Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 20 221 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rultatultan | 2013-10-10 23:47 | |
![]() | @AWK Tack för svar! Det värmer mig att du tycker det du har i ditt liv (vad det än vara månde) är nog för dig! :) | |
Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-10-10 23:48 | |
![]() | Jo det är just det vi kan, men det är lite svårare för er. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-10 23:49 | |
![]() | Åh, inget mothugg? Lite skönt ändå, då kan jag sluta skriva här för ikväll. Kram på er alla, förvirrade som icke-troende! :) | |
Rultatultan | 2013-10-10 23:50 | |
![]() | Jasså? Det enda jag har svårt med just nu är att lägga jobbet åt sidan. Vad har du det svårt med? | |
Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-10-10 23:50 | |
![]() | Jesus! | |
Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-10-10 23:50 | |
![]() | Tack för upplägget. | |
Rultatultan | 2013-10-10 23:51 | |
![]() | @AWK Finns ingen anledning att ge mothugg. Du tycker som du tycker - jag var bara nyfiken på hur. Nä, nu stänger jag också ner för ikväll. Gonatten! | |
Rultatultan | 2013-10-10 23:51 | |
![]() | Höhö, Söndagsman. Natt på dig också! | |
brava | 2013-10-11 01:29 | |
![]() | Jesus är något/någon för oss obegriplig och översinnlig kraft/varelse/person - i brist på bättre ord - Gud. För enkelhetens skull säger vi han och Guds son mm, men det är egentligen inte helt korrekt. Problemet när man för den här diskussionen är att ordet tro missförstås. En troende person tror inte med betydelsen "att tro som att inte veta", snarare med betydelsen "att tro på, sätta sin tillit till, ha tillförsikt, känna förtröstan". För mig är Jesus någon som har koll på större sammanhang där jag med mina mänskliga och framförallt tidsmässiga begränsningar inte har någon som helst möjlighet att förstå vad som pågår. Jag tror i betydelsen "litar på" att han vet bättre, han har gått före och är mer erfaren, han vill visa mig hur jag ska få ut maximalt av mitt liv genom att söka hans vägledning i de val jag gör. Det gör jag dels genom att läsa i Bibeln, dels genom bön och meditation, dels genom att umgås med mina syskon i församlingen. Om jag inte skulle tro på Jesus och det han har predikat och förutspått så skulle mitt liv kännas ganska futtigt och meningslöst faktiskt. Som något obegripligt och isolerat, utan sammanhang, en parentes... | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-11 02:20 | |
![]() | brava du får ju naturligtvis tro på precis vad du vill men jag tycker det ser lite lustigt ut att du hittar på egna betydelse av ordet tro - som i slutändan motsäger att det varken finns eller behövs fler betydelser. tro ska inte förväxlas med att veta, men ändå litar du på att han vet bättre. Du känner förtröstan trots att det inte finns några allmänna, vetenskapliga bevis för guds existens. Du har tillförsikt till något som ingen vet riktigt säkert. Är inte det att tro som att inte veta? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-11 06:32 | |
![]() | webbkyrkan.se/2013/0...fo r-jesus/ | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-11 06:38 | |
![]() | vad händer om jag klickar på den länken ttiittii? vad visar den? är det en länk till en video, en artikel, ett foruminlägg, en bild? Eller är det en kristen porrsida? Jag antar att jag aldrig kommer att få veta. Du förstår, orkar inte du ge mig en förklaring på varför jag ska klicka och ungefär vad det är för innehåll - varför skulle jag då orka klicka? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-11 07:08 | |
![]() | en kristen porrsida är det | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-11 07:10 | |
![]() | förklarar aldrig för dom som inte vill veta,står klart i ordspråksboken att inte kasta perlor för svin | |
Sote | 2013-10-11 07:51 | |
![]() | Men Ttiittii-har du inte ens koll på din egen bibel?? Ordspråksboken finns i gamla testamentet. Det citatet du återger kommer från Bergspredikan. Du får nog ta och läsa på lite mer ...... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-11 08:41 | |
![]() | behövs inte ,jag kan det jag behöver | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-11 08:47 | |
![]() | Jesus sade åt oss att aldrig förbereda ett tal, utan vänta på att DHA ska ge oss ord. Guds ord finns i oss. Livets bröd = Guds ord. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-11 08:48 | |
![]() | :) | |
Mormor olga - Ej medlem längre | 2013-10-11 10:00 | |
![]() | Jesus är världens ljus vårt enda hopp inför evigheten. | |
stuvelsberg | 2013-10-11 10:39 | |
![]() | Då är det illa. | |