Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 254 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-04-04 14:01 | |
![]() | Pottränad, folk på teve känner man generellt inte (även om jag har en del kända vänner) men det hindrar en inte från att ha åsikter om dem. Detta är ett forum, här delger vi varandra våra åsikter. Jag förstår inte problemet. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-04-04 14:04 | |
![]() | Sylvia: Det är inte det att jag ogillar diskussionen för att jag ogillar en programidé. Jag slås bara över hur mycket skit det snackas om deltagarna. De är också människor och inte bara BB-projicerade individer som det är laglig jakt på. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-04-04 14:05 | |
![]() | Jamen åsikter behöver väl per defenition inte bara vara elaka och taskiga? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-04-04 14:07 | |
![]() | Det är de ju inte! | |
| le-lou | 2011-04-04 14:09 | |
![]() | kan inte nån starta en demonstration om big brother/tittarna/kommente rarna? Kanske du pottränad? Fortfarande undrar jag vad som får folk som uppenbarligen inte varken tittar eller intresserar sig för programmet gör inne i tråden och fjantar sig? Har du aldrig kommenterat deltagare (notera: frivilliga...ldeltagare) i en dokusåpa förrut? Idol trådar är helt ok, där diskuteras allt från röst till klädsel utan problem. Men här verkar beskyddarna/molisterna komma springandes. Gå in på valfritt forum om big brother så lär du få skåda 300 % elakare kommentarer än här, vi är rena kaffetanter här inne ^^. Redighetstänket här inne på forumet ibland kan knäcka vem som helst. Perspektiv tack. | |
| Gautama | 2011-04-04 14:10 | |
![]() | Nej, det kan jag inta hålla med om. Många i BB huset gillar vi och säger också bra saker om dem. Har också höjt de som vi innan ratade eftersom de förändrats och visat mer empati. | |
| Gautama | 2011-04-04 14:11 | |
![]() | word på det le-lou | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-04-04 14:13 | |
![]() | Där trampade jag på en massa ömma tår, det skall inte upprepas. Iaf inte för stunden ;) (Sen är mina frågor ärliga och inte det minsta fjantiga. Det intresserar mig något oerhört att människor som inte känner andra människor kan bete sig så jävla taskigt mot dem ibland.) | |
| Gautama | 2011-04-04 14:16 | |
![]() | På något sätt så lär man ju känna dem från den sidan som de visar upp i huset i alla fall. Och utifrån det beteendet diskuterar vi. Känns som detta forum t.ex. här bedöms man för det man säger och inte alls från den människa man är irl. Det är ju för att det är det enda man har att gå på. | |
| Gautama | 2011-04-04 14:18 | |
![]() | Jag har t.ex. tagit en massa skit i detta forumet utifrån det jag har sagt här. Ingen av dessa människor känner mig över huvud taget. De tolkar vad jag säger här och har en klar bild utav vem jag är. Precis samma sak sker i BB-huset för oss som tittar, inget konstigt beteende utan helt normalt tror jag. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-04-04 14:20 | |
![]() | För att tån skall vara öm krävs att kritiken bedöms som befogad, men det tycker jag inte den är. Ej heller är den provocerande. Jag tycker mest du är ute och cyklar denna måndag. :) | |
| le-lou | 2011-04-04 14:21 | |
![]() | potttränad - du för just nu en rätt så löjlig diskussion om moral som bygger på att vi tittare skulle vara taskiga mot deltagarna i big brother, för att vi diskuterar beteende, utseende och handlingar. Om du nu tycker det - bra, då har du fört fram din talan så då vet vi det. Jag kanske ska gå in i någon tråd om fotboll för att basunera ut att jag tycker alla som kollar på det är ointelligenta/idioter/ann an valfri egenskap. De kommer säkert uppskatta det mycket. nu är det ju så, som Sp säger - programmet bygger på deltagarna helt och hållet. Det är meningen att tittarna ska få se deras personligheter, deras dåliga och bra sidor. Att det surras och pratas och kommenteras - självklart, vad bygger annars programmet på? Och är man med i ett sånt program får man tåla att bli särskådad av folk helt klart, du blir filmad 24/7 som sagt. Klart vi diskuterar deltagarna och deras handlingar. Och vad gäller hur man pratar om andra,: jag tror inte på en enda människa som påstår att hon/han inte skvallrar. Det är människan i ett nötskal, vi gillar att prata om oss själv och om andra. Ibland positivt, iband negativt. Inga ömma tår, bara riktigt irriterande vid det här laget att folk sabbar tråden stup i kvarten. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-04-04 14:24 | |
![]() | Jag känner att mitt påpekande om ert ofta rätt taskiga sätt att beskriva deltagarna är befogad och det kommer jag säkerligen att fortsätta tycka, men det är ju jag det (och Guatama håller ju med till viss del). Däremot var jag inte ute för att provocera, det är helt sant. :) | |
| Snoosy | 2011-04-04 14:25 | |
![]() | Annie kan åka, men enbart av den anledningen till att hon är tråkig med sitt kulturella prat. I allt hon gör. Finns det något annat med Madde, än att hon har sex i huset?? Ähh, hon kan åka. Patrik är tråkig, ut! Katerian verkar många inte gilla. Jag ogillade henne i början, men inte längre. Likaså med Rodney. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-04-04 14:26 | |
![]() | le-lou: Eftersom du uppenbarligen inte läser mina inlägg så skall jag tala om det i detta. Läs nu! Jag har inte någonstans kallat er tittare för idioter och dumhuvuden. Jag har bara varit intresserad om varför ni verkar projicera så mycket ilska på BB-deltagarna. Det är en helt annan femma. | |
| Snoosy | 2011-04-04 14:27 | |
![]() | Pottränad, jag kan förstå det taskiga. Annie är speciell. Men så har hon ju adhd också. Tror mycket av hennes sätt beror på det. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-04-04 14:31 | |
![]() | Varför? För att det ligger i den mänskliga naturen att projicera ilska och kärlek och drömmar på de människor vi lär känna. Det är det som gör att ett så torftigt program som Big Brother alls kan överleva. Det bygger på identifikation och icke-identifikation. Förstår du verkligen inte den saken, Pottränad? Det tror jag inte riktigt på. Jag tror att du faktiskt vill fördöma, och det är förstås också mänskligt så det bjuder jag på. | |
| le-lou | 2011-04-04 14:34 | |
![]() | projicera er ilska :D | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-04-04 14:36 | |
![]() | He he... Alla hittar vi våra kanaler. :D | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-04-04 14:37 | |
![]() | Men kära nån, sen när tror du att man verkligen lär känna de som deltar i en dokusåpa likt BB? De spelar ju sina roller från dag ett. Att tro annat är faktiskt rätt naivt. Ni öser galla och det är ni fria att göra, så länge ni tål att kanske någon gång bli ifrågasatta :) | |