag anser nämligen att du undvikit varenda rak fråga i hela tråden Bitte | |
| micro113 | 2013-06-10 12:05 | |
![]() | jaapmeister Därför att en demokrati bygger på att medborgarna fattar egna beslut och tar egen ställning i politiska frågor. | |
| micro113 | 2013-06-10 12:06 | |
![]() | Bitte Jag har besvarat frågan. Prova läs dig fram. | |
| wskrzeszenie - Ej medlem längre | 2013-06-10 12:07 | |
![]() | micro, det är helt okej att tycka att jorden är platt - man får gå i skolan ändå. Men man kan inte förvänta sig att man får vara oemotsagd. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-06-10 12:07 | |
![]() | Lite som när riksdagen röstade igenom skolan värdegrund menar du? | |
| micro113 | 2013-06-10 12:07 | |
![]() | Minta Verkligen? Skall de arbeta för en ökad förståelse för rasister också menar du? Eller är det bara de grupper du vurmar för som skall ha lite särbehandling? | |
| Minta | 2013-06-10 12:08 | |
![]() | Eleverna ska inte ta ställning till flyktingpolitik, de ska arbeta med värdefrågor om flyktingbarn. Det är de konkreta flyktingbarnen som går i svenska skolor det handlar om. | |
| wskrzeszenie - Ej medlem längre | 2013-06-10 12:08 | |
![]() | micro, en demokrati bygger även på att medborgarna fostras i sann demokratisk anda. Det låter lite politiskt i mina öron, men dina stora skygglappar skymmer visst inte bara ögonen. | |
| micro113 | 2013-06-10 12:09 | |
![]() | jaapmeister Vad är riksdagen då menar du? wskrzeszenie Huruvida jorden är platt eller rund är en ren faktafråga -- vad man skall tycka om invandringspolitiken eller huruvida alla, ingen eller somliga skall få stanna är en åsiktsfråga. Förstår du skillnaden? | |
| Minta | 2013-06-10 12:10 | |
![]() | Om du läser skolans värdegrund igen så får du en vink om det. Förståelse för rasister ingår inte i den. | |
| micro113 | 2013-06-10 12:11 | |
![]() | wskrzeszenie Du bör nog läsa på styrdokumenten i den delen. Skola fostrar skall inte fostra barnen i vilken politisk åskådning som är rätt utan i demokratins principer så att de kan ställning till dem och utgå från dem. | |
| micro113 | 2013-06-10 12:12 | |
![]() | Minta Faktum är att det visst ingår i principerna att också rasister "har lika värde, rättigheter osv" .. Dock förstod jag att du trodde att vissa människor skulle vara undantagna. Så mycket för dina egna principer alltså. | |
| Minta | 2013-06-10 12:12 | |
![]() | En av demokratins principer är respekt för mänskliga rättigheter, utan det ingen demokrati. | |
| wskrzeszenie - Ej medlem längre | 2013-06-10 12:13 | |
![]() | Fast nu är det ju inte om "alla, ingen eller somliga skall få stanna" som kampanjen handlar om. "Syftet med projektet är att förändra negativa attityder, motverka fördomar och öka förståelsen för olikheter, inte bara för ensamkommande flyktingbarn, utan för alla människor som har tvingats på flykt från sina hemländer. Vår förhoppning är att projektet ska leda till en tryggare miljö för alla elever och vuxna i skolan – en miljö fri från kränkningar och utanförskap." Är det det här med kränkningar och utanförskap du retar upp dig på? | |
| Minta | 2013-06-10 12:14 | |
![]() | Jag anade att du skulle läsa som fan läser bibeln som vanligt. Alla har lika värde, men man har inte rätt att agera hur som helst. Man får ha vilka åsikter man vill, men får inte diskriminera pga. hudfärg, etnicitet, sexuell läggning mm. | |