Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 819 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-29 22:15 | |
![]() | Blir så satans less på min uppkoppling som hackar sönder klippen... Men det låter som om vår egen proletär K---ert skrivit texten? :) Ha ha! Kom just till "Känslan av att alla ni som jobbar med reklam är horor..." | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-29 22:22 | |
![]() | svar på TeenOrdis 2008-09-29 18:42- inlägg. nej, jag menar inte "ett efter omständigheterna bra liv" (eller rättare, uttrycket gäller alla sorters liv och förlorar därigenom sin vikt). det är inte våra fysiska förutsättningar som avgör hur glada vi är över vårt liv. min poäng är att vi i hög grad själva har ansvaret för hur glada vi är och att vi kan ta makten över vår glädje. genom att använda vår intelligens kan vi kartlägga våra behov, känslor och glädjeämnen och med densamma kan vi se till att vi får det vi behöver och vill ha. som jag tidigare har sagt så tror jag att vi människor är programmerade att söka lycka och fly lidande, och därför tror jag att alla människor handlar efter denna princip. det som fattas är i hög grad insikt om vad som gör oss glada. det är lite för mycket instinktivt "fly lidande", och för lite medvetet "söka glädje" efter min smak i de kretsar jag frekventerar. det att söka sin egen lycka uppfattas ofta som något egoistiskt; "du hjälpte bara damen över gatan för att du själv skulle må bättre" Bingo! bägge två fick något ut av situationen- ingen led av det. är det finare att ge något som kräver att man själv lider? är uppoffring något att sträva efter? jag tycker inte det. hemligheten ligger enligt mig i att det vi innerst inne önskar är att vara behövda, uppskattade och till gagn för våra medmänniskor. det gör mig glad att göra andra glada. dåligt självförtroende skapat under uppväxten får oss ofta att se världen och människan som fiender, sorgligt, men som vuxna har vi alla möjligheter att se igenom våra "hotbilder" och konstatera att vi alla är lika när det gäller våra grundläggande känslor och behov och därför har alla möjligheter att leva i samklang. | |
caterine | 2008-09-29 22:30 | |
![]() | Jag retar mej på reklamen på TV.dom visar maskin och tvättmedel som gör glas och tvätt fläckfria, sen när man tar upp sakerna så är det fläckar i gratängpannan och flammiga glas, vilket supermedel man använder. FABRIKANTERNA GARANTERAR att alla fläckar från svartbrända gratängpannor ska vara borta och skinande rent. Tom grillgallret skulle sprutas med nåt och skiten bara torkas bort. Vad är garanti, ska man gå till affären med all skitig disk och fläckiga kläder. eller? Vad är då garantin värd. en riktigt obetydlig fråga kanske. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-29 22:34 | |
![]() | "Det som fattas är i hög grad insikt om vad som gör oss glada." Touché! CM, eftersom du återvänder till den här tråden med jämna mellanrum, får man anta att den skänker dig en slags lycka att störa dig på hur vi stör oss på saker här. (Är vi onda blir du per definition god.) Så i metaforen med damen är du en av parterna - frågan är bara vilken. Välkommen tillbaka, hursomhelst! :) | |
caterine | 2008-09-29 22:40 | |
![]() | En del av er retar er på bloggande personer. Läs:Jag vet att ni hoppas.bloggspot.com, den är intresssant, taänkvärd och fullstänigt galen. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-29 22:41 | |
![]() | ja, det skänker mig en slags lycka att skriva i denna tråd. jag förstår inte det där med "(Är vi onda blir du per definition god.)" jag är helt klart damen:) | |
strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-29 22:52 | |
![]() | Godnatt kamrater! Fortsätt klaga. www.youtube.com/watc...re =related | |
ordfläta - Ej medlem längre | 2008-09-29 23:04 | |
![]() | Det är inga småsaker som jag retar mig på, men en stor: Det retar mig, att folk retar sig på saker, stora som små. Så retligt. Sluta bli retad och irriterad. Tänk positivt. Jag blir så negativ, irriterad och retad, när folk inte tänker positivt utan blir retade och irriterade. Skärp er! mvh moment 22 | |
Antonia | 2008-09-29 23:10 | |
![]() | AH! Nån sa för typ 30 sidor sedan att de störde sig på flip-floppisar! JA!!! Så låter de SHHH-TISCH, SHH-TISCH, SHH-TISCH varje steg?! Amen för fan, så jävla svårt är det inte att gå ljudlöst i dem, eller är det en ren o skär demostration från deras sida, där de dessutom kan låtsas som att de är tillbaka i Thailand o lyssna på Jason Mraz eller nåt... GRAWWWW! | |
TeenOrdis - Ej medlem längre | 2008-09-29 23:54 | |
![]() | carlmartin, snacka går ju, jag hade verkligen saknat mina fötter om de försvann och jag är säker på att permobilflickan kan föreställa sig ungefär vilken frihet det skulle vara att ha ett par. Men visst, vi kan låtsas att alla har samma förutsättningar till lycka. Glöm inte vattenpipan och träskorna på nästa plogbillskonferens bara. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:02 | |
![]() | teen- menar du att man blir lycklig av att vara vacker, stark, snabb, smart, rik? tror inte att det räcker. kolla den här länken: www.ted.com/index.ph...ha ppy.html | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:03 | |
![]() | Folk som länkar men inte har med http:// Fräknar | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:04 | |
![]() | Ja, stackars permobilflicka... Och jag undrar vad någon med Locked-In Syndrome skulle säga om tesen att lyckan bor i vårt eget huvud. De borde veta, menar jag. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:05 | |
![]() | definitionen på en rik man är; en som tjänar lite mer än sin systers bror. att jämföra sig med andra är en säker väg till olycka. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:06 | |
![]() | var bor lyckan om inte i oss själva? glöm inte kroppen förresten. | |
TeenOrdis - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:07 | |
![]() | carlmartin, jag har nog inte nämnt pengar, är det så att carlmartin skäms över sin socialgrupp? Gör inte det, alla goda ting är tre... heter det ju... | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:09 | |
![]() | CarlMartin, nej, det är ingen garant för lycka. Men har man armar, ben, hörsel, syn, funktionsdugliga fortplantningsorgan osv har man förmodligen bättre förutsättningar att uppleva lycka än om man saknar alla dssa saker. Märkvärdigt hur så högstämda "humanistiska" tankar om människors inneboende möjligheter kan te sig så cyniska. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:13 | |
![]() | teen- allt jag skriver har inte dig som inspirationskälla. sylvia- menar du att människor med handikapp har bäst av att man tycker synd om dem? | |
Caligatia | 2008-09-30 00:16 | |
![]() | Jag retar mig litegrand på människor som säger att man "har sjuk flyt" för att man råkar smälla ut en bokstav med hög poäng på en 2xbokstavs ruta, direkt efter att samma människa just slängt ut 2 rullningar. | |
TeenOrdis - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:17 | |
![]() | carlmartin, Så när du påbörjar inlägg med mitt namn så är det nån slags generell påannons? | |