Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 18 611 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2010-06-07 12:18 | |
![]() | Hur många hundar fortsätter att bita fast de blir dragna i benen? Detta är det jag har svårt för när det gäller pitbulls. Varje gång jag har sett detta hända, och jag har sett det i verkligheten också, så är det som att hunden blir helt blockerad och ger helt sig enkelt inte. www.youtube.com/watc...Xi O_duXa5A | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-07 12:20 | |
![]() | Låt oss säga såhär då electric. Om man har en schäfertik med en fin stamtavla så väljer man att använda den tiken i avel med en schäferhane för att föra linjen vidare med stamtavla på valparna. Kennlar pysslar över huvud taget inte med blandavel utan det är hundägare som tycker att det vore kul med en kull valpar på sin hund som gör av okunskap, vilket jag absolut kan förstå. Men som det ser ut i dagsläget så är som sagt var varannan hundannons av slaget blandras. Vart har det börjat tror du? Tror du att man har börjat blandaveln med de finaste, bäst lämpade individer ur raserna eller har man använt sig av hundar med tex avelsförbud? Jag tycker hur som helst att det är oerhört dumt ur flera perspektiv. Jag menar att de flesta chi's man stöter på har en underutvecklad muskelmassa, det tyder på att de helt enkelt inte rör sig i den utsträckning de egentligen behöver. Vilket innebär att min hund i jämförelse ser ut som en helt annan ras. | |
bj-olle | 2010-06-07 12:21 | |
![]() | de flesta tigrarna som lever idag är husdjur, trot eller ej. män som går på förfest hos män som har hundar spelar ingen roll hur stor de har, de har håriga byxor utanpå iallafall | |
le-lou | 2010-06-07 12:24 | |
![]() | precis så här, gör pitbulls, tränade el inte tränade OM de hamnar i bråk. Det handlar inte om att de bara anfaller, men om de blir triggade så är de sjukt envetna. En kompis till mitt ex hade också en äkta pb, de bor i England. Den växte upp i familjen som familjehund, inget hände under 2 år och den visade ingen aggressivitet alls, lite mot andra hanar men thats it. Så dök grannens hund in (en schäfertik) på trädgården en dag, pb satte fart, flög på den andra och inom loppet av 5 min som mest så var grannhunden stendöd. Hennes sambo hade rusat ut, fick fatt i benen på pbn och försökte sära, men den släppte inte taget. Mental blockering, inget hjälpte. Pitbulls har däremot inte käftar som låser sig, men de släpper helt enkelt inte taget. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-07 12:27 | |
![]() | Utan människan klåfingriga inblandning så hade en hund som pitbullen inte varit möjlig. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-07 12:32 | |
![]() | Jag vill bara inflika att jag har en förhållandevis stor hund, men den ser inte så fluffig och ståtlig ut när den har badat i (kallt) vatten. :) | |
Minta | 2010-06-07 12:33 | |
![]() | Hahaha! | |
LisaLong | 2010-06-07 12:34 | |
![]() | eletric samma med mina..hehhe min leonbergertik ser fet ut för hon har alldeles för mycket päls..*ler* men när hon har badat ser hon ut som ett benigt litet lamm hehehe | |
Minta | 2010-06-07 12:34 | |
![]() | Nouba, människan har varit klåfingrig så länge vi haft hundar. Det finns bara några få urhundar, resten är klåfingrade raser. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-07 12:34 | |
![]() | nouba, tror du att chihuahuan hade varit det då? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-07 12:35 | |
![]() | Ha ha ha, Electric! :D | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-07 12:45 | |
![]() | Min hund är korthårig. För övrigt så är chihuahuan inte en klåfingrad ras, men man har absolut avlat på de egenskaper man finner särskilt tjusiga. Men jag tycker inte att MIN ras hör till ämnet faktiskt, här pratar vi om pitbulls och oavsett om min"ras" varit ett resultat av blandavel de senaste 200 åren, så anser jag att det måste ta slut någonstans. En privatperson som korsar tex en tax med en labrador har inte gjort något vidare genomtänkt, om detta måste vi väl ändå kunna enas. Blandrashundar som kostar från tusingen på blocket är även det ett problem. Om några kennlar går ihop för att faktiskt skapa en ny ras så kan jag ställa mig bakom detta, fast då skall det vara ana uppfödare som et vad dem gör. Att blanda tex pitbull med schäfer inser väl vem som helst är ett fett problem. | |
LisaLong | 2010-06-07 12:46 | |
![]() | Nouba ja den rasen anses a levt vilt så den är nog en av dom få renrasiga:) | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-07 12:48 | |
![]() | Vilket jag inte tycker hör till saken. Det är inte så att jag hade valt att inte köpa min "tuss" om han hade varit ett resultat av människan klåfingrar. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-07 12:50 | |
![]() | LisaLong: Vilket för övrigt ger mig spader då min "tuss" gräver upp äckliga maskar/larver ur jorden haha | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-07 12:54 | |
![]() | En bekant har en blandning mellan tax och stövare och hon är en sjuhelvetes bra jakthund. Tax/labrador skulle säkert också funka, även om de säkerligen skulle se lite annorlunda ut. Nej, chihuahuan är värsta ju djungelkungen. Inte har människan varit inblandad där inte. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-07 12:57 | |
![]() | Och det innebär inga problem för hunden på sikt menar du? Den mår bra i leder och ben och skall forsätta avlas på och så?? Jodå det har människan naturligtvis, fast det är lite slött av dig att tro dig kunna hävda chihuahuan som ett rent resultat av klåfingret;) | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-07 12:58 | |
![]() | Återigen är du inne på människan behov electric. Ok vi är etta på näringskedjan, men med det följer ett visst ansvar. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-07 13:06 | |
![]() | Hunden mår jävligt bra i leder och ben. Jag tror inte att de ska avla på henne. Nu till din bedrövliga debatteknink, nouba: - Vad jag tror vet jag bättre än du. - Jag har inte hävdat chihuahuan "som ett rent resultat av klåfingrighet". Vad du menar med det är för övrigt extremt otydligt. - Och att dra slutsatsen att jag skulle vara slö gör att storleken på din dumstrut når nya häpnadsväckande höjder. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-07 13:26 | |
![]() | -Du har tjatat om chihuahuans ursprung bra länge nu, informationen finns att hämta på egen hand vid intresse, gör man det inte är man SLÖ. -Min debatt-teknik är du inte person att bedöma, tyvärr. -Du försöker vända på begreppen hela tiden, få det till att jag skulle vara emot de hundraser som finns i dagens läge för att de är ett resultat av klåfingret. -Din dumstrut är numer så tung att den slår i backen. | |