Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-06-02 20:41 | |
![]() | Juel7272 Jag hädar inte - jag ger dig objektiva fakta om vad det är han sysslar med enligt bibeln. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-02 20:43 | |
![]() | Jag är Gud, ingen annan finns. 23Jag svär vid mig själv, det jag säger är sant, mitt ord står fast: För mig skall alla böja knä, alla skall svära mig trohet. 24Blott hos Herren, skall det heta, finns seger och styrka. Alla som vänt sin vrede mot honom skall komma till honom i skam. 25Genom Herren skall alla Israels ättlingar vinna seger och ära. Jes 45:24 | |
| micro113 | 2013-06-02 20:50 | |
![]() | Stöld, storhetsvansinne och slaveri kan vi läsa om här ... runeberg.org/bibeln/...23 _45.html | |
| kajix | 2013-06-02 20:50 | |
![]() | jag är gud och jag hatar bögar och de som inte dödar bögar. 1 mos | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-02 20:53 | |
![]() | Och om man på någon plats inte tar emot er eller hör på er, så gå därifrån och skaka av dammet under era fötter till ett vittnesbörd mot dem. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-02 20:55 | |
![]() | *Stänger dörren och går* | |
| micro113 | 2013-06-02 20:56 | |
![]() | *Drar en suck och känner att det blev lugnt i rummet* | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 20:58 | |
![]() | fotspår. En natt hade en man en dröm,Han drömde att han gick längs en sandstrand tillsammans med Gud ,På himlen trädde plötsligt händelser ur hans liv fram,han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter,Det ena paret var hans det andra paret var Guds. När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i sanden,Då såg han många gånger under sin levnadsvandring så fans det bara ett par fotspår.Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.Detta bekymrade honom verkligen Och han frågade Gud om Detta"Herre,Du sa den gång jag bestämde mig för att följa dig att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen.Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det bara funnits ett par fotspår.Jag kan inte förstå att Du lämnade mig när jag behövde Dig som mest ,Herren svarade "Mitt kära barnJag älskar Dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande,När du såg bara ett par fotspår-då bar jag dig. | |
| kajix | 2013-06-02 21:17 | |
![]() | sex miljoner judar önskade den drömmen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 21:18 | |
![]() | Hitler var satan själv | |
| micro113 | 2013-06-02 21:24 | |
![]() | ttiittii Det du säger är alltså att guds makt inte är gränslös eller outtömlig. Han är inte allsmäktig - för Hitler var ju tydligen mäktigare än han då.... eller menar du att judarna förtjänade guds vrede? | |
| kajix | 2013-06-02 21:26 | |
![]() | hitler var gud själv | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 21:29 | |
![]() | han kanske trodde han var satan möjligtvis | |
| Gunilla _ | 2013-06-02 21:38 | |
![]() | Jag får känslan att Gud är som en tvångstanke. När saker går den väg man vill så är det Guds/det man genom tvång har gjort som är att tacka. När det går en emot så är det inte Gud/det man missat att göra som är att beskylla. Bra/dåliga ursäkter sålunda. Varför inte bara ta sitt eget ansvar, vara god, se sig själv och andra som den som utför, är stark och bra osv? (Och för all del emellanåt svag, klantig och ibland misslyckad...) | |
| Claysune | 2013-06-02 22:03 | |
![]() | Hitler var inte gud som Kajix skriver. Han har blivit så lik satan man kan komma. Han var besatt av honom som går omkring som ett rytande lejon och söker efter vem han skall sluka. | |
| ingson | 2013-06-02 22:22 | |
![]() | Om nu tvunget nazismen ska diskuteras så framstår inte kyrkans företrädare i god dager,Muller,Hudal och Vatikanen ansåg inte att Hitler var besatt av satan. | |
| siwu | 2013-06-02 22:25 | |
![]() | Hej Gunilla, jag har ett eget ansvar över vad jag gör, eller inte gör. Jag tror att Gud är med mig, kanske har vi alla en skyddsängel också. Ibland flyter livet på bra, ibland inte. Gud är med mig oavsett. Gud vill att vi ska vara Hans händer, göra gott mot andra. Fortsätt göra gott, gläd andra. | |
| klädgalge | 2013-06-02 22:49 | |
![]() | Min religion säger att Gud är detsamma som Alltet. Det vackra du har omkring dig, det vackra du har inom dig, kärleken till allt och alla. Gud/Alltet finns i ditt hjärta och i din själ och det är vad som leder dig rätt. Ondskan finns inte i Alltet utan det är en sak som människan själv styr över. God karma kommer den tillgodo som lever väl och ser till andras behov likväl som till sina egna. Våld ska aldrig brukas mot människa eller djur. Skadar man levande varelser med ord eller handling så bör man också själv straffas på samma sätt. Den styrande kraften i en människa är alltså hon, eller han, själv. Endast jag är ansvarig för mitt liv och hur det levs. Endast jag får ta konsekvenserna av de misstag jag gör under min levnad. | |
| micro113 | 2013-06-02 22:56 | |
![]() | klädgalge Jag tillskriver inte det goda jag gör eller som jag får till gud heller faktiskt. Jag äger en egen vilja och kraft i det också. | |
| klädgalge | 2013-06-02 23:01 | |
![]() | Det betyder att du är en stark människa och till det gratulerar jag dig med all respekt. | |