Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 19 823 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
pion ekrot | 2009-01-01 12:21 | |
![]() | Jag retar mig på att det är så galet vanligt med folk som verkligen inte kan hantera att man inte dricker alkhol, och sen relaterar till en som om man gick och bar omkring på en bomb eller något annat hotfullt resten av kvällen. Det är helt sjukt. | |
sjutusan | 2009-01-01 12:23 | |
![]() | Är du en sån där jävel som högt ber om "en trocadero till, tack" bara för att vi alkohologer ska få dåligt samvete? =P | |
rosa_kanin - Ej medlem längre | 2009-01-01 12:26 | |
![]() | jag hade väldigt trevligt igår, trots att jag drack både öl och vin.:) | |
pion ekrot | 2009-01-01 12:26 | |
![]() | Ja just det, alkhol gör ju att man tror att allting handlar om en själv typ. Glömde det. ;) | |
pion ekrot | 2009-01-01 12:28 | |
![]() | När man inte dricker alkhol så slutar man dessutom stava alkhol rätt. | |
pion ekrot | 2009-01-01 12:32 | |
![]() | rosa: Brukar du inte ha trevligt när du dricker alkohol, eller varför skriver du "trots att"? | |
rosa_kanin - Ej medlem längre | 2009-01-01 12:33 | |
![]() | ironi vettu:) | |
pion ekrot | 2009-01-01 12:38 | |
![]() | Javisst. Men om det ironiska var riktat mot mig på något sätt så var det ju verkligen ett jättefint och snabbt levererat exempel på precis vad jag syftade på. | |
sjutusan | 2009-01-01 12:40 | |
![]() | Jag retar mig på att det är så galet vanligt med folk som verkligen inte kan hantera att man dricker alkhol. | |
rosa_kanin - Ej medlem längre | 2009-01-01 12:40 | |
![]() | ta det inte så allvarligt... | |
![]() | Jag retar mig på att det är så galet vanligt med folk | |
![]() | Rosa, även du gav ju ett nyårslöfte, eller? | |
rosa_kanin - Ej medlem längre | 2009-01-01 12:41 | |
![]() | gjorde jag? fan vad full jag måste varit...:) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-01 12:52 | |
![]() | Pion: Hur yttrade det sig att folk inte kunde relatera till dig? Frågor om varför du inte dricker osv? Kan förstå att det är tröttsamt att folk förutsätter att det måste finnas en specifik och gärna lite märklig anledning till nykterhet. | |
mrperfect | 2009-01-01 13:01 | |
![]() | citat pion ekrot: "Jag retar mig på att det är så galet vanligt med folk som verkligen inte kan hantera att man inte dricker alkhol, och sen relaterar till en som om man gick och bar omkring på en bomb eller något annat hotfullt resten av kvällen. Det är helt sjukt" men det är därför jag inte dricker alkohol, jag är rädd att ångorna kan sätta fyr på bomben som jag bär ikring. | |
krutmarie | 2009-01-01 13:04 | |
![]() | Det finns ju tyvärr många som tycker att man är tråkig om man inte dricker med dom. Har en 29-årig dotter som dricker nån gång då och då när hon själv känner för det och då i måttlig mängd, men hon har ofta fått samma reaktion som du pion och jag håller med dig om att det är helt galet. Varför ska det inte vara valfritt om man vill ha alkohol eller inte? Jag får aldrig dåligt samvete sjutusan, om inte de andra dricker, jag gör ju som jag vill eller? | |
pion ekrot | 2009-01-01 13:50 | |
![]() | Det yttrar sig genom att: -stämningen förändras markant till det sämre -folk börjar skämta krystat -försöker få en att dricka iallafall -börjar ursäkta sig själva -säger plumpa, elaka saker -slutar överhuvudtaget att prata med en resten av kvällen -tar illa vid sig och blir märkbart störda och irriterade -blir nervösa Okej om det bara var några få, eller bara ibland eller bara tillfälligt och att det sedan gick över snabbt. Men det händer ofta, och många "olika typer av folk" reagerar negativt och tyvärr är det något som aldrig riktigt verkar släppa utan man får ta det där en hel kväll. Man tänker att det borde vara avhandlat efter en stund, men vissa har verkligen svårt att öht acceptera det verkar det som. Ja, man får höra att man är tråkig. Det man ofta förknippar med att släppa lös med lite skumpa eller med att ta några goda stockholmsommarbira är tillstånd som avslappning, frihet, glädje osv, osv. Alkoholen äger inte de här tillstånden, de finns inte inneboende däri. Det fina i min kråksång är att jag har full tillgång till de där tillstånden och känslorna oavsett, och när jag går ut så gör jag det för att jag verkligen känner för det och är då glad och relaxad gg 1000. Att jag skulle vara tråkig handlar bara om andras rena projektioner på mig. Jag har inga problem med att andra dricker. Jag har inga som helst problem med något överhuvudtaget som folk gör sålänge man inte skadar någon. Tyvärr leder alkohol till en massa våld och annan skit, men jag har ändå ingen lust att moralisera över enskilda personers drickande. | |
mrperfect | 2009-01-01 13:59 | |
![]() | jag bruka säga att : Tänk hur odräglig jag är UTAN sprit , hur skulle jag då vara MED ? :) eller nåt annat..... | |
pion ekrot | 2009-01-01 14:06 | |
![]() | :) Ja, det finns massor med saker man kan säga för att göra livet för dem lättare just då och skoja till det lite och lätta upp stämningen och allt det där. Förut brukade jag också trycka på det att jag var allergisk (vilket iofs delvis är sant). Men jag undrar mer och mer varför jag ens ska behöva göra det? Det är väl inget jävla dagis, eller? | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-01 14:19 | |
![]() | Pion, jag vet exakt vad du vetar. Det första som brukar hända är att någon (gärna som ett litet "skämt") frågar om man är sjuk coh/eller gravid. När man svarat nej på båda uppstår den tryckta stämningen. "Jaha, okej...så du bara dricker inte?" Och har man vid ngt annat tillfälle druckit ett glas vin uppstår totalt förvirring (för varför vill man då inte alltid dricka vin?) - uppenbarligen har man begått ett ohyggligt brott som rubbar den sociala strukturens grundvalar. | |