Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
janne121212 | 2015-09-10 16:24 | |
![]() | Gillar särskilt den sista, gäller att ha höga ambitioner. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-09-10 17:04 | |
![]() | Nu har jag skummat Mp partiprogram. www.mp.se/om/partiprogram Ingenstans hittar jag att de inte vill ha ekonomiskt system utan tillväxt. Kan du hitta det? Medborgarlön hittar jag inte något om. Det enda jag hittar är att man kan starta en diskussion i ämnet. Kolls du om hittar något. 35 timmars arbetsvecka tycker jag inte är stolligt. Djur på cirkus? Min åsikt är att de flesta djur absolut inte ska borde finnas på cirkus. Djur ska vara i sitt rätta element. (Jag tycker inte tjurfäktning borde finnas inom EU heller.) Jag tycker faktiskt att Mp-s politik är intelligent och inte ett dugg stollig. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-10 17:19 | |
![]() | MP:s politik tilltalar intelligenta människor. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-10 17:22 | |
![]() | Bitterhögerns politik tilltalar konservativa människor som inte inser att det behövs förändring. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-10 17:25 | |
![]() | "Det finns inga klimatförändringar, det finns inga problem med jordens resurser; de är oändliga, det finns inga problem med ekonomiska klyftor, det finns inga problem med det finansiella systemet vi har nu etc etc. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-10 17:25 | |
![]() | Kör på i gamla banor bara.......kör tills det ryker och kör tills det tar stopp. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-10 17:27 | |
![]() | Skit i att börsen faller 8% i Frankfurt bara för att någon tappar ett gem på börsen i Kina. | |
janne121212 | 2015-09-10 17:59 | |
![]() | Varsågod Nora1 www.svd.se/miljopart...so rja-alla Dom har tydligen bytt namn på eländet. | |
janne121212 | 2015-09-10 18:07 | |
![]() | Varför så negativ totravel? Jag trodde det var jag, som representant för bitterhögern, som stod för all negativism. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-10 18:11 | |
![]() | Janne12etc, Jag är negativ mot de negativa. De visionslösa. Två negativa blir ett plus. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-10 18:13 | |
![]() | och ja, du vinner tävling efter tävling i negativism här på betapets forum. Kovikstippen är klar tvåa, men vinner endast debatten om skolan i det perspektivet. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-10 18:20 | |
![]() | ....och att kalla en sammanslagning av de olika socialförsäkringssystemen för medborgarlön är att dra det hela några mil för långt. En sammanslagning av de olika socialförsäkringssystemen har många fördelar och är en intelligent vision. | |
janne121212 | 2015-09-10 18:23 | |
![]() | Intelligent vision, jo jag tackar. Citat ur artikeln. "Jag oroar mig desto mer för välfärdsstaten, välfärdssystemen och Sveriges ekonomi. I en värld av stora folkvandringar är det ingen bra idé att ställa i utsikt att svenska staten ska ge grundtrygghet och fritt vivre till alla och envar som anmäler sig vid ”dörren in”. Uppenbarligen tror inte Miljöpartiet att så värst många skulle utnyttja erbjudandet. De avsätter i alla fall inga pengar i sin budget, 160 miljoner, det är ju ingenting. Och lika lite för kommande år fram till 2017. Där blir jag stum. Hur kan de tro att människor frivilligt skulle avstå från att låta sig försörjas om pengarna bara är att kvittera ut utan några som helst motkrav ”utan krav på detaljkunskap” som de säger. Så mycket för Miljöpartiets trovärdighet i välfärdsfrågor." Nog har dom tänkt till allt. Allt till alla, men ingen ska betala. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-09-10 18:28 | |
![]() | www.svd.se/vart-fors.../o m/debatt "Men hon kan vara lugn. Det finns krav som måste vara uppfyllda för att man ska kunna få en ersättning på grundnivå. Förslaget omfattar inte alla människor i världen. Vi tycker det är stort nog om de som idag tvingas till socialkontoret för att de är sjuka eller arbetslösa kan återfå en känsla av värdighet. " | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-10 18:28 | |
![]() | Janne, Du vet att du läser en inlaga från en före detta moderat politiker va? Ska du inte ta och läsa motionen istället? Det är ju återigen det här med vederhäftiga referenser och siffror som din idol Rhotheta tycker så mycket om, men anammar så lite. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-10 18:30 | |
![]() | Janne, Den där typen av blind tro på subjektiva inlagor gör att du aldrig kommer att platsa som en fullvärdig MP:are. | |
janne121212 | 2015-09-10 18:31 | |
![]() | Eftersom MP vill ha öppna gränser kan man ju indirekt hävda att det just gäller alla människor i världen. | |
janne121212 | 2015-09-10 18:34 | |
![]() | Om nån skulle kalla mig för en fullvärdig MP:are skulle jag bli förolämpad som aldrig förr. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-09-10 18:35 | |
![]() | Janne, Det kan man säkerligen hävda, men det hjälper inte. Tolkningen är uppåt väggarna ändå. Ta nu och läs motionen istället så att för en gångs skull har lite grundfakta att utgå ifrån när du argumenterar. | |
limpan__2 | 2015-09-10 19:42 | |
![]() | Tanken på en grundinkomst till alla, eller medborgarlön, är inte enbart ett önskemål från miljöpartister utan har på allvar diskuterat och föreslagits av många liberaler och högerfolk. Det diskuterades i våras på ekonombloggen Ekonomistas: - ekonomistas.se/2014/...bo rgarlon/ Hayek och Friedman är normalt inte personer man kopplar samman med mp men i det här fallet ligger de ganska nära varandra. Det är en fråga som förtjänar lite mer än ett raljant bemötande i en debattartikel. Särskilt från dem som är för mindre statlig byråkrati. | |