Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 819 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:23 | |
![]() | sylvia-"Märkvärdigt hur så högstämda "humanistiska" tankar om människors inneboende möjligheter kan te sig så cyniska." varför tycker du det är cyniskt att tro det bästa om människor. om människor i någon mån uppför sig som de blir behandlade så tycker jag att jag har en poäng. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:25 | |
![]() | teen- nåja, det var ju en del grejer där. trodde du syftade på efterföljande inlägg. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:29 | |
![]() | teen-kommer du också till plogbillskonferencen? för att markera din motsatta ståndpunkt? | |
TeenOrdis - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:29 | |
![]() | carlmartin, sjuka människor är oftast inte så muntra som man kan tro, många av de som har dåligt fungerande kroppar känner sig lite ledsna. Trots att dialys, permobil eller kroniska andningsbesvär kan verka lockande så finns det människor som är så pass otacksamma att de väljer att inte leva ut drömmen om det perfekta livet. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:33 | |
![]() | teen- det är den drömmen vi bör släppa, för att istället finna fred med det som är. | |
TeenOrdis - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:34 | |
![]() | carlmartin, och jag vidhåller att det är lätt att säga om man inte måste byta blod ett par gånger i veckan | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:39 | |
![]() | teen- det har du rätt i. jag vet inte hur det är att vara handikappad. hoppas dock att det inte per automatik gör livet till ett helvete | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:43 | |
![]() | Ursäkta om jag lägger mig i herrarnas privata debatt men lite skillnad är det ju på att vara beroende av dialys eller att sakna fötter. Jag vet 3 som blivit av med en fot och funnit helt nya sätt att leva, t o m bättre än förut. Sen har jag en närstående som är gravt rörelsehindrad och orörlig i sin permobil och han är inte alls lycklig med sin lott. Att ondgöra sig över att cp-trucken låter, tycker jag är lite väl lågt. Byt studierum då, strat. Har en kompis som går på dialys också. Det är jobbigt. Jag vill ge honom min njure men jag vet inte om det går. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:44 | |
![]() | teen- kollade du den där länken? | |
TeenOrdis - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:45 | |
![]() | carlmartin, länken fungerande inte i det skick den postades, eller så missade jag andra försöket | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:50 | |
![]() | teen- ok. är inte så bra på det där, men tänkte att du skulle fixa det på nåt sätt om du var intresserad. god natt och tack för sällskapet :) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-30 00:52 | |
![]() | CarlMartin, det är bara pinsamt om du vidhåller din ståndpunkt. Den får dig att framstå som motsatsen till det du vill vara, nämligen oempatisk. Det tycks mig som om du och herr Ord såhär på nattkröken har visat era rätta ansikten. | |
skrattblomma - Ej medlem längre | 2008-09-30 02:05 | |
![]() | Jag blir ibland ledsen på all beröm jag får, t ex. får jag höra hela tiden, att jag är vacker. Varför måste jag hela tiden höra på det. Jag vet det ju redan. | |
TeenOrdis - Ej medlem längre | 2008-09-30 03:15 | |
![]() | carlmartin, för att kunna besöka adressen behövs samtliga tecken, den du postade saknar en massa i mitten vilket gör den obrukbar, du får prova att högerklicka på den ursprungliga och välja copy shortcut eller kopiera genväg istället för att bara markera den trunkerade (glörk för låneord) länken i forumet. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-30 07:04 | |
![]() | Jag känner en en hel del handikappade. Deras handikapp kanske är direkt livshotande. Inget man går och är glad över. väldigt många har gått bort nu. Senast en flicka med svårt ryggmärgsbrock. organen får helt enkelt inte plats när kroppen inte har tillräckligt med muskler. Överkroppen trycks ihop. En massa hippie-tankar om problem man inte har någon direkt koppling till irriterar mig mycket. IRRITERAD. Tror det är stor skillnad att ha ett handikapp sen födsel jämfört med att bli av med en kroppsdel efter en MC-olycka. (Anledning till att jag känner många med handikapp är at min syster är handikappad.) | |
RockLee | 2008-09-30 08:48 | |
![]() | Språkliga fel som förekommer hos unga i min ålder. Så som; "Jag är bättre än DIG..." när dte egentligen heter bättre än du osv. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 09:36 | |
![]() | sylvia- du tycker att det är pinsamt och mår dåligt på mina vägnar? det önskar jag inte du inte. sen tycker jag inte att mina åsikter- eller dina, alltid måste ses som ett led i en diskussion där det handlar om att ha rätt eller fel. jag ser forum som en plats till också att utbyta ideer och bli inspirerad till att utveckla sitt tänkande. jag kan föreställa mig att du tycker att det är irriterande(!) att jag fortsätter att skriva i den här tråden, om du antar att jag gör det för att bevisa att jag har rätt och du har fel. så är det inte. jag skriver här för att ämnet/fenomenet gnöl intresserar mig. | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-30 09:43 | |
![]() | Språkpoliser irriterar mig. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 09:45 | |
![]() | teen- jag försöker igen www.ted.com/index.ph...ha ppy.html vet inte hur man gör den till en klickbar länk- tyvärr. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 09:46 | |
![]() | å så blev det det ändå... | |