Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 534

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Resurrection - Ej medlem längre2011-08-09 12:05
Antal inlägg: 11463

Oj vilken tunghäfta du fick, öhmöh. ;)

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-09 12:19
Antal inlägg: 675

Det går nog att göra studier på lite av varje idag, så jag tror inte att en sådan studie heller skulle vara en omöjlighet.

Och det där om gränserna och den fria viljan osv...
Det riktigt jävliga är att jag om någon brukar väl tjata om mänskans fria vilja och om att var och en ska få leva som den vill så länge det inte går ut över någon annan.
Men när det kommer till prostitutionen så faller på något sätt min tanke om det fria livet och övertas av andra tankemekanismer. Och jag tror att dom tankarna ligger då närmare dom tankebanorna jag t.ex har om barnen, om deras rätt till (så nära som möjligt) optimala uppväxtförhållanden.
Typ...ungefär så....

Nåväl...
Jag misstänker att ni inte alls fattar hur jag menar.
Och jag noterar också att mina tankebanor verkar vara lite av ett rött skynke för er. (?)

Lite synd är det att det ska vara så svårt att kunna ventilera frågan från olika håll.

*utgår*

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-09 12:22

Mitt svar var till res alltså...

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-09 12:33

Du glömde svara på mina frågor.

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-09 20:41

Resurrection

Var jag tycker att gränserna ska gå?

Vid flört - oskyldig flört och det utan några som helst dolda undermeningar. Punkt, slut.
Resten ska folk ge f***an i - ONS och andra såna tönterier.

Och grövre saker behöver naturligtvis inte ens nämnas - väck med eländet bara.

Några oklarheter?

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-10 02:03

Och den sista frågan jag ställde? Den var liksom den viktigaste ... Jag kan repetera den: "var tycker du att gränsen bör gå för när staten ska lägga sig i om folk gör något av fri vilja utan att skada någon annan?"

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-10 08:32

Resurrection

På tal om något annat först...
Vet du vilket fenomen jag emellanåt kan tycka är så jäkla töntigt här på forumet?
Jo, nämligen det, att när någon (person 1) presenterar en uppgift i en diskussion och någon annan (person 2) sedan både ifrågasätter uppgiften, och också "kräver" att 1:an ska verifiera sitt påstående, så när 1:an väl har gjort det - bestyrkt sin uppgift - så blir plötsligt 2:an helt tyst - total ignorans.
Inget tack och inga kommentarer överhuvudtaget från 2:an till 1:ans inlägg.
Sån tycker jag är så jäkla dålig och feg debatteknik (- eller vad det nu är det handlar om? manligt ego som inte tål att även vi tjejer faktiskt kan såväl veta som begripa både ett annat?)

Så därför får du dethär en gång till:

Du skrev (2011-08-05 11:18):

"öhmöh, du kan väl börja med att belägga följande påstående: "Men inse nu nångång den enkla sanningen att det är männen som kan skilja på sex och kärlek (i dom fallen nu nån gör det) , vi brukar koppla ihop dessa." Och kom nu inte dragandes med någon undersökning som säger att män är något mer positivt inställda till tillfälliga sexuella relationer - det är inte det du påstår."
......................... ......................... ......

Jag svarade dig (2011-08-06 08:54):

"Har inget större tålamod att leta runt på nätet, så gör det gärna själv resurrection, men här åtminstone något litet om det jag menar, d.v.s att det finns skillnader på hur mäns och kvinnors hjärnor reagerar.

Saxat ur:

"Nästa trappavsats kallar forskarna för Lust.
Nu börjar allt fler delar av hjärnan leka med - upp till tjugo olika har man räknat till hos vissa av försökspersonerna.
Och nu kan man se en del skillnader. Kvinnorna har mer aktivitet i de delar av hjärnan som processar känslor och minnen, medan männens energi koncentreras kring det visuella som är starkt kopplat till sex.

Sex förresten, visste ni att vi får orgasm i höger frontallob. Fråga mig inte hur det går till. Fram till själva klimax av sexet är båda hjärnhalvorna med. Men precis innan vi exploderar stängs den vänstra logiska av och pang, oj, yes, det går för den högra. Inte konstigt, säger en av forskarna, Gemma O'Brien, högerhalvan är ”hyperlätt, flytande, kreativ och drömlik”.
En konstighet till. Innan det går för männen så stängs amygdalan, sätet för rädsla av. Just då är de som minst på sin vakt. Och efter orgasmen så får kvinnorna en släng av ”fight-or-flight”, fly eller slåss. När vi har det som skönast är vi som vaksammast."

Källa: www.lagerstrom.nu/sk...sk emi.html
......................... ......................... ...........

Några kommentarer nu då, res?

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-10 09:05

Men wow, man kan se en del skillnader mellan kvinnors och mäns hjärnor. Det var ju nytt. Not. Ditt påstående går så oerhört mycket längre än så.

Jag blir inte överraskad av att du inte väljer att svara på min fråga. Du gillar väl helt enkelt inte svaret ...

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-11 14:28
Antal inlägg: 37631

jag undrar,ni som är för fria bordeller,är det för eran egen skull eller för andras skull ni vill ha det?jag tycker att dom flesta här ser ganska bra ut och borde kunna träffa någon att vara med i stället för att förnedra både sig själv och den som fnaskar

ANDERStG2011-08-11 14:49
Antal inlägg: 7560

Så om man ser bra ut kan man automatiskt ha sunda förhållanden? :)

polisbil2011-08-11 15:18
Antal inlägg: 76

suckar...

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-11 18:08

Resurrection 2011-08-10 09:05
Res då...MÅSTE du verkligen göra så där?

För nej, du visste inte om att männens och kvinnors hjärnors reaktioner skiljer sig åt på det sättet som jag påpekade.

- Inledningsvis så trodde jag att du bara gjorde dig till och inte ville förstå, men när jag sedan hade läst dina svar/kommentarer några ggr till så förstod jag att du uppenbart inte visste detta.

Du till och med kallade mina förklaringar för "det mest äckligt fördomsdrypande jag har läst här i forumet. Någonsin.”

Det tyckte jag var ganska taskigt. :(

Backa gärna och läs en gång till vad du själv skrev.
Här har jag saxat några ex:

Resurrection 2011-08-05 10:26
”öhmöhs inlägg ("Men inse nu nångång den enkla sanningen att det är männen som kan skilja på sex och kärlek") var det mest äckligt fördomsdrypande jag har läst här i forumet. Någonsin.”

Resurrection 2011-08-05 10:56
”öhmöh: INDIVIDERS emotionella förhållningssätt till sex och kärlek skiljer sig åt.”

Men hav tröst res, för Måns visste inte det heller:

Måns_E 2011-08-05 11:06
”Den på individnivå som alltid så klart. Det gäller ju i princip alla skilnader mellan män och kvinnor, om de inte är rent fysiska. Vilket inställningen till sex inte är.”
......................... .......

Men tillbaka till ditt sista inlägg.
Vad menar du med det här?

Res: "Ditt påstående går så oerhört mycket längre än så."

Det vill jag gärna veta.

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-11 19:27

öhmöh, quid pro quo: Var tycker du att gränsen bör gå för när staten ska lägga sig i om folk gör något av fri vilja utan att skada någon annan?

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-11 20:03

När det gäller prostitution?

Men tycker du inte att det är ganska beskrivande för hela problematiken att det är männen som vill ha tillgång till prostitution?

Det är väl ändå sällan eller aldrig du ser/får läsa om/hör, att kvinnor skulle vilja ha detsamma.

Vad talar DET om för dig?

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-11 20:06

Om man inte ids svara på frågor från sina meningsmotståndare kan man inte förvänta sig att få några svar på de frågor man ställer själv ...

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-11 20:11

OK. När det gäller prostitution är det nolltolerans som gäller. Fenomenet ska bort i alla dess former.

Så. Oklarheter?

Och nu väntar jag på svar. :)

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-11 20:12
Antal inlägg: 2385

i den här tråden är flera kvinnor för en avkriminalisering av sexköp. vad säger det DET dig öhm? för att använda din utmärkta retorik.

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-11 20:17

reci

Ehh. Avkriminalisera, ja.
Men ingen av dessa kvinnor i tråden har väl uttryckt att de själva vill ha tillgång prostituerade män? Eller hur?

En viss skillnad där alltså.

Läs om och läs rätt det jag skriver. :)

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-11 20:20

har någon man uttryckt att de själva vill ha tillgång till prostituerade då?

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-11 20:22

sen tror jag att det är naturligare för en kvinna att känna lust att sälja sex än att känna lust att köpa... apropå skillnader mellan kön:)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?