Spelrum
Giraffen | 10 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 13 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mz_lzrd | 2016-01-12 10:31 | |
![]() | totravel, det var jag, mz_lzrd som skrev det om statistiken från 1995. Bara så du inte beskyller Rhotheta för det, det jag som är skyldig till att ha läst slarvigt. Ber om ursäkt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-12 10:34 | |
![]() | Micro, Det är ju det jag har hävdat hela tiden. Suck...... | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-12 10:36 | |
![]() | mz_lzrd, Vad är det här då? Rhotheta 2016-01-12 07:37 Antal inlägg: 3849 Micro. Totravel valde statistik från 1995. Gruppvåldtäkt var då ett okänt ord. 60-70% får man om det finns tre fall med två förövare registrerade. Två av dessa fall utgör då 66,6667%. Gruppvåldtäktsstatistik från 1995 i sverige är inte relevant. Inte ens från 2005. | |
micro113 | 2016-01-12 10:37 | |
![]() | Jag tycker det du säger är precis tvärtom... "Däremot att det är kulturell rasism att föra över individers brottslighet från individnivå till en hel kultur." | |
micro113 | 2016-01-12 10:39 | |
![]() | totravel När man säger att man stöder sig på forskning så är det ju bra om forskningen faktiskt stöder det man säger. Det gjorde inte din hänvisning - vare sig den första eller den senare. Att då ifrågasätta är väl rätt naturligt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-12 10:42 | |
![]() | Men det var ju ett exempel. Slå upp exempel betyder. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-12 10:42 | |
![]() | Micro, Jag kan inte hjälpa om du inte förstår vad jag skriver. Det är inte direkt första gången i så fall. Du la till "manifesterar sig tillräckligt ofta". Där är den gordiska knuten och självklart så är julfirandet en del av svensk kultur eftersom EXEMPELVIS 92 % av svenska befolkningen firar. Jag är övertygad om att du och jag skiljer oss åt vad gäller orden "tillräckligt ofta". | |
mz_lzrd | 2016-01-12 10:44 | |
![]() | Jag förstår inte riktigt vem som är betjänt av att man, som SVT, låtsas som att "några män med utländsk bakgrund" var inblandade i händelserna i Sthlm i somras. Jag förstår att SVT vill rädda ansiktet, det vore ju pinsamt om verkligheten inte alls ser ut så som de har hamrat in i tittarna att den ser ut. Men vi som inte är SVT? Ska vi släppa ut våra unga flickor (jag har som sagt en snart 14-årig brorsdotter) och säga till dem att de ska akta sig för medelålders vita kränkta män som sitter bredbent på bussen och pratar för mycket? Ska vi inte varna dem för någon alls? Ska vi vinka av dem med orden "Och var försiktig nu lilla gumman!"? Eller ska vi låsa in våra flickor och anpassa oss (på deras bekostnad) efter Det Nya Sverige och mångkulturens mindre aptitliga yttringar? Är det inte bättre för alla att vi låtsas om att problemet finns och a) försöker stävja eländet t ex mha polis och rättsväsende och förbättrad lagstiftning b) därefter, på längre sikt, försöker komma tillrätta med kvinnosynen hos män från kulturer där ett par jympaskor är värda mer än en kvinnas liv? De enda som tjänar på att låtsas som att det handlar om enstaka händelser och enstaka individer varav "några" har "utländsk bakgrund", för så är det ju inte, är ju gärningsmännen som slipper förändra sitt beteende och slipper rättslig påföljd. Varför tycker vi att det är så viktigt att värna om gärningsmäns rätt att behålla sina sedvänjor, på bekostnad av unga flickors frihet? Kan det vara för att det handlar om unga flickor? | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-12 10:44 | |
![]() | Micro, Det var ett exempel. Nu säger jag inte det fler gånger. | |
Rhotheta | 2016-01-12 10:45 | |
![]() | Nora. Glöm vår konversation. Har du någon statistikfråga hänvisar jag dig med varm hand till Bitte. | |
mz_lzrd | 2016-01-12 10:46 | |
![]() | Förlåt totravel, det blev ju ännu mer fel nu när jag bad om ursäkt för fel inlägg =/ | |
micro113 | 2016-01-12 10:47 | |
![]() | totravel Det finns ingen kultur där 92% begår hedersmord på kvinnor - likafullt är det kulturellt betingat. Det finns få kulturer med så hög andel som 92% könsstympade kvinnor - likafullt är det kulturellt betingat osv osv .. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-12 10:53 | |
![]() | Micro, Det var också ett EXEMPEL med 92% för att åskådliggöra min tankegång. Det är självklart för alla som har en fungerande tankeverksamhet värd namnet att det är nivån som är den gordiska knuten i diskussionen. | |
micro113 | 2016-01-12 10:56 | |
![]() | totravel Ett exempel på vad? Det är inte så att något måste förekomma hos majoriteten för att vara knutet till kulturen -- vilket var min poäng. Så vad vill du säga med dina 92% undrar jag. Det börjar bli mycket som du rätt oförklarat spottar ur dig och när man påtalar att uppgifterna är oriktiga så är de "exempel" ... Det känns väldigt mycket som samma retorik som du anklagar främlingsfientliga sidor för -- inget faktaunderlag utan bara påståenden som skall bevisa din ståndpunkt och inte får ifrågasättas .. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-12 10:58 | |
![]() | Blir den nivån alldeles för låg hamnar man i kulturell rasism. Blir den för hög hamnar man lika fel. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-12 10:59 | |
![]() | Micro, Är du på riktigt? Vad är ditt problem? | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-12 11:01 | |
![]() | Micro, Det får tyvärr bli handen för dig igen. Denna gången är det för evigt. Jag kommer inte att dras in i någon diskussion med dig igen. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-12 11:01 | |
![]() | Rhoteha. Hon kan ha lättare att förstå vad jag skriver så det kan vara en bra ide. Jag har bidragit till att utveckla flera olika datoriserade statistikapplikationer för diverse olika verksamheter. Den erfarenheten har lärt mig att alltid ifrågasätta nyttan av den statistik som mina medarbetare vill ta fram. Man ska vara försiktig med att göra statistik tillgänglig för en bred massa. Den kan lätt misstolkas och användas i fel sammanhang. Det är bakgrunden till att jag ville ha en diskussion om nyttan med att vräka ut statistik utan att praktisk ha någon ide om hur man praktiskt ska använda sig av den. Men det var en dum tanke att det skulle gå att diskutera här. | |
micro113 | 2016-01-12 11:02 | |
![]() | totravel Mitt problem är att jag inte förstår vad dina oriktiga uppgifter skall exemplifiera .. därför frågar jag - jag har dock börjat luta åt att du själv kanske inte har en så tydlig bild av det att du kan förklara eftersom du svarar med kränkningar istället. Så jag lämnar det där - vi kommer nog inte längre helt enkelt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-12 11:02 | |
![]() | *det blev väldigt (mycket) praktiskt. | |