Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| chupa - Ej medlem längre | 2013-09-01 20:02 | |
![]() | ttiittii du förvånar mig med, men åt det andra hållet. du tappar mer och mer av din stubin, verkar det som. Var är guds kärlek inom dig nu? för den syns inte ett dug när man läser dina inlägg..? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-01 20:03 | |
![]() | blåhund,jag skrev det vi har många Missionärer i Afrika dom bygger skolor och renar vatten och bygger upp sivilicerade sammhällen,Vi har Afrikaner i våran kyrka,vi har Missionärer i Burma Tailand.Och Dom Pådyvlar inte någon någonting utan denna väg kan man välja om man vill,Alla vill inte och det är inte ett problem dom sitter brevid varandra och ingen ser ner på någon | |
| siwu | 2013-09-01 20:41 | |
![]() | Jag fattade ttiittiis poäng med herrfrisörer, tänkte faktiskt dra till med något liknande, med glimten i ögat :) Men ska bespara er den. | |
| Rultatultan | 2013-09-01 22:35 | |
![]() | Eftersom det i tråden är så otroligt vanligt att generalisera kring kristna, eller troende som grupp, så slänger jag ut frågan så här: Varför tror icke-troende att kristna inte får bli arga och visa det? Apropå kort stubin. | |
| Megaherz | 2013-09-01 22:39 | |
![]() | Tror vi det? | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-09-01 22:49 | |
![]() | rultan om du hade ställt frågan direkt till mig istället hade du inte behövt generalisera över alla "icke-troende". nu blir det du som får svara på frågor istället. varför tror du att alla icke-troende tror att kristna inte får bli arga och visa det? | |
| Megaherz | 2013-09-01 22:56 | |
![]() | Har aldrig ens tänkt tanken ^^ | |
| Rultatultan | 2013-09-01 22:57 | |
![]() | @Megaherz Hehe ;) Naturligtvis inte alla. Men förvånande många. Vuxna som barn. | |
| Rultatultan | 2013-09-01 23:00 | |
![]() | @chupa *klappar händerna* Älskar frågor! Du skrev: "varför tror du att alla icke-troende tror att kristna inte får bli arga och visa det" För att de är fördomsfulla. Tror jag. Och anledningen till det är att de är oinformerade. ps. jag skrev inte ALLA icke-troende d.s *visslar oskyldigt* | |
| Megaherz | 2013-09-01 23:03 | |
![]() | Fördomsfulla människor finns i alla "gruppen", kristen o-kristen eller mmorpgare | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-01 23:14 | |
![]() | Hur komparerar man "mmorpgare"? | |
| Megaherz | 2013-09-01 23:17 | |
![]() | Wow, vilken noobfråga ;-) En mmorpgare, den mmorpgaren Flera mmorpgare, de mmorpgaren | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-09-01 23:17 | |
![]() | men hur fördomsfullt är det inte att tro att en grupp människor vars enda gemensamma nämnare är att dom inte följer någon religion alla tror samma sak om kristnas visande eller icke visande av ilska? dessutom behövde du inte skriva alla. När du skriver "icke-troende" som en homogen grupp som du gjorde så behövs inte det. | |
| Rultatultan | 2013-09-01 23:33 | |
![]() | @chupa omeh...du hängde inte med i ironin? NATURLIGTVIS tror jag inte att en en grupp har en viss gemensam nämnare. Trodde det framgick iom att jag skrev "Eftersom det i tråden är så otroligt vanligt att generalisera kring kristna, eller troende som grupp, så slänger jag ut frågan så här: ....." Irony, my friend...irony! Ja kan skriva om ifall du vill! Hur kommer det sig att somliga icke-troende lever i föreställningen att kristna människor inte får bli arga eller visa ilska? | |
| Rultatultan | 2013-09-01 23:35 | |
![]() | Hur man komparerar mmorpgare: nördig, nördigare, nördigast. Eller varför inte: spelberoende, mer spelberoende, mest spelberoende? | |
| SämstpåBeta | 2013-09-01 23:47 | |
![]() | Vi ateister är knappast en homogen grupp, lika lite som alla invandrare är det. Hur ateisten kommer fram till en icke tro, kan ju vara olika många vägar som det finns ateister. Däremot och detta har jag inga belägg för, utan är bara en egen uppfattning, att det är fler akademiker och högre IQ procentuellt i ateistgruppen än i den kristna gruppen. Detta grundar jag på den vetenskapliga basis som universitets och högskoleläroverken grundar sig på och som ger eleven verktyg till kritiskt tänkande. Jag har genom åren inte stött på speciellt många medstudenter som har varit djupt troende, de har förekommit men de har inte varit många. Vetenskapliga studier och vetenskapligt tänkande gör religionen mer och mer ifrågasättande och det som man tror på som barn, blir orimligt som vuxen. Skapelseberättelsen låter fantastiskt när man är ett barn men bara löjlig som vuxen. För mig måste allt jag tror på, eller är övertygad om ligga på en intellektuell basis. Det måste vara övertygande för att jag då kan stå upp och försvara det med goda argument. Med religion finns inte den möjligheten upplever jag och jag måste argumentera att detta är min sanning fast jag inte kan bevisa någonting, för mig ter det sig ytterst ointelligent och korkat! | |
| Rultatultan | 2013-09-01 23:54 | |
![]() | höhö | |
| SämstpåBeta | 2013-09-02 00:01 | |
![]() | Haaha....Hade inte förväntat mig ett bättre svar och understryker bara min hypotes...... | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-09-02 00:03 | |
![]() | Rultan: ok, bättre men fortfarande helt omöjligt fråga då en icketroende inte kan svara för vad andra icke-troende tycker och tänker. Men du kanske fortfarande är "ironisk"? jag låtsas helt enkelt att du ställde frågan till mig eftersom det var jag som skrev inlägget som du tycktes reagera på då du skrev "apropå kort stubin". Anledningen till varför jag tycker att kristna (som grupp) borde ha längre stubin är för att just den kristna läran lär ut att man ska både vända andra kinden till och att man ska vara ett föredöme för sina medmänniskor. Speciellt då dom personer som skriker högst om hur välsignade den kristna skaran är av guds kärlek och hur rätt dom gör när dom "hjälper" människor till att helt lägga om sina liv och leva lika kristet som dom. | |
| Rultatultan | 2013-09-02 00:12 | |
![]() | @chupa Nope, inte ironisk den här gången. Omöjlig fråga? Nej, det tycker jag inte. Jag själv har ju en teori och tänker som så att det kanske andra har också. VETA kan vi ju knappast inte, men ha funderingar kring det, eller hur? Frågan var faktiskt inte ställd direkt till dig även om det var du som inspirerade fram den. Jag möter missuppfattningen om kristen tro och ilska ganska ofta i min vardag och inte enbart på diverse internetforum. Till saken. Tack för svar! Jag håller med dig - halvt. Kristna ska ha lite längre stubin vad gäller viss ilska. Det finns, som vi vet, ilska och ilska. Den rättfärdiga ilskan har vi all rätt att ge uttryck för - i alla sammanhang. Den andra ilskan (hur man nu ska definiera den), bör en kristen under sin vandring med Gud, lära sig att hantera på ett annat sätt. Å andra sidan är kristna inte övermänniskor, utan underställda exakt samma villkor som vem som helst. Det är med ilska som med all synd - ett vanligt förekommande inslag i alla människors liv. Man är inte mer än människa och även för den med de bästa intentioner rinner bägaren över okontrollerat ibland. Så tänker jag. En annan tanke: Hur menar du med "...."hjälper" människor till att helt lägga om sina liv och leva lika kristet som dom" ? | |