Spelrum
Giraffen | 8 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 10 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-11 16:01 | |
![]() | Vilket jag menar att det är i Jannes inlägg. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-11 16:04 | |
![]() | Eller inte? Attans. | |
Lågintensiv | 2016-01-11 16:11 | |
![]() | Det är av största allmänintresse att veta att grupper av ensamkommande flyktingungdomar systematiskt ofredar unga tjejer.( Angående pressetiska överväganden i samband med publicering.) Totravel, med tanke på den senaste tidens rapporter från Köln och Sverige, tycker du fortfarande att det är "kulturell rasism" att söka samband mellan kultur och kvinnosyn/kvinnofridsbrot t? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-11 16:14 | |
![]() | Micro: Är du helt säker på att du bör yttra dig på detta sätt? :) "Nora1 Du besvarade inte frågan ser jag .. Så bekvämt för dig .. och så intetsägande för andra ..." | |
Lågintensiv | 2016-01-11 16:17 | |
![]() | Det är intressant att det tycks gå bra att peka på strukturell diskriminering när det är den vite mannen som diskriminerar. Då generaliserar man gärna. Dock inte om förövargrupoen själv anses marginaliserad. Då talar man gärna om individen, om enstaka rötägg - och strukturnivån är rasistisk. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-11 16:30 | |
![]() | Lågintensiv, Jag har aldrig sagt att det är kulturell rasism att söka samband mellan kultur och kvinnosyn/kvinnofridsbrot t. Däremot att det är kulturell rasism att föra över individers brottslighet från individnivå till en hel kultur. Exempelvis om man hittar en incident där det har skett sexuellt ofredande av säg 100 afghanska ungdomar under en festival och sedan utgå ifrån att i alla afghanska ungdomar har denna läggning. Ett annat exempel kan vara statistiken visar att mellan 60-70% av gruppvåldtäkterna i BRÅ:s undersökning från 1995 utfördes av svenska män med svenska föräldrar och att man då för över denna statistik och säger att svenska män med svenska föräldrar har en läggning för att begå gruppvåldtäkt och att detta beror på kulturella orsaker. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-11 16:31 | |
![]() | *att på lämpligt ställe | |
mz_lzrd | 2016-01-11 16:34 | |
![]() | Medge kul: www.dn.se/kultur-noj...in gkrisen/ | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-11 16:45 | |
![]() | Vad menar du när du säger kultur, Lågintensiv? | |
Lågintensiv | 2016-01-11 17:03 | |
![]() | sv.wikipedia.org/wiki/Kul tur | |
janne121212 | 2016-01-11 17:04 | |
![]() | Blir så jävla uppgiven och ledsen. Vart är vårt Sverige på väg? En 14-åring dödar en 15-åring på en skola. Känns så hopplöst allting. Säger inget om att det över huvud taget har med denna tråden att göra, skiter f n i vilket, mår bara så förbannat dåligt. Ska allting bara vara så förbannat nattsvart i framtiden finns det banne mig snart inget skäl kvar att leva. | |
ingson | 2016-01-11 17:05 | |
![]() | I totravels 15:39 Punkt 10 Hemuppgift (ffa till Rhotheta som gärna delar ut) att reda ut punkt 10. Innehåll och konsekvensanalys. F.ö håller jag för en gångs skull med J Åkesson: Dan Eliasson nåste bort. | |
Lågintensiv | 2016-01-11 17:12 | |
![]() | Det enda någon någonsin har påstått är att det finns ett samband mellan kultur och kvinnosyn/kvinnofridsbrot t. BRÅ bekräftar detta, och enskilda incidenter kan inte bekräfta men väl belysa det. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-11 17:23 | |
![]() | Lågintensiv, Nu tar du dig rätten att ha tolkningsföreträde på inläggen i tråden. Ett tips är att du begränsar dig till dina inlägg. Det kan mycket väl vara så att jag har tolkat in för mycket i någons inlägg och det är jag i så fall inte alls ensam om. Jag upplever, trots att jag försöker uttrycka mig på klar och tydlig svenska, att jag blir misstolkad oftare än tvärtom när det gäller responser från meningsmotståndare. Graden av avsändarfokus är alldeles för hög i det här forumet. | |
Rhotheta | 2016-01-11 17:46 | |
![]() | Ingson. Det var inte så svårt. "Om den saknar betydelse" är en så vag formulering att det lika gärna kunde ha stått: "gör som du behagar". Jag tror inte att jag behöver gå in på hur den i praktiken tillämpas. | |
Rhotheta | 2016-01-11 17:50 | |
![]() | Eller snarare: därom råder delade meningar:-) | |
Lågintensiv | 2016-01-11 17:55 | |
![]() | Ok, då begränsar jag mig till mina egna samtidigt som jag säger att jag inte tolkat någon annans inlägg på annat sätt heller. | |
ingson | 2016-01-11 17:57 | |
![]() | Nja. Det är "och" på slutet som är minst lika intressant Rhotheta | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-11 18:27 | |
![]() | Jag har följt konversationen på Flashback angående skoldådet. Om dessa gynnare som skriver där är framtiden för Sverige så sällar jag mig till Jannes framtidssyn. Får jag på pälsen nu kanske? | |
Lågintensiv | 2016-01-11 18:55 | |
![]() | I have seen the future, it is murder. /Leonard Cohen | |