Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-02-11 13:38 | |
![]() | Anser man att problemet med att dåliga förebilder kan sätta klorna i ens barn uppstår först när en slöja dyker upp är man knappast trovärdig. I princip vem som helst som inte är -dömd- för sexuella brott mot barn får väl jobba/praktisera där? Om det är så att barnen inte kan läsa av ansikten och ska lära sig det, som en del säger, är det väl snudd på bevis för att man lämnar för små barn på dagis. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-02-11 13:40 | |
![]() | ja som benknäckaren skriver vad som är bra argument eller inte är en subjektiv bedömning. jag har heller inte sett några. däremot en hel del ideér som jag verkligen inte skulle vilja höra uttryckas av mina barns "förebilder" inom dagis och skola. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-02-11 13:46 | |
![]() | Håller med dig, La Bruja. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-02-11 13:50 | |
![]() | Minta 2010-02-11 10:23 "Efter domen i DO till fördel för mannen som vägrade ta en kvinnlig chef i hand, borde det komma fler fall. Det är ok att diskriminera en kvinna, men inte en muslim." He he, ja. Intressant. | |
| ijer48 | 2010-02-11 15:25 | |
![]() | Jag har läst de artiklar några betapetare har hänvisat till; lite fundersam blir jag allt över en del saker. Bl a de blivande niqabbärande blivande lärarna som enligt dem själva kommer att visa sitt ansikte för eleverna 90% av tiden eftersom dessa elever ännu inte kommit upp i puberteten. Det innebär att man kan visa sitt ansikte för en tolvårig kille såvida han inte kommit i puberteten men inte för samma kille två år senare? Han vet ju redan hur dom ser ut då, varför dölja ansiktet då? Tycker det verkar dubbelbottnat. En annan problematik är ju också att killarna inte av hävd hamnar i puberteten samtidigt eller i samma ålder. Eller handlar det bara om små barn i förskola? | |
| ijer48 | 2010-02-11 15:29 | |
![]() | En sak till; hur praktisk må det vara att vara heltäckande klädd inom hotell- och restaurang? I köket? Som serveringspersonal? Min son fick inte ha ring i örat under arbetstid på ett byggvaruhus .... Det ni!!! Hördet inget tjafs från honom eller hans kompisar, det var bara att rätta sig efter de direktiv som fanns. Stackaren kände sig inte ens kränkt .... :-) | |
| kajix | 2010-02-11 15:54 | |
![]() | hade du varit lika glad om din dotter inte fick ha kläder på överkroppen på arbetstid? | |
| Vinsey | 2010-02-11 15:55 | |
![]() | Jag gillar inte burka- i detta land. _- Åt oss skapas regler för att vi ska lättare acceptera varann och smälta in i livet med varann. Själva straffas vi om vi går emot regelverket och inte vill rätta oss. När man knackar på dörren till Sveriges port vill jag att vi ska säga: : " Du är varmt välkommen men först måste du avgöra om du kan lära dig våra regler och leva efter dem! När jag kommer till ditt land vill jag göra lika dant!" | |
| ENAPEON | 2010-02-11 16:18 | |
![]() | Vinsey: vad spelar det för roll vad du vill göra i deras land? "Jag vill dricka te barfota i erat land, därför får inte ni ha det och det klädesplagget när ni kommer hit!". Det ena är fånig västerländsk exotism och det andra är hårda krav som faktiskt påverkar människors liv, tycker inte man kan jämföra. | |
| slånbär | 2010-02-11 16:43 | |
![]() | Hårda krav? Försök ta dig in i Australien istället. En svensk familj som arbetade där under rätt lång tid om jag minns rätt fick inte permanent uppehållstillstånd trots att dom hade jobb och bostad och det pga att deras barn hade Downs syndrom. Där kan man snacka om hårda krav på dom som ska stanna i landet. Nu hörde detta inte riktigt till tråden men jag kan bli så himla trött ibland över att det ska vara så himla svårt att bara anpassa sig lite till det sammhälle man bor i. Vad är problemet? Som kvinna får ju inte jag gå UTAN täckande kläder i vissa länder och där tror jag inte att det hjälper mycket att anmäla till nån diskrimineringsombudsman om man känner sig kränkt och orättvist behandlad. | |
| ijer48 | 2010-02-11 16:50 | |
![]() | kajix: Det är mig veterligt inte aktuellt på någon arbetsplats. Förstår inte riktigt din poäng där, eftersom det inte är halvnaket resp. påklätt som diskuteras i tråden. | |
| La bruja | 2010-02-11 17:04 | |
![]() | Kajix-om hon jobbade som strippa så skulle det nog vara ett krav så som sagt var man får anpassa sig efter det jobb man söker. | |
| ENAPEON | 2010-02-11 17:17 | |
![]() | slånbär: i nazityskland avrättade dom folk med down syndrom, utvisning är väl inget, osv... | |
| La bruja | 2010-02-11 17:24 | |
![]() | Men nu tror jag att tråden börjar spåra ur på riktigt.... | |
| kajix | 2010-02-11 17:29 | |
![]() | vi diskuterar inte heller ring i örat | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-02-11 17:33 | |
![]() | Godwins Lag. | |
| elgen5 | 2010-02-11 17:39 | |
![]() | Det handlar inte om att förbjuda människor att tro vad dom vill. Men varför ska det vara ok att ha vissa regler bara för att man är muslim? Jobbar jag innom vården så är jag säger på att dom INTE skulle tillåta mig att ha ett plakat på ryggen med att jag var jehovas vittne, livets ord,harekrichna eller annat så varför ska dom få ha egna uniformer eller ändra på en platts som ska vara neutral? Nej det ska inte vara ok att dölja hela ansiktet på en arbetsplats, eller ha burka under en polisuniform. Som kristen har man ju inte bilder på gud på polisuniformen. Som jag sagt tidigare får inte jag gå in på en bank med MC hjälm, så varför ska dom få dölja hela ansiktet? Skulle dom vara ärligare och bättre människor en mej bara för att dom e muslimer? Jag tycker absolut att det ska förbjudas att täcka hela ansiktet på ARBETSPLATTSER. sedan kan man ju gå på stan som man vill eller på sin fritid. | |
| micro113 | 2010-02-11 17:48 | |
![]() | elgen5 Man får inte ha burka till polisuniformen -- återigen, Vem har sagt att vi skall ändra uniformslagstiftningen??? Vem har ens sagt att man skall ändra på de objektiva kriterier som måste fyllas för olika yrkesroller? Mer än ni som som sitter och fantiserar om ett islamistiskt övertagande av Sverige genomfört av kvinnor i burka ..... jävla trams. Återigen ... på vår bank får du gå in med mc hjälm --- däremot måste du ta av den när du legitimerar dig. Vår bank har blivit rånad flera gånger -- trots det beter de sig inte som hysteriska höns där. Varför blir du störd om kvinnan har burka när hon går och handlar eller tar en promenad med sina barn? Varför stör det dig att se henne i lekparken eller på tunnelbanan? | |
| ENAPEON | 2010-02-11 17:51 | |
![]() | Pingiskillen: nja, för att vara pettimäter så säger lagen att det måste vara en jämförelse med nazister eller hitler. Min enda poäng var att slånbärs argument kan användas för precis vad som helst. | |
| Sporten4 | 2010-02-11 17:52 | |
![]() | micro113, vet inte vad du har för kön, men att du börjar försvara något kvinnoförnedrande är lite lågt iaf. Har rest en hel del i muslimska länder (med strikt tolkning). Där uppfattar jag att kvinnorna tillhör en lägre klass nästan enbart till för att behaga männen. De får inte rösta och skall helst inte synas. Det är ett helt sjukt system som vi skall stoppa vid gränsen helst. | |