Spelrum
Giraffen10
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade13
Mobilspel
Pågående19 505

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ingson2016-01-11 18:57
Antal inlägg: 4285

Instämmer totravel, har skummat lite där också men orkar aldrig följa alla hundratals idiotiska inlägg

Rhotheta; du har ännu inte fått godkänt på analysen.
Ledtråd: "och"

Rhotheta2016-01-11 19:10
Antal inlägg: 4992

Ingson.

A är mördare (t.ex. ). Det är missantande i sig. Inga tveksamheter.

Bakgrund saknar betydelse? Här öppnar det sig helt. Min analys var komplett så.

mz_lzrd2016-01-11 19:12
Antal inlägg: 2498

ingson, att kalla andra människors inlägg "idiotiska" är väldigt nedlåtande och pösmunkigt. Vad gör andras inlägg idiotiska? Hur kom du fram till att de var idiotiska om du inte orkat läsa?

Vi har fått ett samhälle med mycket mer våld. På grund av SD? På grund av massmedias och polisens mörkanden? På grund av invandringen?

F ö tror jag inte en kvarts sekund på att polisen mörkade händelserna i augusti i Stockholm för att "inte spela mörka krafter i händerna". De visste att det skulle SKITJOBBIGT om de lät undslippa sig att afghanska ensamkommande betett sig så vedervärdigt. Rasistanklagelser i media, granskning och uthängning av enskilda poliser, värdegrundskurser, avskedanden, dementier, svarta rubriker. Jag hade inte heller orkat, kan jag ju säga. Men nu har jag inte valt en bana inom poliskåren, så det har aldrig varit aktuellt för mig.

mz_lzrd2016-01-11 19:15

10. "Framhäv inte berörda personers etniska ursprung, kön, nationalitet, yrke, politisk tillhörighet, religiös åskådning eller sexuell läggning om det saknar betydelse i sammanhanget och är missaktande."
Vem bestämmer om det saknar betydelse i sammanhanget? Hela punkten faller ju där.

Jag blev ej ombedd att göra en analys, men jag gjorde en ändå.

totravel - Ej medlem längre2016-01-11 19:16
Antal inlägg: 4735

mz_lzrd,

Du är medveten om att ingson refererade till Flashback, va?

Där behöver man inte mer än skumma lite för att komma fram till att där skrivs det en del idiotiska inlägg.

ingson2016-01-11 19:29

mz_lzd
Man kan få en hel del information på flashback brott men det överskuggas av inlägg hela tiden typ; "det måste vara en kulturberikare", "rätt åt den blatten" och rena hittepåtroll. Det kallar jag idiotiska inlägg.

mz_lizd
Grattis, du har gjort en korrekt analys! Båda kriterierna måste vara uppfyllda samtidigt, pga och.
Man kan fråga sig hur kön kan vara missaktande, eller nationalitet

Bitte - Administratör2016-01-11 19:39
Antal inlägg: 24154

Ett inlägg raderat ,

Uppenbart rasistiska trådar och inlägg kommer att tas bort och användaren riskerar varning eller avstängning. Detta dels för att alla användare oavsett etnisk och religös bakgrund ska kunna trivas här och dels för att inte riskera att bryta mot Lagen om hets mot folkgrupp.

Bitte

totravel - Ej medlem längre2016-01-11 19:41
Antal inlägg: 4735

Bitte,

Det var inom citationstecken.

Rhotheta2016-01-11 19:57

Ingson du misstolkar nog. Det är inte könet eller något annat som skall vara missaktande utan sammanhanget (t.ex. mord) som då kan "fläcka" könet mm. Det är därför kön aldrig skrivs ut vid våldsbrott. (Obs buskis)

mz_lzrd2016-01-11 20:15

Ok, Ingson, jag trodde du talade om vår fina tråd här på Beta! Då blev jag lite beskyddande genast =)

ingson2016-01-11 20:38

Rhotheta
Skrev slarvigt.
Vad jag menade var att det kan knappast vara missaktande för könet män eller nationaliteten afghan att någon från denna grupp har begått t.ex ett mord om inte skribenten och/eller den allmänna uppfattningen är att det är missaktande för dessa nämnda grupper

Rhotheta2016-01-11 20:54

Aha. Jag håller med dig, men så tänker inte alla.

Och oron för att stigmatisering skall drabba alla av en viss grupp är inte orealistisk. Att mörka skjuter dock bara upp problemen och gör läget värre.

ingson2016-01-11 21:12

Rhotheta
Vi är väl egentligen överens.
Men märk väl enligt punkt 10 ska inte oro för stigmatisering inte vara avgörande utan endast om det i nuläget är missaktande

Rhotheta2016-01-11 22:07

Absolut. "Skall vara". :-)

llloyden2016-01-12 01:49
Antal inlägg: 758

Intressanta inlägg. Själv undrar jag med vilken rätt vi i Sverige idag tar oss rätten att ändra/censurera i böcker, refusera foton, konst etc. från helt andra tider. Ta t.ex. den, enligt min åsikt helt sjuka debatten om Tin Tin, Pippi Långstrump etc. etc. Jag anser att dessa böcker, serietidningar, tavlor, operor eller vad det nu handlar om representerar den tid då de skrevs. Jag tycker det är förfärligt att vi nu på 2000-talet självsvåldigt ta oss rättigheter att ändra i saker som människor skrivit, målat, ritat för många, många år sedan. Upphovsmännen/kvinnorna kan ju inte ens protestera - de är ju döda sen hur länge som helst.
Är vår generation den enda som vet vad som är rätt och fel i hela världshistorien?

llloyden2016-01-12 02:12
Antal inlägg: 758

ttittii:
Jag kan förstå att LO gjort en film som säjer allt om SD! Självklart, LO har ju tappat flest medlemmar till SD förutom vanliga politiska partier. Frågan är då: Hur saklig är filmen? Är den en propaganda för att få medlemmarna att stanna kvar hos LO och Socialdemokraterna?
Ang kungahuset.
Silvia - är hon född 1945 eller 1947? Är hon nasse från födseln? Om du nu anser att hennes föräldrar var nassar, har hon då varit nasse från 1945-47 till idag? Kan du förklara hur en 1 eller 2-åring kan vara nasse?
Logiskt sett ska ju då dina barn från födseln för all evighet gilla LO och det parti Du röstar på. Kan vara svårt för barnen att veta vilket parti de tillhör om DU skulle råka ändra dig någon gång under deras uppväxt.
När de blir myndiga får de ju välja själva, i Sverige alltså, vilket parti och fackförening de vill tillhöra. Tydligen gäller detta inte för drottning Silvia, trots att hon bor i Sverige. Hon ska för evigt förknippas med nassar.
Jag tycker det är ett riktigt lågvattenmärke.....

liminal - Ej medlem längre2016-01-12 02:41
Antal inlägg: 1697

Nu kan man på nätet bevittna hur främlingsfientliga grupper försöker göra politik av händelserna i Köln och Stockholm och etablera idén om att det som skedde där är en importerad arabisk våldtäktslek. De är sedan länge ivriga på Wikipedia och redan skapat en artikel om "fenomenet" i kategorin "Arabisk kultur".

micro1132016-01-12 05:59
Antal inlägg: 17540

totravel
Du får gärna länka till den statistiken. För när jag läste den så stod det inte att 60-70% av gruppvåldtäkterna utfördes av svenska män.

Menar du att man i efterhand skulle ha ändrat den då?

I så fall får du gärna visa det.

micro1132016-01-12 06:21

liminal
Även om jag kan tänka mig att beskrivningen på wiki (inte wikipedia väl?) - det är två olika sajter - inte är särskilt balanserad så finns i det stöd i forskningen för att det är en "arabisk våldtäktslek" det är frågan om - och som de tagit med sig till Europa....

Från artikeln i HBL:
Forskaren Susanne Dahlgren vid Tammerfors universitet är expert på Mellanöstern och islam.

– Ordet taharrush betyder antasta, tafsa. Gamae där efter innebär en situation där en stor grupp män omringar en kvinna eller trakasserar henne på en offentlig plats, säger Dahlgren.

Hon uppger att fenomenet blivit vanligt i arabvärlden under de senaste årtiondena, men att också gruppvåldtäkter i Indien och Afghanistan kan ordnas in under begreppet.

Enligt Dahlgren var det frågan om taharrush i Köln."
hbl.fi/nyheter/2016-...tt -fenomen

Läser du om taharush på Wikipedia så är det en balanserad artikel utan hat propaganda som förklarar uttrycket.

sv.wikipedia.org/wik...ru sh_gamea

Ordet och beskrivning av företeelsen är inte heller något som "främlingsfientliga" myntat - utan organisationen Womens right i Egypten..

"Egyptian Center for Women’s Rights började 2005 använda namnet "el-taḥarrush el-ginsy" i sin kampanj mot sexuella trakasseri mot kvinnor i Egypten."

micro1132016-01-12 06:27

Och jag hoppas och förutsätter givetvis att fler än grupper än främlingsfientliga "gör politik" av händelsen.
Det är ju faktiskt politikernas - makthavarnas - uppgift att adressera problematiken och att verka för ett samhälle där kvinnor fortsatt kan röra sig fritt utan att utsättas för liknande.

Att blunda för det vi nu ser bli allt vanligare vore att svika inte bara kvinnor och tjejer utan också framtida generationer - eftersom utan åtgärder så finns stor risk att beteendet etableras och blir en vanlig företeelse.

Det här är politikernas ansvar.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?