Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| corlini | 2012-12-02 20:46 | |
![]() | många gillar ju att vända och vrida på siffror, om man spinner vidare på förökningssiffrorna inom våra olika samhällsgrupper / ursprung? de som idag utgör majoritet dör ut snäppet fortare än de förökar sig medans vissa grupper som flyttar in förökar sig 4 dubbelt och dubblar dessutom sin ursprungliga genpool (äldre/vuxen generationen) varje år genom ytterligare ny inflyttning. hur påverkar detta integrationsklyftor, arbetsmarknad och regional ekonomi närmsta 20års period? välkomna att räkna vidare. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-12-02 20:47 | |
![]() | Speedo, var kommer siffran 6,3 barn ifrån? Stämmer inte alls med de somaliska kvinnor jag känner. De flesta har ett eller två barn. | |
| rebell99 | 2012-12-02 21:10 | |
![]() | Ibland funderar jag på om det är ngn ide att diskutera med nassar och rasister.Men så hör jag Björn Afzelius textrad : Tystnaden har alltid varit dumskallarnas bäste vän....... | |
| Måns_E | 2012-12-02 21:59 | |
![]() | Corlini, att du bara orkar hålla på och babbla om oväsentligheter. | |
| Yamma | 2012-12-02 23:23 | |
![]() | Speeedo, jag trodde att det var uppenbart att jag var ironisk när jag pratade om att räkna på barn eller SD:ares kostnad. Syftet var just at säga att alla kostar pengar. Det min fråga är, är varför man väljer att räkna just på invandrare och inte på barn. Varför räknar du inte så noga på vad en SD:are kostar Sverige, eller ett barn? Du är bara intresserad av vad just invandrare kostar för Sverige. Sen var min andra fråga varför min son som bott i Sverige i två år är svenskare än min elev som bott i Sverige i fyra år. | |
| Yamma | 2012-12-02 23:25 | |
![]() | Corlini, om det blir fler andra och tredje generationens invandrare på grund av det du säger borde rimligen integrationen bli bättre eftersom alla får mer samhörighet. Det blir också vanligare med invandrarutseenden och invandrarnamn, varvid dessa får lättare att få jobb. Så - det låter väl bra? | |
| Yamma | 2012-12-02 23:30 | |
![]() | Och slutligen, om nu länken funkar, så får invandrarfamiljer i snitt 1,4 barn. www.ssd.scb.se/datab...ve Show.asp | |
| Yamma | 2012-12-02 23:31 | |
![]() | (Om inte länken funkar kan man testa själv på SCB:s hemsida) | |
| Minta | 2012-12-03 00:39 | |
![]() | Corlini, du har hakat upp dig på genetik. Vilka som har förökat sig om 50 eller 100 år spelar väl ingen roll. Andra och tredje generationens invandrare är oftast integrerade och ser sig som svenskar. En del minns kanske inte sitt turkiska, spanska ursprung om två generationer. De är svenskar och det som svensken upplever är svenskt då är svenskt då oavsett hur det ser ut. | |
| strömavbrott | 2012-12-03 02:12 | |
![]() | Orsakerna till arbetslösheten har inget samband med invandringen. Orsakerna kan du hitta hos bankerna, kapitalets omflyttningar och regeringens oförmåga. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-12-03 05:48 | |
![]() | Kan inte trådas som denna bara dö ut eller flyttas till snack? Diskussionsnivån från vissa är väldigt låg. Fint att ni andra orskar försöka. Förstår inte varför betapet ska främja en arena för främlingsfientliga debattörer. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-03 09:07 | |
![]() | Strömavbrott... Vitt jag vet så e det väl ingen som påstått att arbetslösheten har med invandringen att göra utan personerna här inne menar att vi redan har hög arbetslöshet å den kommer att stiga fort... Därav är det väl bättre att se till att dom invandeare som kommit hit å svenska medborgare får sina jobb tillbaka innan man tar in ännu mer folk.... Ganska simpelt tänkande.... Yamma...hur skall jag kunna veta om du är ironisk lr ej i denna tråd??? Javisst kostar sdare pengar...kd med. Du får inget gratis idag...sen kostar vissa saker mycket mycket MYCKET mer än annat som man kan dra ner på å lägga på det som behövs. | |
| pabster1 | 2012-12-03 10:12 | |
![]() | Jaha så nu blir man kallad både nasse och rasist.... när man citerar en CENTERPARTIST! Som vanligt när man försöker lägga in lite fakta i diskussionen. Att Sverige tar emot 10 % av EU:s samtliga flykingar och 30% av barnflyktingarna när vi utgör 2% av befolkningen var det ju inte så kul att prata om. Bättre att ägna sig åt ärekränkning och förtal genom att kalla andra nassar osv.... Vissa debattörer borde stängas av då det inte borde vara ok enligt betabets regler då förtal inte är ok enligt svensk lagstiftning. | |
| Måns_E | 2012-12-03 10:34 | |
![]() | Blev du? Är det dags för offerkofta på nu på nu pabster? | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-03 11:01 | |
![]() | Måns skärp dig...vissa i tråden kallar faktiskt mer lr mindre andra för rasister.... | |
| Måns_E | 2012-12-03 11:05 | |
![]() | Eller inte, skärp dig själv. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-03 11:26 | |
![]() | Jag kallar då ej andra för rasister här.som vissa andra gör. | |
| Måns_E | 2012-12-03 11:36 | |
![]() | Det gör inte jag heller. Vissa andra? Dessa stackars kränkta vita män som inte får skriva hur de vill utan att de blir ihopkopplade med fascism, rasism eller nationalism. När man börjar prata om problem med invandrares genpoler så tycker jag att det luktar lite rashygien, men jag misstänker att man inte får kritisera sådant för dig speedo? | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-03 12:13 | |
![]() | Du får diskutera exakt va du vill...ej påstått att du heller sagt att nån e rasist lr HUR?? ja du behöver ej läsa så många trådar upp så märker du.... Sen för övrigt om nu sd ligger på runt 9% så e det faktiskt rätt stor skala av svenska folket som vill ha denna politik... Alla partier har alltid nåt bra dom säger... Sossarna lr moderaterna är inga hejjare dom heller på alla punkter... Vissa partier har väl äns platsen i riksdagen äns idag väl? Rätta mig om jag har fel? | |
| Måns_E | 2012-12-03 12:19 | |
![]() | vad du tar i, varför är det så viktigt att.gång på gång tjata om hur synd det är om "invandrarkritiska" för att de kallas rasister (även när de inte kallas för rasister). Varför gång på gång på gång komma tillbaka till det? SD har förövrigt noll och intet i sin politik som jag tycker är bra. En samling fördomsfulla bonnläppar med låg utbildning, intelligens och xenofobi imponerar inte det minsta. | |