Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SämstpåBeta | 2013-09-02 11:06 | |
![]() | Kul att se att ttiittii trodde att korsriddarna härjade runt 1967 när en limpa bröd kostade 22öre! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-02 11:10 | |
![]() | Även om ttiittiis inlägg var luddigt påstod hon aldrig att korsriddarna härjade runt 1967. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-02 13:34 | |
![]() | Jag uppfattade det som att tttiittii menade att man kan inte jämföra gamla förbundet med det nya och ta upp en massa frågor om varför Gud gjorde si och så. Ett nytt förbund gäller nu.. med nya priser.. så varför hänga upp sig på 1967 och hur mycket en limpa på konsum kostade då, när priset idag är viktigare. Hoppas jag förstod det rätt. | |
| Kuralo | 2013-09-02 15:51 | |
![]() | Jag tycker inte heller att det spelar någon större roll vem eller vilka som håller bröllop och begravningar. För egen del väljer jag dock en klassisk kyrklig variant.Nu är jag ju inte död ännu och inte heller gift, utan lever som många kanske skulle kalla syndigt parförhållande. Deltog en gång i en hinduisk begravningsceremoni och det var bland det vackraste jag varit med om. Inte en enda ton spelades utan en präst (hindu) som läste verser ur bhagavad Gita. Jag förstod naturligtvis inte nåt men fick delar översatta och det var nästan meditativt att lyssna till. Jag kände mig lika nära Gud där som någon annanstans. Nu tappade jag nästan tråden ;) men det jag ville säga är att det viktigaste är att ta till sig ordets innebörd och att tro i hjärtat. Det är det som jag tycker är så synd att du som ateist inte tillåter dig själv. Av en eller annan anledning, men jag ser inte ner på er och jag tycker inte synd om er heller, utan jag respekterar era val. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-02 17:57 | |
![]() | Nej, det var kanske hårfrisörerna som tvångsklippte folk 1967, eller var det Gud som tvångsklippte hårfrisörerna!? Eller något sådant ttiittii ? | |
| SämstpåBeta | 2013-09-02 17:58 | |
![]() | Kanske det var korsriddarna som tvångsklippte hårfrisörerna för en 22-örig limpa :)! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-02 18:25 | |
![]() | förstår att det är överkurs för vissa.Kuralo inte för att jag mins vem det var som skrev om att vi Kristna ser ut på ett vist sätt,det var i någon tidigare Religions tråd kanske den som handlade om Muslimer som blev stängd.ordminna helt rätt | |
| SämstpåBeta | 2013-09-02 20:37 | |
![]() | Ser kristna ut på ett speciellt sätt? | |
| Rultatultan | 2013-09-02 22:01 | |
![]() | Divine. Is how we look! | |
| SämstpåBeta | 2013-09-02 22:17 | |
![]() | Ett trollsvar, förmodar jag! | |
| Rultatultan | 2013-09-02 22:25 | |
![]() | Höhö! Frågan är sådan att den inte förtjänar ett svar. Däremot lite humor. Om man är mottaglig för sådant. Divine = ursnygg/gudomlig | |
| SämstpåBeta | 2013-09-02 22:30 | |
![]() | Frågan är ju riktat till en person som indikerar på att det förhåller sig på det sättet. Om du inte förstår den piken så skulle du behöva en divine intervention! Men det skulle nog inte hjälpa! | |
| Rultatultan | 2013-09-02 22:34 | |
![]() | Jo, jag förstod piken. Just därför förtjänar frågan inget svar. Lite divine intervention tackar jag förövrigt inte nej till. Jag är ödmjukt nog att veta mina begränsningar här i världen. Vilket inte alla är. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-02 22:38 | |
![]() | För att få svar på dina smarta inlägg så var jag inne på din sida. Och då såg jag din rating och alla mina frågor blev besvarade! Du skulle behöva divine intervention på flera plan :)! Min humor till dig! | |
| Rultatultan | 2013-09-02 22:52 | |
![]() | Gott att du känner dig stor genom att göra andra små. Ja, min rating suger men inte för att jag inte kan lägga bokstäver till ord utan av helt andra anledningar. Ska du kommentera något om min könstillhörighet också medans du ändå är i gasen? Tsk. Tsk. Mer ödmjukhet till folket, tack - med eller utan divine intervention. | |
| Rultatultan | 2013-09-02 22:52 | |
![]() | Apropå divine intervention: Finns det några av skribenterna här som upplevt det i ordets egentliga bemärkelse? | |
| uffew | 2013-09-02 22:59 | |
![]() | Lite ot men jag har en undran. Romarna pryglade och korsfäste Jesus. Ändå bestämmer man sig att lägga kristendomens högkvarter i just Rom. I lejonens kula. Hur kommer det säg att det blev just Rom? Någon kristen som kan förklara? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-02 23:00 | |
![]() | varför försvann chupa ?hen kanske tröttnade på på denna tråd,tråkit hen försvann,kan inte låta bli att tänka på fotspår i sanden tycker du om den rulltan? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-02 23:02 | |
![]() | uffew,det var Judarna som såg till att Jesus blev korsfäst | |
| Rultatultan | 2013-09-02 23:05 | |
![]() | @ttiittii Fotspår i sanden är något som bär mig igenom nästan varje dag <3 | |