Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 19 467 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2012-12-17 19:16 | |
![]() | Jag har citerar inlägget med dockorna tidigare. Står du inte för det du skriver ovan? | |
micro113 | 2012-12-17 19:19 | |
![]() | Minta Exakt - du har citerat inlägget med dockorna tidigare, så varför väljer du att förvränga - ljuga - om mitt resonemang kring dem nu? Varför skulle jag inte stå för mitt resonemang? Jag står för mitt resonemang som en del i en helhet. Inte sönderhackat och feltolkat som ni vill lägga det. Att ni saknar förmåga att lyfta er ur rasisthinken och läsa vad andra skriver är liksom inte mitt bekymmer - det är ert handikapp. | |
Minta | 2012-12-17 19:22 | |
![]() | Du säger att du tror att juden klippts bort på grund av att det är uttalat att han är jude. Rätt eller fel? Du säger att du tror att det var det främsta skälet till att han OCH dockorna klipptes bort och att man använda kvasiformuleringar för att rättfärdiga det. Rätt eller fel? Du säger att Disney verkar i en miljö där judar har stort politiskt och ekonomiskt inflytande. Rätt eller fel? | |
micro113 | 2012-12-17 19:23 | |
![]() | Prova läs: gnagelram När det gäller dockorna så tror jag ursprungstanken med klippen ligger i den blonda dockan och hur hon framställs, vilka signaler hon ger. Det är också något som krystas fram lite skitnödigt i den motivering som ges. Jag tror den svarta dockan snarare hänger med på det tåget än av någon hänsyn till svarta. Handlade det om att man inte ville ha kvar stereotyper på svarta så skulle absolut mannen på åsnekärran åkt - givet bedömningen av juden. När det gäller juden tror jag han är bortplockad - inte för att det är en stereotyp av en jude, för det är på intet vis en typisk stereotyp av en jude, utan just därför att det är uttalat att det är en jude, och det av något skäl nu kommit upp att den är olämplig. För att inte rikta fokus mot den hänsynen så körde man detta hopkok av kvasi-förklaringar som man valt att gå ut med. | |
Minta | 2012-12-17 19:24 | |
![]() | Du säger: "Jag tror att de var mest angelägna att ta bort juden faktiskt." Är det inte därför man använde ett hopkok av kvasiformuleringar då? Det var ju det som var det främsta syftet. | |
micro113 | 2012-12-17 19:26 | |
![]() | Minta Vem säger att det var främsta syftet? Du? | |
Minta | 2012-12-17 19:28 | |
![]() | Du: "Jag tror att de var mest angelägna att ta bort juden faktiskt". | |
micro113 | 2012-12-17 19:34 | |
![]() | Som svar på ditt tjat om den jag skulle ha hävdat att den blonda dockan var primär - ja. Vilket jag aldrig hävdade; Minta 2012-12-17 14:55 Antal inlägg: 16170 micro, det var du som tror att det var mest angeläget att ta bort den blonda och att borttagandet av de andra bara var svepskäl. Att det verklige syftet var att komma åt den blonda stereotypen. Hur nu det hänger ihop. ------------------------- -------------- micro113 2012-12-17 15:04 Antal inlägg: 8864 Minta Jag tror de var mest angelägna om att ta bort juden faktiskt. OM det var det undrade över. I övrigt så tror jag inte de tänkt igenom sina motiveringar särskilt väl alls - utan slängt ur sig lite populistiskt skit som de hoppades skulle tilltala rätt grupper och inte väcka protester. ------------------------- ------------------------- ----------- Inte lika roligt att rapa den meningen satt i sitt sammanhang ... eftersom den inte har riktigt samma betydelse då... | |
Minta | 2012-12-17 19:37 | |
![]() | Denna mening fick stor betydelse för hur jag tolkade det du skrev. Först trodde jag att du menade att det var dockan som var det främsta skälet, med det den signalerade och att det andra var kvasiformuleringar. Nehej, då var det juden som var det främsta skälet. Sluta anklaga folk för att ljuga och uttryck dig lite tydligare samt stå för vad du skriver. | |
micro113 | 2012-12-17 19:41 | |
![]() | Minta När det gäller dockorna så ljuger du ju medvetet om vilka grunder jag sagt - och får finna dig att bli kallad lögnare eller oärlig debattör. När det gäller juden så konstaterar jag att satt i sin sammanhang så får det inte den djupa betydelse du vill ge det - men jag säger inte att jag inte sagt och anklagar dig inte för lögn i den delen. Jag anser bara att du är billig och tjatig. Även om juden var primär - spelar det någon roll? Vad är det i din värld som gör att du tycker svarta får ha inflytande och påverka men inte judar? Är inte det sjukt? | |
Minta | 2012-12-17 19:44 | |
![]() | Var ljuger jag? Visa. | |
micro113 | 2012-12-17 19:47 | |
![]() | Minta 2012-12-17 19:22 Antal inlägg: 16172 Du säger att du tror att juden klippts bort på grund av att det är uttalat att han är jude. Rätt eller fel? Du säger att du tror att det var det främsta skälet till att han OCH dockorna klipptes bort och att man använda kvasiformuleringar för att rättfärdiga det. Rätt eller fel? ------------------------- ------------------------- ----------- Jag har - återigen - ingenstans sagt att dockorna klipptes bort för att juden var en jude, eller för att juden klipptes bort eller att det klippet i sig var kopplat till det.... Vilket du försöker hävda trots att du både läst och citerat resonemanget kring dockorna. Varför svarar du inte på frågan? Vad är det i din värld som gör att du tycker svarta får ha inflytande och påverka men inte judar? | |
gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-17 19:52 | |
![]() | Men det är ju bara spekulation att det är juden som de ville få bort i första hand. Teorin tycks i sin tur komma ur att tesen att judar har mycket makt i "hela västvärlden", och enligt teorin "kanske" även inom Disney. Vidare underkänns disneys motiveringar som inkonsekventa eftersom spanjorer framställs ännu värre. Därmed är motiveringarna påhittade i syfte att dölja något annat - tillbaka till juden. Det är väl kul att spekulera, men så självklart är det inte. Occams rakkniv säger i alla fall mig att ett sannolikare scenario är att Disney ville verka moderna och passade på vid hd-övergången att klippa bort de tre figurer som de uppfattade som de bedömde gav mest modernitet per bortklippt sekund. De motiverade det sedan med att de vill undvika stereotyper - inte att de nu hade utplånat varje spår av stereotyper från hela produktionen i matematisk millimeterstringens. | |
gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-17 19:54 | |
![]() | Telefonelände. Klipp bort de ord som känns överflödiga :) | |
Minta | 2012-12-17 19:55 | |
![]() | Kan du inte gå tillbaka till meningarna där jag frågar om de är rätt eller fel? Att juden var primär och att de var politiskt och ekonomiskt inflytelserika i den värld Disney verkar i var ju det du hela tiden förnekade. Det fick oss andra att tro att du var konspiratoriskt lagt då du inte tycktes tro trodde att svarta hade något inflytande eller att det var sådana hänsyn som kunde ligga bakom borttagande av den svarta stereotypen. Jag har inte någonstans sagt att svarta får ha inflytande och påverka men inte judar. Snacka om oärlig och ful debatteknik. Jag har sagt när du gapflabbade att de är viktiga opinionsmässigt och för att de är många. Billig och tjatig kan stå för dig. Men det år så det brukar låta när argumenten inte håller. | |
Minta | 2012-12-17 19:57 | |
![]() | Jo du skrev: "Jag tror att de var mest angelägna att ta bort juden faktiskt". Du tycktes ta tillbaka detta sedan. det är inte jag som ljugit, det är du som inte står för vad du skrivit. | |
micro113 | 2012-12-17 19:59 | |
![]() | gnagelram Ja, det är klart det är spekulationer - och det hela grundar sig i, eller börjar med att motiveringen med stereotyper kändes svag och inadekvat. Hade de bara klippt bort sekvenserna utan att säga någonting - eller sagt att de ville modernisera, istället för att försöka göra politiska poäng, så hade nog inte många höjt på ögonbrynet. | |
Sote | 2012-12-17 20:00 | |
![]() | Fantastiskt att det även i den här tråden har kommit att handla om att någon anklagar en annan för att ljuga och man börjar klippa o klistra och citera varandra hej vilt för att bevisa att man minsann är den som har mest rätt när alla andra bara ljuger. Ganska underhållande men själva diskussionen går ju lite förlorad. | |
micro113 | 2012-12-17 20:01 | |
![]() | Minta Jag har inte tagit tillbaka någonting - jag satte in det i sitt sammanhang. Ett sammanhang som du borde förstått från start, givet att det var ett svar på ditt tjat. Lögnen gäller dockorna - och där är det du som förvränger - ljuger - om det jag sagt. Sorgligt att du inte kan stå för någonting - men det är som jag konstaterat, du är en ohederlig debattör. | |
Minta | 2012-12-17 20:09 | |
![]() | Du skriver: "När det gäller dockorna så tror jag ursprungstanken med klippen ligger i den blonda dockan och hur hon framställs, vilka signaler hon ger. Det är också något som krystas fram lite skitnödigt i den motivering som ges. Jag tror den svarta dockan snarare hänger med på det tåget än av någon hänsyn till svarta. Handlade det om att man inte ville ha kvar stereotyper på svarta så skulle absolut mannen på åsnekärran åkt - givet bedömningen av juden." Du skriver sedan att juden togs bort inte av hänsyn till stereotypen utan för att det är uttalat att det är en jude. "För att inte rikta fokus mot den hänsynen så körde man detta hopkok av kvasi-förklaringar som man valt att gå ut med." Hör inte dockorna ihop med dessa kvasiförklaringar? Man får lätt det intrycket och det beror inte att man ljuger. | |