Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-10-06 22:12 | |
![]() | Varför vill man dölja ett vackert svart glänsande hår? Galenskaper.. :( | |
| morsans syrr | 2010-10-06 22:41 | |
![]() | Totalt helgalet! Förbjud ansiksslöja... Vill man inte visa ansiktet så kan man dölja det på andra sätt! Ta seden dit man kommer. Det får vi göra när vi kommer utomlands( o vill anpassa oss) ! | |
| LisaLong | 2010-10-06 22:41 | |
![]() | instämmer helt med föregående talare | |
| Aquilalore - Ej medlem längre | 2010-10-11 08:50 | |
![]() | Instämmer helt med föregående talare, om föregående talare. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-10-11 09:21 | |
![]() | Inom vissa yrken så är det inte lämpligt att bära ansiktslöja. Jag vill kunna se ansiktet på den som jag möter i kassan i affären, min läkare, bankpersonalen, barnskötaren osv. Muslimska kvinnor får väl helt enkelt välja om de vill ha ett jobb eller bära sin slöja precis som andra grupper som väljer att ha sin stil och inte får möjligheten att jobba på bank eller bland barnen.. Varför skulle slöjan vara så mycket viktigare att ta upp som en rättighet att bära än en ansiktspiercads rättighet att få bära sina "smycken". Alla människor har också en skyldighet, inte bara rättighet, att anpassa sig i samhället så att allt kan fungera! | |
| Savi | 2010-10-11 09:54 | |
![]() | Ansiktsslöja är okej så länge det inte är i ett yrke där man tex ska möta andra människors förtroende på nåt sätt. Jag har inget emot att en kvinna bär slöja i affären,ute på gatan,på industrin eller bara allmänt. Det är ju deras religion & det måste respekteras. Däremot anser jag personligen att lärare/dagispersonal/hote llpesonal/butikspersonal. .. Ja alla yrken där man ska vara "ansiktet utåt" som man så fint säger, INTE ska få bära slöja. Dagis & skola handlar om respekt,respekten sitter i hur man hanterar saker som händer,men även i ansiktsutryck.Det är inte lätt att se en kvinna bli arg/glad när den har något som täcker allt utan ögon. Hotell,affärer mm handlar om god kontakt till gäst/kunder.Då ett leende kan betyda en hel del.Ett glatt bemötande & utseende kan ha stor betydelse om man väljer att gå tillbaka. | |
| delta9 | 2010-10-11 14:54 | |
![]() | Jag älskar slöjor. Tänk er en klädsel som är socialt accepterad som ser likadan ut som alla andra personers slöjor så att ingen kan identifiera en, och sen går man in på en bank med ett maskingevär... Imagine all the people... | |
| nystan1 | 2010-10-11 15:22 | |
![]() | Jag är jättekluven. Tycker inte att någon har rätt att bestämma hur en annan människa ska se ut. Vill lära min dotter att alla är bra oavsett utséende, att annorlunda inte är farligt utan berikande. Dock tycker jag att det är lika fel att kvinnor tvingas dölja sitt hår/ansikte/kropp för att religionen har bestämt så. Förtryck i alla former är fel, det vill jag ju också lära henne. Svårt! | |
| Huzan | 2010-10-11 16:08 | |
![]() | låt dom som vill ha på sig det dom vill.. enkelt! | |
| mrsH | 2010-10-11 16:14 | |
![]() | Jag tycker inte att det är okej att gå med ansiktsslöja i Sverige. Anser mig inte vara rasistisk, utan det är utifrån frihetstänket jag har den åsikten. Många av de kvinnor som har slöjan, de har det inte frivilligt utan det är påtvingat av religiösa skäl. Jag anser att vi i Sverige ska vara stolta över den frihet vi har för alla människor och att det är något som ska respekteras av de som gästar oss - precis som vi tar hänsyn i andra länder och tex inte går med bara axlar etc. | |
| apbur | 2010-10-11 16:18 | |
![]() | Jag börjar tycka att niqab är riktigt sexigt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-11 16:19 | |
![]() | så du kan bestämma åt kvinnan som blir bestämd över. för att- du vet vad som är bäst för henne? i det fall mannen tvingar kvinnan att bära slöja resoneras precis likadant. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-11 16:19 | |
![]() | till mrsh | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-11 16:20 | |
![]() | apbur blondinbodahl.blogg....33 6158.jpg | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-11 16:21 | |
![]() | eller www.threedonia.com/w...a- girl.jpg | |
| mrsH | 2010-10-11 16:23 | |
![]() | Ja, ramsay. Jag anser att vi i Sverige kan bestämma att det inte ska vara tillåtet, just för att få bort det där med att det kan vara ett krav. Jag jämför det med att det inte heller är tillåtet att aga ett barn. Även fastän kanske föräldern borde ju veta bäst vad som är okej för sitt barn. Alltså, jag är emot slöjan OCH aga.. | |
| apbur | 2010-10-11 16:27 | |
![]() | Ramsay, fast på din bilder visar man ju massa hud, vilket inte är meningen. Jag tycker den är sexig när den täcker allt. Kanske just därför. | |
| CroCop86 | 2010-10-11 16:41 | |
![]() | nystan1: Det är av kulturella skäl de går med burqa och niqab, det är alltså inte religionen som har bestämt det. Står ingenstans i Koranen att en kvinnas kropp/ansikte måste vara heltäckt. Förutom det så tycker jag inte att burqa eller niqab hör till på en arbetsplats. Jag tycker inte det är mer diskriminerande att neka en person jobb pga det än om en person är heltatuerad/piercad, eller har grönt hår för den sakens skull. Jag skulle väl inte få gå runt i bara bh och trosor om jag kände för det, eller? Jag är också emot det på offentliga platser, av många orsaker. | |
| mrsH | 2010-10-11 16:49 | |
![]() | Instämmer med det du skriver CroCop86. | |
| lightningpaw | 2010-10-11 16:51 | |
![]() | absurt bestämma vad människor ska få ha på sig, fast jag kan inte låta bli att se lite fram emot att se t ex finnkampenmaskoten blir arresterad för att han bryter förbudet mot att dölja ansiktet. | |