Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
limpan__2 | 2015-09-01 17:41 | |
![]() | Kovik...det var en liberal regering som satt vid makten under 1931, Carl Gustaf Ekman var statsminister. Håll koll på dina fakta innan du kastar skit på vänstern av gammal vana. | |
limpan__2 | 2015-09-01 17:42 | |
![]() | Dina övriga fel i inlägget är så uppenbara att jag inte tror att någon tror dig med totravel har pekat ut de vansinnigaste i alla fall. | |
kovikstippen | 2015-09-01 17:58 | |
![]() | Totravel, var Hitler Italienare? Limpan. Och? Vad vill du säga om CG Ekman? Extrem höger/vänster har ofta tagit inspiration av varandra genom historien. Vilket syns i Sverige även idag när dom båda extremerna båda anser sig ha rätt att tillgripa våld och skadegörelse för sin sak. Nazismen bygger på vänsterns politik och ideologi. Tyvärr blir den vare sig bättre eller sämre av den anledningen. S och paret Myrdal startade ju som bekant sin variant av "borttagande av olämpliga element". Men det har du visst passat på att glömma, Limpan. Eller var det måhända CG Ekman som spökade där också? | |
kovikstippen | 2015-09-01 18:00 | |
![]() | Man glömmer så lätt att i princip hela Sveriges elit hyllade Hitler och hans idéer från början. Oppositionen var försumbar. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-01 18:16 | |
![]() | Kovikstippen, Hmmm, får hoppas att du inte börjar jobba som obehörig historielärare. Då kan det bli märkligt........... Historierevisionism är en trevlig sysselsättning för de som är lagda åt det icke vetenskapliga hållet och kanske vore något för dig. Du har redan grundat rätt rejält för det verkar det som. Det är svårt att diskutera med dig, eftersom du mest sitter och hittar på hela tiden. Du ligger oerhört långt från mainstream forskning i dina åsikter och uttalanden. Det är lite som att diskutera med en elefant vid ekvatorn om hur han eller hon upplevde inlandsisen i Sverige under istiden. Det blir liksom lite meningslöst. | |
limpan__2 | 2015-09-01 18:44 | |
![]() | Plus att det är lite av en slumpgenerator över påhitten, man vet som inte hur länge dina åsikter håller i sig...förutom att allt vänstern gör är fel. För övrigt var mitt påpekande om att det var en liberal regering en kommentar till din insinuation om att socialdemokratin orsakade Ådalen 31. Eller du menade såklart något helt annat med det? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-01 20:05 | |
![]() | Limpan__2 Jag skulle tippa på att den liberala regeringen 1931 tänkte som socialdemokrater i det läget. De var säkert djupt påverkade av den socialdemokratiska agendan i det läget. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-01 20:05 | |
![]() | Ber om ursäkt för upprepningen av "i det läget". | |
kovikstippen | 2015-09-02 11:10 | |
![]() | Ber om ursäkt för några av gårdagens inlägg. Var i obalans och skrev i affekt. Det blev fel. Även solen har fläckar | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-09-04 08:03 | |
![]() | Stefan Löfven känns fortfarande inte trovärdig för mig. Jag får känslan av att han just nu börjat göra det hans föregångare ägnat livet åt innan de blir statsministrar -- besöker andra länder, sätter sig in i olika filosofier, läser på om nationalekonomi, grubblat över uppdelningen föräldraliv-arbetsliv, skolpolitik och arbetsmarknad. Sådant som ungdomspolitiker arbetar med, att försöka hitta en konsistent ideologi att härleda policy ur. Frågor som Reinfeld, Borg, Lööf, Bildt -- men också Göran Persson och Mona Sahlin -- tampats med sedan de var tonåringar. Det är som om Löfven själv gick på myten om att bara för att han varit svetsare och LO-pamp, dvs ''en man av folket'', så skulle han omedelbart förstå sig på asylpolitik, skolans förutsättningar, universitetsreformer och skattepolitik. Det är därför han framstår som så passiv tror jag. Varje gång han får en sakfråga är det som om han för första gången i sitt liv funderat över principer för, säg, invandring och skolkonkurrens. Svaret brukar bli en variant på "Jag ska vara tydlig: snart återkommer jag med ett dokument där jag är tydlig." Lägg där till att hans förutsättningar att styra är ovanligt svaga (vilket inte bara är hans eget fel förstås, men till stor det eftersom han är regeringsbildare). Och så Mp förstås. Symbolposörerna som hade hoppats att sitta i regering innebar att man formar hjärtan med händerna och visar sitt stöd för lärarna på youtube. Men det gör mig lite orolig, nu när omvärlden drabbats av konflikter. Att vi har den kanske svagaste regeringen på flera decennier. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-09-04 08:37 | |
![]() | Du skriver här för att du förmodligen är intresserad av ämnet. Varför inte ta reda på enkla fakta innan du skriver något? Det allra enklaste är att söka på wikipedia, det kan väl inte vara så svårt, eller? "Löfven har varit engagerad i Socialdemokraterna sedan 13 års ålder Stefan Löfven har engagerat sig i globaliseringsfrågor: han har haft titlarna internationell sekreterare för Svenska Metallindustriarbetareför bundet, styrelseledamot i Nordiska Metall och styrelsesuppleant i Europeiska Metallarbetarefederatione n. Han har även suttit i styrelsen för Olof Palmes Internationella Center och var 2004–2012 vice ordförande för Exportrådet.[14] Han satt dessutom med i universitetsstyrelsen för Kungliga Tekniska Högskolan under åren 2010–2012.[15] Som internationell sekreterare inom IF Metall hade Löfven en ledande roll i att bygget av den sydafrikanska fackföreningen Numsas yrkesskola sponsrades av Saab 1999, mot avtalsvillkor att Numsa skulle ställa sig positiva till landets JAS-köp.[16][17]" sv.wikipedia.org/wik...fa n_Löfven | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-09-04 10:46 | |
![]() | Åh, jag kanske uttryckte mig otydligt. Jag är övertygad om att Löfven varit ''politiskt aktiv'' länge -- såg en dokumentär om honom för ett tag sedan, om hur han deltog i politiska diskussioner i ungdomsgården. Hans kompis från den tiden var intervjuad. Jag försökte bara identifiera hur han framstår för mig. Det är, som jag skriver, ''som om'' han möter politiska frågor för första gången när han får dem ställda till sig. Det är inget alltså inget ''faktum'' att han är en tölp, men det är ett faktum att han framstår som en tölp, för mig. Låt mig vara tydlig med detta. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-09-04 10:48 | |
![]() | Dessutom skrev jag ju att han varit LO-pamp, ser jag nu. | |
sjöstan | 2015-09-04 11:04 | |
![]() | Jag håller med dig i stora drag lennartspex. Regeringen imponerar inte och regeringschefen uppträder som en obildad pajas. Men jag är förvånad och lite glad för att regeringen lagt fram flera bra förslag. Jag hoppas verkligen regering och Riksdag hittar en fiffig formula för att äntligen få igång bostadsbyggande för alla. Skulle det bli lättare om man byggde ut kommunikationerna runt Stockholm? Just nu verkar man enbart se till förtätning kring befintlig service. Hur långsiktigt är det när inflyttningen är ett Kalmar var 5:e år? Om regeringen lyckas med bostadsfrågan kommer dom ha en chans att sitta kvar. Om dom ska lyckas måste allmännyttan börja bygga. Undrar hur positiva folk blir när dom får flera tusen kronor i månaden mindre i plånboken efter skattehöjningarna? Ska folk svälja det måste mycket bli mycket bättre. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-04 11:13 | |
![]() | Någon mer än jag som tycker det är jobbigt att kovikstippen och sjöstan är samma person och deltar med olika alias i samma diskussion? | |
ingson | 2015-09-04 11:25 | |
![]() | Bryr mig inte, försöker lyssna på argumenten, men förstår intevitsen. F.ö angående bostadsbyggande i ffa Stockholm. Förstår inte motståndet mot höga skyskrapor (30+ våningar) Då sparar man grönområden och minskar pendlingsavstånd. Och nu menar jag inte i Gamla Stan | |
sjöstan | 2015-09-04 11:40 | |
![]() | En stor anledning till motstånd mot skyskrapor är att fenomenet ät dumt och extremt dyrt. Dumt eftersom det förändrar en skyline för evigt. Dumt eftersom man för väldigt hög koncentration av människor på platser utan uppbyggd service. Dyrt eftersom att renovera ett höghus är fasansfullt dyrt. Empire State Building kostade ca 2 miljarder att renovera. Vilken hyresgäst har råd med det? Kolla runt i världen. Skyskrapor är fina i 15-20 år och därefter rivningsobjekt i 40-50 år. Nedslitna och fula blir dom allt mer ghetto lika. Att bygga hus är ingen lek. På 1400-talet byggde man hus som fortfarande är attraktiva bostäder. Vem tror att våra höghus ens kommer att existera om 600 år? Vad ska man göra med skyskrapor ingen har råd att renovera? | |
ingson | 2015-09-04 12:39 | |
![]() | Varför är inte Kronprinsen i Malmö riven ännu,sjöstan? Var ditt inlägg inte rätt mycket hittepå,eller har du några källor? | |
kovikstippen | 2015-09-07 08:33 | |
![]() | Du har rätt ingson. Renoveringen av Empiri State building beräknades till 550 000 000 USD. huset byggdes 1931. Vem har råd med dessa summor? Det finns ingen långsiktig ekonomi i skyskrapor. Det är skrytbyggen som byggherren lämnar åt sitt öde när glansen falnar. Kvar står en enorm koloss i förfall som ingen har råd att renovera. Just Empire State Building räddades av andra intressen än rent ekonomiska. Sån tur kommer inte andra skyskrapor att ha. Vi får se om 50 år hur Turning Torso ser ut. Hur ser avrättningen till yttre underhåll ut? Tar man hänsyn till att vissa delar befinner sig 200 m upp i luften? Eller följer man bara lagens krav? För mig är Malmös stolthet en häftig byggnad jag gärna vill besöka insidan av, med en hemsk ekonomisk framtid. | |
Måns_E | 2015-09-07 10:03 | |
![]() | Det är ju också 3300 andelar i empire State building. | |