Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 534

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2011-08-07 21:43
Antal inlägg: 17500

öhmöh : sorry, jag sitter med en tenta för tillfället. Ska försöka kasta mig in och kika var femte minut så jag inte missar att du skriver något...

" Skulle du vilja att din dotter, själv göra... etc"
Cirkelargumentet åter igen; sex för pengar är fel eftersom det är fult eftersom det är fel. Eller hur? Fel för mig behöver inte vara fel för någon annan.
Jag skulle inte vare sig själv vilja ligga med okända människor, vare sig det handlar om betalning eller inte. Vad en dotter el son väljer att göra som vuxen är väl helt upp till henne, så länge hon inte skadar sig själv eller andra. Vad fruktansvärt om släkten skäms, det är verkligen ett bra argument för ett förbud! Ska vi förbjuda homosexualitet också? Sånt där passar inte heller in i många släktar, inte efter mina erfarenheter iaf. Vet flera som tagit avstånd från familjemedlemmar som varit gay.
Det har aldrig slagit dig att det är så här samhällsnormer ändras om man tar bort tabun? Det som är så skamligt idag behöver inte vara skamligt i morgon.
Och egentligen vad har vad jag eller vad någon annan tycker - ha med vad andra faktiskt gör? Det här handlar inte om något tvång, utan om vuxna människors överenskommelser, berör ju faktiskt ingen annan.

le-lou2011-08-07 21:55

markusfe - men vilken källa är inte rent trams då tycker du? Kan du visa någon mer tillförlitlig källa ? Ingen har sagt att detta är en prevalensstudie, men den anses som en av de mest tillförlitligaste som gjorts i Sverige. Dessutom ligger problemet med prevelens i just den här sakens natur... att det är svårt att finna sådan. Ska man gå runt och fråga folk på gatan om de prostituerar sig eller inte?

le-lou2011-08-07 22:00

sry för min krattliknande stavning.

_abc_2011-08-07 22:00
Antal inlägg: 2200

"Hur ställer du, slånbär, då dig till det hela?
Och när era släktingar och vänner glada över sonens stora kärlek vill veta lite mer om henne och ställer dig den högst naturliga frågan vad hon jobbar med, hur gör du då?
Och barnen de två kommer att få? Kan du någonsin vara riktigt säker på att det verkligen är dina biologiska barnbarn? - Du vet, kondomen kanske sprack på jobbet. Eller det kanske inte spelar någon som helst roll för dig?"

Vad gör detta exempel för skillnad öht kring om prostitution är lagligt eller inte? Gör det något signifikant skillnad i exemplet om prostitution skulle vara olagligt? Skulle det så att säga göra saken bättre? Självklart inte.

Jag fördömer å det grövsta argumentation likt "du vill väl inte att din dotter ska vara prostituerad, därför ska det vara olagligt".
Du vill väl heller inte att hon ska bli städare av offentliga toaletter, spelmissbrukare eller annat "misslyckat"?

Bara för att du inte vill detta, kan man inte illegalisera spel och dobbel och städning av toaletter, för att det inte är värdigt nog eller dylikt.
Prostitution för pengar innefattar många, många yrken, om man vill hårddra vad det egentligen innebär. Killen som nattstädar mitt kontor invandrad från Bosnien med läkarexamen, vill han verkligen stå där och jobba med den utbildningen i ryggen? Antagligen inte, horar han för pengar åt sin familj under dåliga förutsättningar med sin språkförbistring? Ja, helt klart rimligt påstående menar jag. Ska detta vara avgörande för om jag ska tycka att det borde vara olagligt? Det är så de flesta argumenterar för sidan för att det ska vara olagligt.

De resonerar också i stor utsträckning kring att om man är för att det ska vara lagligt så är prostitution som yrke i ens huvud finemang och problemfritt. Nej, det är inte det frågan handlar om, frågan handlar om man är för eller mot att det ska vara lagligt. Vad man anser om prostitution i sig behöver inte ha något med det andra att göra.

Frågan för mig i grunden bottnar i en individuell frihet, där prostitutionslagar var till för att skydda HORAN, vilket det inte lyckats med, jag personligen tror att om man vill skydda horan så är det bästa att göra detta lagligt. Sedan är det offerrollen som man kan jämföra med städaren eller spelmissbrukaren, visst lockar prostitution många trasiga människor, men de bör enligt mig fortfarande ha rätten till att sälja sin kropp till människor som vill betala för det. De köparna ska inte heller anses begå något olagligt, den kategorin har nog större proportion trasiga människor jämfört med andra områden med. Stripdansare är nivån under prostitution kan man tycka. Vill de som vill ha prostitution olagligt även göra detta olagligt?

Det fel de flesta känslomänniskor gör kring den här frågan är att avgränsa vad man tycker om själva prostitutionen som avgörande faktor för sin åsikt i att vilja hålla det olagligt. Att det inte går att säga något annat än att prostitution är finemang om man talar för att det ska vara lagligt. Jag ser det som the less of two evils. Där det är värre att hålla det under jorden som ökar osäkerheten för horan, gör oskyldiga män (i mitt tycke) till brottslingar och ökar en konsensussyn kring att horor är än mer outsiders till oss än om det skulle vara lagligt. Om det är olagligt demoniseras hororna mycket mer än om det skulle vara lagligt kan jag tro.

Titeln prostituerad kommer oavsett om det är lagligt eller inte, anses vara något fult i dessa känslomänniskors ögon och fler därtill. Era känsloargument helt missriktade och ologiska i all sin ära, ni vill väl men det blir ändå så fel.

Jag bör formulera mitt ifrågasättande kring sådana åsikter med en fråga. Om nu trots allt din dotter ÄR prostituerad, vill du att det ska vara lagligt, där statliga bordeller eller dylikt innebär en fast arbetsplats för henne, eller att det ska vara olagligt, där hon får slå sig fram bland hallickar, organiserad brottslighet eller är helt på egen hand?

Jag vet iaf vad jag skulle föredra och oavsett om det vore lagligt eller inte så har det inte med min syn på själva prostitutionen att göra över huvud taget. Är det så svårt att kunna skilja på detta?

Sangria2011-08-07 22:10
Antal inlägg: 504

Öhm-Vaffans? Konstigt. Fick du tunghäfta nu? Blev visst många inlägg att svara på där. Jobbigt......eller har kanske du som alla andra även annat att göra än att sitta och kolla hur folk reagerar på dina moralfrågor.

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-07 22:24
Antal inlägg: 675

Men vaffans. Lugn. Jag har allt koll på sidan, men sitter just samtidigt i ett maratonsamtal. Jag har också ett liv utanför nätet. :)

slånbär2011-08-07 22:30
Antal inlägg: 5539

men sedär ja-precis som alla vi andra också har men själv var du jävligt snabb på att utgå ifrån att vi inte ville /vågade svara på din fråga. Så det kan bli ibland......

Takuro_Zen2011-08-07 22:49
Antal inlägg: 2

Jag tycker helt klart att man ska legalisera! Vi har redan lagar mot tvång, människohandel, trafficing etc. Vuxna människor ska vara fria att göra vad dom vill med sina kroppar. Om folk inte vill sälja/köpa, gör de inte då. Men låt aldrig din egen moral lägga krokben för andras frihet!

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-07 23:11
Antal inlägg: 37631

Takuro,kommer du bli stolt om dina barn tar jobb som legaliserade horor?och vilken ålder har du tänkt att dom ska börja arbeta ?

Måns_E2011-08-07 23:14
Antal inlägg: 12028

Det var ett jäkla tjatande om barn som horar, har ni inga andra argument ö h t?

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-07 23:20
Antal inlägg: 675

Ni ska verkligen ha tack för era svar, varenda en. Det här var lärorikt för mig. NU tror jag nog att det har gått upp några ljus för mig.

Jag har nämligen försökt förstå hur ni resonerar - tills jag varit blå. - Och ändå utan framgång.

Jag kanske fortfarande inte kan begripa HUR ni kan försvara kvinnans (eller männens också för den delen) rätt till att prostituera sig, men NU begriper jag åtminstone att ni faktiskt gör det uppriktigt.
INNAN, så tänkte jag att det _måste_ bara vara nåt slags struntsnack ni "kör" med, att ni inte kan mena det på allvar. Men det gör ni helt uppenbart.

Jag står visserligen där jag hela tiden har stått med mina åsikter (och det är långt ifrån era) men nu kan jag - som sagt - bättre förstå uppriktigheten i era.

Jag tycker som jag har tyckt hela tiden, att prostitution är kvinnoförnedrande - definitivt.

Och jag är väl så naiv, så jag tycker inte att man ska kämpa för någons "rättighet" att "få" prostituera sig, utan det är det motsatta man ska kämpa för.
Jag kan också kämpa med näbbar och klor (som ni här) för vissa rättigheter, men då exempelvis:
* för barnens rätt att få växa upp under optimala förhållanden
* för mänskans rätt för ett gott, konstruktivt och värdigt liv.
* för djurens rätt mm.

Jag tycker att livet ska vara - så långt som möjligt - gott och välvilligt. Sen får ni tycka att det är hur larvigt som helst, men jag står för det.

Jag _tycker_ som sagt att det är fel fokus (tjatar) att kämpa för någons "rätt" att få förnedra sig. Det borde vara det motsatta man ska arbeta för.

le-lou2011-08-07 23:24

Ok, du tycker den är kvinnoförnedrande. Men om det är män som säljer sig då? Är det lika illa?
Tycker du porr är kvinnoförnedrande också? Trots att det både är män och kvinnor som deltar?

Måns_E2011-08-07 23:25
Antal inlägg: 12028

Nu kanske inte alla tycker att de förnedrar sig?

Det är farligt att dra slutsatsen att alla människor fungerar precis likadant som man själv, och har samma normer, moral och värderingar. För så är det inte.

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-07 23:27

massor med argument har jag,det är kränkande,moraliskt fel,att dom blir mibshandlade,många horor har blivit mördade,några styckade,det är så förnedrande för dessa människor som behöver fnaska,om dom dessutom är slavar under drogen,så kan dom inte styra över sina liv över huvud taget,och det är alt detta vissa kallar för frihet,det är helt sjukt,det är laglit att knulla vid 15 ska dom börja då eller kanske också gymnasielinje i ämnet för hur ska dom kunna allt,jag menar både analt oralt,vaginalt det blir en del att hålla reda på

le-lou2011-08-07 23:29

shit vad du är löjlig nu tittii. skärp dig.

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-07 23:34
Antal inlägg: 11463

många poliser har blivit mördade - förbjud poliser

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-07 23:34

Nej,jag tänker inte skärpa mig.Le-lou ,jag känner de som fnaskar för att få sin drog ,jag vet hur dom mår och vad dom blir utsatta för

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-07 23:35

horor.lever farligare en polisen,polisen jobbar i grupp och har vapen,bland hororna är det konkurens om pengarna

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-07 23:37
Antal inlägg: 11463

om dina polare fnaskar för att få tag i droger är det väl snarare drogerna som är problemet

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-07 23:38

ja men grattis

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?