Spelrum
Giraffen | 40 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 65 |
Mobilspel
Pågående | 20 214 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 16:28 | |
![]() | AWK- Jag fick trons gåva av Gud. Inte av mina föräldrar. Dom är inte ens kristna. Jag tog emot Jesus som 15 åring, ensam, på mitt rum. Ja jag hade säkert varit muslim om jag hade fötts in i en muslimsk familj i ett muslimskt land, men dom flesta tar ställning för sin tro senare i livet. Många som är infödda i en kristen familj, tar antingen avstånd från kristendomen under en period i sitt liv för att ta ställning senare, eller så hittar man helt enkelt Jesus genom sin familjs tro. Men det är nog mer vanligt att man tar ställning till sin tro senare. Ingenting i mitt liv är en slump AWK. Det är en sak som är säker. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 16:29 | |
![]() | Bim- jag bara skrattar åt den där artikeln :D | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-10 16:33 | |
![]() | Och hur gick det till den där dagen/kvällen/natten på ditt rum som 15-åring? | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 16:34 | |
![]() | GREN- "Du säger att man föds in i Islam... var är skillnaden från kristendomen? Du föds ju i princip in i den med, det är ju inte så att du har ett val när du döps innan du ens är ett år gammal. Du måste aktivt gå ur kyrkan för att inte vara kristen efter det." - Man KAN födas in i en kristen familj, men du får se mitt svar till AWK. Man tar ofta ställning till sin tro senare i livet. Muslimer uppfostrar sina barn inom islam och du känner ju till hedersmord och kvinnans ställning och männens rättigheter inom islam. Det är alltså inte helt riskfritt att lämna den islamska tron som man är född in i, om man bor i ett muslimskt land. Jag sade att det är fler och fler muslimer som vill ta emot Jesus som sin Herre. Du säger att dom inte tillber sina profeter. Jag säger att många vill tillbe Jesus. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 16:35 | |
![]() | AWK- Det är personligt :) | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-10 16:35 | |
![]() | Ah, enkelt sätt att slippa svara. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 16:36 | |
![]() | AWK- Jag vill inte dela det med dig helt enkelt. Det är personligt och ska inte sönderhackas av ateister :) | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 16:40 | |
![]() | Gren- Man måste inte nödvändigtvis gå ur kyrkan för att inte vara kristen. Att vara kristen handlar om att man tagit emot Jesus i sitt liv och låter sig förvandlas och förnyas. | |
Rultatultan | 2013-10-10 16:45 | |
![]() | @Gr3en Du skrev: "Hur kan ordminna vara mer bibelsprängd än dig som får hjälp av den helige ande att tolka den? Jag skulle kunna förstå om ni förstår lika mycket och ligger på samma nivå men hur kan du känna att någon vet mer än dig när du har fått hjälp av gud själv?" Jag vet inte hur mycket tid ordminna lägger ner på att läsa och studera Guds ord. Jag vet bara att jag själv är urusel på att göra det. Jag tillbringar alldeles för lite tid med bibelstudier och - erkännes med rodnande kinder - för lite tid med Jesus. Därmed inte sagt något om hur väl någon känner Gud. Det går inte att mäta. Och ska inte mätas heller. Det är något personligt mellan en människa och Gud. Att vara kristen är inte bara att gå runt och tro på något - det är att leva i en relation med sin skapare och frälsare och alla relationer utvecklas och har olika faser. Jag har inga problem med att tycka att någon vet mer teologiskt. Det är inte ett dugg konstigt, för jag har bara skrapat lite på ytan. Jag har heller inga problem med att någon annan har en närmre Gudsrelation än vad jag själv har. Det är inte heller ett dugg konstigt. Alla relationer ser olika ut. Hoppas det gav svar på dina frågor. | |
Rultatultan | 2013-10-10 16:48 | |
![]() | @A W K Har du svårt att respektera att en person har saker i sitt liv som hon inte vill dela med kreti och pleti? Jag är inte heller så sugen att dela med mig av mina djupaste möten med Gud, inte på ett sådant här forum, inte för främlingar och kanske inte ens med människor som står mig nära. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 16:49 | |
![]() | Jag tycker inte att jag är superduktig på bibeln. Jag har mycket mer att lära och läsa. Men Gud påminner mig om bibelord ibland och det är ju lätt att hitta det på internet :)) Jag är usel på att memorera bibelord, så därför är jag glad att google och bibeln online finns. Men det är fantastiskt ändå hur Gud plockar upp bibelord ur mig när jag behöver dom. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-10 16:52 | |
![]() | Som sagt, enkelt sätt att slippa svara. | |
Rultatultan | 2013-10-10 16:53 | |
![]() | Det var inte svar på min fråga. | |
Sote | 2013-10-10 17:12 | |
![]() | Ordminna- du som är så himla flink på att kopiera och klistra in kan ju ta och skaka fram lite fakta på hur många muslimer som i hemlighet tillber Jesus. Vad grundar du det på? Fakta tack. I annat fall framstår det bara som hittepå precis som allt annat du säger. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 17:15 | |
![]() | sote, jag känner rätt många muslimer, så jag får höra mycket + genom andra + media. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 17:16 | |
![]() | sote, sök bara på youtube så hittar du massor. Muslim meets jesus, muslim converts to christianity. Kommer upp hur mycket som helst och sen kan du googla också :) | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 17:18 | |
![]() | www.youtube.com/watc...lH wUn4Ltrk MUSLIM CONVERTS TO CHRISTIANITY AND SAYS ALLAH IS NOT THE GOD OF THE BIBLE. | |
Måns_E | 2013-10-10 17:21 | |
![]() | Hedersmord är inte knutet till religion, utan handlar snarare om kulturella sedvänjor som snarare är geografiskt anknutna, det förekommer hos såväl kristna, muslimer som hinduer. Om vi tittar på kvinnans ställning ur ett rent religiöst perspektiv så har hon faktiskt fler rättigheter inom islam än inom kristendomen, bland annat så har kvinnan arvsrätt inom islam och har rätt till skilsmässa enligt koranen. Om man läser bibeln så är ju kvinnans ställning inte direkt överdrivet stark om man säger så. | |
Rultatultan | 2013-10-10 17:23 | |
![]() | Det är absolut ingen hemlighet att en muslim som bekänner sig till en annan religion gör så med risk för sitt liv. Att avfalla från religionen, speciellt i ett land eller område, eller tom en mindre grupp där islam råder, är belagt med dödsstraff. Jag tycker det spelar mindre roll om det gäller tio människor eller tio miljoner - att inte kunna få utöva sin tro i trygghet är både förkastligt, fruktansvärt och dessutom ett brott mot en hel rad konventioner. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 17:24 | |
![]() | Måns, se på filmen här ovan på 8 minuter så får vi se om du ändrar uppfattning. | |