Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-03 00:21 | |
![]() | Det är inte så stor skilnad på Svenska kyrkan och efs tror jag,bara när det gäller mission är det skilnad,själv är jag med i Ekumenia nu efter samanslagningen | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-03 08:37 | |
![]() | Ska vi ta och börja om nu vägen sanningen och livet va det jag,sitter i kyrkan och vi hade precis ett snack om Bön och hur det skulle vara att leva ett liv utan Bön | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-03 08:58 | |
![]() | Bönen har natuligtvis inget syfte för dom som inte tror,Men för oss som tror är det ett samtal med Gud | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-03 09:00 | |
![]() | Alfa har jag gått på! Ett liv utan bön.. då förtorkar man inifrån tror jag. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-03 09:04 | |
![]() | Det kan man tycka ordminna,Men det är många människor som aldrig Ber och lever en då.Fast för mig är Bön viktigt en del av mig som jag inte skulle vilja vara utan. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-03 09:15 | |
![]() | Ofta går jag och pratar med Jesus hela dagarna långa i mina tankar. Han får alltid hänga på :) Det är nog också en slags bön. Och Gud hör ju våra tysta suckar också. Om ni förblir i mig och mina ord i er... Det kan ju kanske räcka med att läsa bibeln, men bön är ju viktigt det också. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-03 09:17 | |
![]() | Gud hör allt minsta tanke känner han till,han kände oss innan vi föddes,i Kärlek bär han oss genom allt | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-03 09:18 | |
![]() | Hittade en video med john Mellor igår om helande, då testade jag att be med, och lägga händerna på det ställe jag önskar helande och blev kraftigt rörd av Guds ande. Vet inte om det är en stark smörjelse över videon eller... men tänkte att jag delar med mig av den. www.youtube.com/watc...4_ HxTQ6Ekc | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-03 09:45 | |
![]() | Lärjungarna förargar sig över Jesu ord Många av hans lärjungar som hörde honom tala sade: ”Det är outhärdligt, det han säger. Vem står ut med att höra på honom?” Jesus, som genast förstod att lärjungarna förargade sig över hans ord, sade till dem: ”Får det här er att vackla? Hur blir det då om ni får se Människosonen stiga upp dit där han var förut? Det är anden som ger liv, köttet är till ingen hjälp. De ord jag har talat till er är ande och liv. Men det är några av er som inte tror.” Jesus visste ju från början vilka som inte trodde och vem som skulle förråda honom. Och han fortsatte: ”Det var därför jag sade er att ingen kan komma till mig om han inte får det som gåva av Fadern.” Då drog sig många av hans lärjungar tillbaka och ville inte längre följa med honom. Jesus sade till de tolv: ”Inte vill väl ni också gå er väg?” Simon Petrus svarade: ”Herre, till vem skulle vi gå? Du har det eviga livets ord, och vi tror och vi förstår att du är Guds helige.” Jesus sade: ”Har jag inte själv valt ut er tolv? Och ändå är en av er en djävul.” Han menade Judas, Simon Iskariots son, ty denne skulle förråda honom, och han var en av de tolv. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-03 09:46 | |
![]() | ...kom bara att tänka på några av er här inne som förargas. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-03 09:57 | |
![]() | bra att Judas förådde honom hur skulle det gott om inte? | |
| Måns_E | 2013-09-03 10:05 | |
![]() | Jag tror att intellektet gnags sönder av ett liv med bön, så det skulle jag passa mig för. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-03 10:06 | |
![]() | du har inte fattat vad Gudstro är smb,och jag tror inte att du har någon lust att sätta dig in i det heller.Ordminna ja han hade koll på vad som hände,jag försöker ibland tänka vad som skulle skett om inte Judas varit har du tänkt tanken ordminna? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-03 10:18 | |
![]() | du vill inte på några omständigheter sätta dig in,du får skaffa dig en annan mentor smb | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-09-03 10:27 | |
![]() | Tycker det verkar vara skygglappar åt båda hållen på den här tråden. Och det är väl inte så förvånande, det är så det brukar se ut när två parter som redan från början bestämt sig för att deras åsikt är den bästa. Ingen sida verkar ta till sig sig det den andra sidan säger och vice versa, därmed undrar man sig varför denna skyttegravsstrid fortgår, lärde vi oss inte under första världskriget att sånt är meningslöst? | |
| Måns_E | 2013-09-03 10:31 | |
![]() | Jag tror att det fortgår för att det dyker upp bibelcitat och utfästelser om vad som kommer att hända med alla satar som inte tror på gud. Om dessa inslag skulle försvinna från tråden så tror jag också att skyttegravskriget raskt skulle avta. | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-09-03 10:31 | |
![]() | Till exempel denna föreställning att motsättningen skulle vara mellan att antingen tro på Gud eller tro på vetenskapen. Jag tror på båda och det finns ingen motsättning att göra det heller | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-09-03 10:32 | |
![]() | Måns, så det är de andras fel? Den tanken kändes ju ny och fräsch | |
| Måns_E | 2013-09-03 10:34 | |
![]() | För egen del så reagerar jag på att man skulle förtorka utan bön och andra dumheter ja. Hur det är med andra vet jag inte. | |
| roskoe- - Ej medlem längre | 2013-09-03 10:34 | |
![]() | Jag tror det är båda sidors ovilja att lyssna på vad den andra sidan säger | |