Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lillemannen | 2011-01-28 15:03 | |
![]() | Titta på Björnen. När det finns tillgång på bär äter den det. Finns inga bär äter den kött och under vintern vilar den. Vi människor är nog ungefär likadana. Sen är det upp till var och en. Tack å hej leverpastej | |
| le-lou | 2011-01-28 15:03 | |
![]() | Larvbrud - vilken författare är ofärgad menar du då? Om det är ett krav du ställer menar jag. Det viktiga är ju inte vad författaren har varit med om själv som jag ser det, det viktiga är att man har fakta. Jag skulle tippa på att väldigt många fler skulla ta Lierre Keith mindre på allvar om hon faktiskt aldrig varit på den "andra" sidan innan. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:04 | |
![]() | Nej, men det var ett exempel på att det kan komma rapporter som visar det ena och det andra och att alla kanske inte kommer vara till de betande djurens fördel. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:06 | |
![]() | Le-lou hon argumenterar som en betapetmedlem. Boken känns knappast seriös. | |
| le-lou | 2011-01-28 15:08 | |
![]() | www.naturalnews.com/...nm ent.html en betydligt nyare artikel som visar på fördelarna. | |
| le-lou | 2011-01-28 15:10 | |
![]() | Larvbrud, tja som man känner sig själv .... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:12 | |
![]() | Jag säger inte att det inte finns fördelar, däremot att jag är skeptisk till att det alltid kommer vara fördelar på alla de ytor som vi inte använder (var det två tredjedelar av jorden?). | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:13 | |
![]() | Jag skriver som tur är inga böcker :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:15 | |
![]() | Problemet med hennes argumentation är att den bygger på att hon tycker att hon gjorde våld på sin kropp genom att förvägra den kött. Om jag inte förstått fel av det jag läst så säger hon att man kan välja att avstå att få barn om man vill göra skillnad för jorden? Stämmer det? Jag undrar om inte det vore att göra våld på sin kropp och gå emot det naturliga i så fall. | |
| le-lou | 2011-01-28 15:16 | |
![]() | Två tredjedelar av jordens landyta passar inte för ettåriga grödor. På den återstående tredjedelen har de ettåriga grödorna tagit över helt . De ettåriga grödorna och de öppna jordarna gör att humuslagret förstörs och blir allt tunnare. Fleråriga grödor däremot, skyddar jordarna. De behöver inte stora frön för sin fortplantning, utan deras rotsystem finns där som ett skydd år efter år och tillåter att humuslagret tillväxer. fleråriga grödor är tex... gräs. | |
| le-lou | 2011-01-28 15:17 | |
![]() | Larvbrud - ja det menar hon. Om man ska tänka miljömässigt så är menar hon att jorden är överbefolkad. Och det är den ju. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:23 | |
![]() | Le-lou: I en intervju säger hon att man kan göra i stort sett vad som helst om man är tio personer på planeten. Varför är det då nödvändigt att leva som hon föreslår om hennes lösning består i att minska folkmängden? | |
| le-lou | 2011-01-28 15:26 | |
![]() | förmodligen för att folk inte vill sluta skaffa barn? fråga henne, jag har läst boken men känner inte henne personligen. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:26 | |
![]() | Nu är inte allt detta veganföda utan so du vet föda till djur. Man odlar även för att göra bränsle. Snittblommor, kakao och kaffe odlas också på jordar som egentligen är bra odlingsjordar där t ex afrikaner kunde odla mat. | |
| dinodog | 2011-01-28 15:32 | |
![]() | Hur ser ni på alkohol då? Ni som är vegetarianer/veganer? För i processen av alkohol kan det förekomma både ägg gelantin och honung. Har en bekant som är vegan och han äter inte ens honung, anledningen till det är att han vill inte att bina ska "förslavas" som han uttrycker det. I min värld har bina alltid samlat in honung, det är ju liksom deras grej. Och biodlare tar väl hand om sina bin. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 15:44 | |
![]() | "De ettåriga grödorna och de öppna jordarna gör att humuslagret förstörs och blir allt tunnare. Fleråriga grödor däremot, skyddar jordarna. De behöver inte stora frön för sin fortplantning, utan deras rotsystem finns där som ett skydd år efter år och tillåter att humuslagret tillväxer." Säger hon överhuvudtaget något om vegansk permakultur i boken? | |
| dilivio | 2011-01-28 15:45 | |
![]() | dinodog. Det finns listor på alkoholhaltiga drycker som har eller inte har använt gelatin, ägg eller annat vid tillverkningen. Eller så kan man bara fråga systembolaget. Finns en hemsida nånstans, jag kan länka om jag hittar den. | |
| dinodog | 2011-01-28 16:02 | |
![]() | Jo jag vet att det finns listor dilivio :) Jag undrar hur noga man är bara. | |
| le-lou | 2011-01-28 16:09 | |
![]() | "Nu är inte allt detta veganföda utan so du vet föda till djur." - Jamen exakt! Det har jag ju sagt sedan vi började prata om bok+++++. Suck. "Säger hon överhuvudtaget något om vegansk permakultur i boken? " flera avsnitt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-28 16:11 | |
![]() | Vad säger hon då? | |