Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 254 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-04-04 15:03 | |
![]() | tack för din åsikt, den var igenomtänkt och välgrundad. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-04-04 15:04 | |
![]() | Det heter "genomtänkt", men tack! | |
| le-lou | 2011-04-04 15:04 | |
![]() | nästa gång kan du väl anmäla det till en värd istället för att sabba tråden. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-04-04 15:05 | |
![]() | Puss! :) | |
| le-lou | 2011-04-04 15:06 | |
![]() | och du ska snacka om taskig. well. hycklerier frodas som vanligt härute. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-04-04 15:07 | |
![]() | Frågan är: Vill vi ha kvar Pottränad i tråden för att vi gillar bråkstakar eller skall vi rösta ut henne? Jag röstar på att hon får vara kvar. Konsensus är för trist. :D Skämt åsido, jag skulle gärna vilja höra dig sakligt bemöta mitt senaste inlägg. | |
| le-lou | 2011-04-04 15:11 | |
![]() | jag nominerar potttränad. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-04-04 15:12 | |
![]() | Ok, måste kila iväg sen. Givetvis blir våra bilder av olika människor färgade av hur de presenteras i pressen och om det kan man ha en väldigt lång diskussion. Men vad jag vill säga - lite kort - är jag denna gång direkt riktade min kritik till er, för att jag kunde göra det. Att rikta kritik direkt till Juholt blir tämlingen svårt, eftersom jag förmodligen aldrig skulle kunna komma nog nära, men här på forumet när jag er direkt, och lade således fram min kritik direkt till dem det berörde. Detta innebär ingalunda att jag tappat all kritik mot Juholt, men honom har jag som sagt var svårt att nå fram till. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-04-04 15:13 | |
![]() | "men här PÅ forumet" | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-04-04 15:14 | |
![]() | No worries le-lou. Jag kommer snart att lämna denna tråd, jag vill ju inte röra om alltför mycket i er kramisklubb. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-04-04 15:16 | |
![]() | På samma sätt blir det svårt för oss att rikta vår kritik/uppfattning direkt mot deltagarna i Big Brother-huset. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-04-04 15:19 | |
![]() | Ja, absolut och jag vänder mig inte alls emot att ni diskuterar dem. Det är sättet ni gör det på. Men det är ganska lätt att falla i taskig-fällan när man diskuterar "offentliga personer", många tycker att de liksom får skylla sig själv, vilket inte jag tycker. Nå, vi är ense om att vi är oense och det får vara fint så! Nu skall jag skriva lite annat en stund. Ciao :) | |
| demoniac | 2011-04-04 15:21 | |
![]() | Pottränad: Om du läser HELA tråden märker du oxå att vi säger mycket bra om deltagarna!! Att man stör sig på vissa personer genom att se deras beteende i TV tycker jag är rätt naturligt... Man kan ju (iaf jag ;)) störa sig på vissa personer verkliga livet oxå, utan att känna dem...! Och jag erkänner; Jag snackar skit om folk jag inte känner irl oxå! Ibland tom om personer jag känner men då är det inte skit, det är fakta! ;) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-04-04 15:27 | |
![]() | Vi kan väl summera det hela såhär: du tycker att vi borde ta ansvar för vad vi skriver här (ungefär som om dessa människor läste) medan jag tar lite lättare på det hela. Detta är en ventil där en låtsasvärld avhandlas och de som har inträtt i den låtsasvärlden har gjort det med sin integritet som insats (i den mån de haft någon). Kan dock hålla med om att det inte är så klädsamt att vara för kritisk, men det är mer en imagefråga än en fråga om moral. Lycka till med skrivandet! :) | |
| le-lou | 2011-04-04 15:30 | |
![]() | orkade leta. "Bröderna Schulman är två pajaser som inte kan vara "roliga" på egen hand, utan måste vara "roliga" på någon annans bekostnad." "Porseryd missköter sitt jobb å det grövsta just nu." "Chrille är ju egentligen själva definitionen av läsksmörig rysare. Men han fick en hel del pluspoäng i min bok med I love Europe. Framför allt sättet han framförde den på. Stor underhållning :)" "Svårt att uttala sig om Ranelid som person, men han ger mig läbbiga vibbar." "Håkan Hellström? Den där fjanten med hatten?" Samtliga skrivet av fröken pottränad som aldrig talar om folk som inte kan bemöta kritiken. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-04-04 15:31 | |
![]() | He he... Oj. | |
| le-lou | 2011-04-04 15:32 | |
![]() | exakt var i ligger skillnaden att skriva att Bb-Patrick är en fjant, och att Håkan Hellström är en? Kanske pottrränad kan svara på. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-04-04 15:39 | |
![]() | Jag tycker ju att man som deltagare i big brother får skylla sig själv eftersom man frivilligt går in i ett hus för att bli tittad på 24 timmar om dygnet. Pallar man inte med att det finns folk som tycker man är blåst så har man inte där att göra.. | |
| demoniac | 2011-04-04 15:48 | |
![]() | Hehe där hamnade pottränad på pottkanten! ;) | |
| giraffspan | 2011-04-04 16:23 | |
![]() | Pottränads kritik var alltså utifrån två punkter. Att vi alltså sitter och är elaka mot deltagarna som vi 1. Dels inte känner. Nej, tänk om vi bara fick ha negativa synpunkter om folk vi känner. Själva poängen med Big Brother är väl att det ska vara förhållandevis vanliga (låt vara med mer behov av att synas och så) personer. Personer i vilka vi kan "känna igen" oss själva, våra vänner och andra. Det jag har skrivit i den här tråden om deltagarna skulle jag kunna säga direkt till dem om det var mina vänner. Om jag hade en kompis som beter sig som Katerina (skriker i stället för att sakligt diskutera, hotar att avslöja någon annan väns "hemlighet" inför en hel grupp, går till taskigt personangrepp, uppträder olämpligt med tanke på sitt yrke etc) så skulle jag säga till. Hade jag en kompis som var som Annie och ser sig själv som ett offer för flera saker skulle jag i all välmening ge henne ett råd. Att personer som ser sig själva som offer inte sällan blir det just därför, och att de till slut verkar ta själva "sveken" som en bekräftelse på att de är ett offer. Utan att se att det kan ligga en del i deras eget beteende. Jag skulle också fråga den personen: "VILL du verkligen vara tillsammans med/umgås med det paret bara för att få vara i närheten av honom fast du inte gillar henne? Nedvärderar du inte dig själv?". Och så vidare. 2. Inte har möjlighet att bemöta er kritik. Nej, men det säger sig ju självt att de inte har den möjligheten. För själva tanken med deltagandet i Big Brother är ju att de ska vara isolerade från omvärlden under den tid de är där. Och de som går in i huset har ju varit med om flera steg i uttagningen och säkert flera gånger blivit påminda om just att "folkets dom" kan vara hård. De har säkert flera gånger för sig själv gått igenom sina "lik i garderoben", vad deltagandet kan få för konsekvenser etc. Givetvis kan en mediaovan person aldrig riktigt förstå det fullt ut, men de är då inte helt omedvetna om det. Genom åren är det bara två personer som jag "känt" som varit med i dokusåpor. Båda gjorde ett bra intryck, även om den ena ljög lite på uttagningen och nog kom med därför. Sedan har jag jobbat med en före detta dokusåpadeltagare efter att han varit med. Han var min favorit i den omgång av Robinson han var med i.... | |