Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 19 467 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
micro113 | 2012-12-17 20:17 | |
![]() | Minta Du får skilja på orsaken till att man tog bort klippen - vilket jag resonerar kring i det citat du lyfter - och den motivering man sedan officiellt ger. Jag kritiserar inte att man klippt i filmen - jag kan inte bry mig mindre faktiskt - jag kritiserar att man ger en motivering som inte håller, en kvasi-motivering för att vinna lite politiska poäng. Det är för mig rätt självklart att dåligt underbyggda motiveringar väcker protester och diskussion. | |
Minta | 2012-12-17 20:22 | |
![]() | Alltså ljuger jag inte om den blonda dockan. Den och den svarta dockan och juden ingår i kvasiformuleringarna. Och allt beror på juden. Det är din åsikt att de är dåligt underbyggda. Det är också intressant vem protesterna kommer ifrån för det mesta och av vilka skäl. | |
Minta | 2012-12-17 20:24 | |
![]() | Det är ju just den orsaken vi diskuterar nu. Du menar att det av hänsyn till judar, jag tror att det är mer kommersiella orsaker. | |
Minta | 2012-12-17 20:27 | |
![]() | Eller mer specifikt, inte bara av hänsyn till judar utan på grund av att de är politiskt och ekonomiskt inflytelserika i den miljö Disney verkar i. | |
micro113 | 2012-12-17 20:29 | |
![]() | Minta Jo, du framställer det jag säger felaktigt. Du hävdar att jag sagt att man tog bort dockorna beroende av juden. Detta har jag aldrig sag Jag skulle vara glad om du slutade försöka formulera min åsikt eller vad jag försökt säga - för det övergår helt uppenbarligen din förmåga att sammanfatta det på ett korrekt sätt - oavsett vilken aspekt vi talar om. Uttala dig om dina egna åsikter istället. | |
Minta | 2012-12-17 20:36 | |
![]() | Eftersom du skriver saker och sedan förnekar dem och kallar en för lögnare och det är svårt att få ett rakt svar blir det så att jag försöker formulera och så tänkte jag att du skulle svara om det var rätt eller fel istället för att bli kallad lögnare stup i kvarten och allt möjligt annat. Jag framställer det inte på något särskilt sätt, jag har UPPFATTAT det du skriver på det sättet och har inte kunnat få någon reda i det. Om du läser det du skrivit måste du själv se att det inte är konstigt att det uppfattas så, jag vet inte hur det kan uppfattas annorlunda. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-12-17 20:39 | |
![]() | Ingen av er kan konsten att avbryta, det har vi sett i otaliga trådar. Sluta upp med er tvåmansshow nu, den är mäkta tröttsam. Och trådämnet var..? | |
micro113 | 2012-12-17 20:41 | |
![]() | Minta Nej, jag har inte förnekan något av det jag skrivit - Jag har förnekat dina och Måns "omtolkningar" av det jag skriver, vilket är något annat. När jag försöker förtydliga något - så skriver ni om det till något annat, så den biten har jag lagt ner. Jag är inte intresserad av vad du förstår eller inte förstår - Däremot är jag trött på feltolkningarna och att du lägger felaktigheter som mina ord, och ber dig därför sluta tillskriva mig saker och åsikter. Håll dig till att framföra dina egna åsikter och tankar istället - sluta försöka formulera mina. | |
Minta | 2012-12-17 20:41 | |
![]() | Jo, jag är medveten om att jag borde lägga ner tidigare, men det är inte lätt när man blir upprörd, man vill liksom inte att de olika epiteten som klistras på en ska få sista ordet. | |
micro113 | 2012-12-17 20:42 | |
![]() | SylviaPlath Du har så rätt. :) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-12-17 20:43 | |
![]() | :) | |
Minta | 2012-12-17 20:43 | |
![]() | Vi kommer inte längre. Men jag tror inte att jag feltolkat. DU har tyvärr skrivit på detta sätt. Nu lägger jag ner i alla fall. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-12-17 20:44 | |
![]() | Jag ger mig fan på att Minta alltid var pepparkaksgubbe när hon gick i tåget. | |
Minta | 2012-12-17 20:46 | |
![]() | Nej, på den tiden var det mycket mer stereotypt, killar var pepparkaksgubbar nissar tjejer var bara lucia (bara en) och tärnor. Det fanns inte heller en enda från ett annat land. | |
ingson | 2012-12-17 20:51 | |
![]() | Trådämnet? Jo, huruvida det är förtryckarfolkgruppen judar,inklusive de i Malmö eller Invandrare främst då somaliska muslimer som är roten till allt elände,att julen är förstörd | |
Mouche - Administratör | 2012-12-17 21:47 | |
![]() | Micro: Nu lägger du av med att oavbrutet ställa till rabalder i trådarna. Vem tror du att du är egentligen? Ge blanka f-n i att kalla mångåriga debattörer här för "lögnare" med mera och lär dig att uppträda hyfsat. Minta: Backa undan nu och bevara din värdighet. Håll dig för god för att provoceras av rena dumheter och skitsnack. Fortsätter dessa tvåmanna-haranger så kommer mitt avtryckarfinger att krökas. (På Stänga-av-knappen!) Mouche | |
apbur | 2012-12-17 23:37 | |
![]() | Höglund påtalade Disneys dubbelmoral i P3. Jag skrattade lite när jäntan från Disney Norden försvarade att de inte hade klippt bort fler sekvenser med att det var fiktiva figurer. Haha. | |
Lill-IT | 2012-12-17 23:39 | |
![]() | Underbart. :) | |
MrMisery | 2012-12-17 23:48 | |
![]() | Haha! "..Det fanns inte heller en enda från ett annat land" Så jag antar att du är uppvuxen när inlandsisen låg tjock över Sverige? Fascinerande!! | |
Minta | 2012-12-17 23:50 | |
![]() | Ja, så var det. Konstigt nog vill en del ha tillbaka den tiden. | |