Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 20 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Locomondo - Ej medlem längre | 2014-07-22 14:13 | |
![]() | Ingen? Saxat ur ett av Sjöstans inlägg: "Väljer vi att ha tiggare på gatorna, får vi också en hel del andra problem som ett brev på posten som vi också måste hantera. Nu senast gäller det tiggarnas barn....... Men vad gäller för tiggareei pensionsåldern, havande, handikappade osv. Om vi anser att tiggeri är något hedervärt och fint måste vi helt enkelt ta stora eller små resurser från någonting annat. Lägga ner simskoleundervisninen? (SLS räknar med att 40 pers kommer drunkna under juli iår), dra ner på snöskottning?" | |
Rhotheta | 2014-07-22 14:24 | |
![]() | Indragen simundervisning och minskad snöskottning är inte nationens förfall. Läs nu lugnt och stilla igenom vad han faktiskt skriver och lägg bort dina egna förutfattade meningar. Att ordet pension dyker upp betyder inte att pensionssystemet kraschar. Ett ords innebörd avgörs av orden som omger det och i vilken ordning dessa står. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2014-07-22 14:32 | |
![]() | Ok, men om vi nu ska läsa inläggen på det sättet så kan vi väl dissekera innehållet. Tiggare i pensionsåldern? Ja, vad? Har man inte en registrerad inkomst i Sverige så har man heller ingen pension. Vad menar Sjöstan? Havande eller handikappade tiggare? Ja, vad?? Ska vi förbjuda handikappade tiggare att komma hit? Ska vi förbjuda handikappade turister också? Ska vi förbjuda någon handikappad utan ett svenskt medborgarskap att ens beträda svensk mark? Vad menas med detta uttalande egentligen? Om vi anser att tiggeri är nåt fint så måste vi ta resurser från andra håll. Vaaaa???? Om vi nu går så långt så att vi tycker tiggeri är något fint hur, alltså HUR tar det resurser från simundervisning (med påföljden att just 40 pers drunknar) och snöskottning?? Jag har under hela min uppväxt antingen skottat själv och fått (svarta) pengar eller betalat någon av grannungarna för att skotta. Jag ser verkligen inte kopplingen till tiggare? Är lata skolungdomar som hellre bloggar än lär sig stava tiggarnas fel också?? | |
Rhotheta | 2014-07-22 14:47 | |
![]() | "Rhotheta du har helt rätt. Jag misstog mig", heter det. Dina frågor får du ställa till Sjöstan men om jag vore du skulle jag hoppa över den sista, eftersom den också är helt sprungen från dig. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2014-07-22 14:57 | |
![]() | Så att dra helt befängda och långsökta paralleller är inte ett trovärdigt sätt att diskutera på menar du? | |
Rhotheta | 2014-07-22 15:03 | |
![]() | Det kan det säkert vara men att hävda saker som inte är sanna är det inte. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2014-07-22 15:23 | |
![]() | Det var just min poäng från början och det vet du mycket väl. | |
Rhotheta | 2014-07-22 15:29 | |
![]() | Not a clue. | |
Kazzer | 2014-07-22 16:56 | |
![]() | Tigger ni om stryk eller? | |
Rhotheta | 2014-07-22 17:11 | |
![]() | Kazzer :-) L Jag gissar nu att du menar din Eldorado-parallell? I så fall är mitt svar att det är fullkomligt missriktat och non sequitur. | |
Subutai | 2014-07-23 14:31 | |
![]() | Försöker att behandla alla med respekt även tiggare från utlandet som jag inte tycker har här någonting att göra, men så länge de inte stör allmänheten så tycker jag de ska få stanna. Ger dock aldrig pengar till dagens tiggare, har sett sk. tiggare smyga fram en iphone, eller liknande smartphone. Fullt friska kvinnor och män som gott och väl hade kunnat utföra något slags arbete, men istället sitter i smutsen med någon snyftig skylt. Däremot ger jag ofta pengar till artister av olika slag, Zigenare som har ett stort leende på läpparna och spelar dragspel brukar jag vara svag för. Sprider glädje liksom. Sen är det ju en viss problematik i det hela eftersom det som jag förstår det är många gånger organiserat tiggeri det handlar om. | |
kattamaran | 2014-07-23 15:37 | |
![]() | Om jag var tvungen att tigga, skulle jag vilja möta ödmjuka hjälpande människor. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2014-07-24 11:52 | |
![]() | Intressant... www.aftonbladet.se/k...92 62888.ab | |
Rhotheta | 2014-07-24 12:14 | |
![]() | Fundera på att starta en tråd om invandring. Ämnet tycks intressera dig. Eller välfärdsstaten. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-07-24 13:24 | |
![]() | Loco. Ja med tanke på den debatt som pågår här är den högst intressant. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2014-07-24 14:03 | |
![]() | Rhotetha: Du gör mig besviken. Du är ju påläst och bildad och ändå så missar du klara detaljer i artikeln. Den handlade inte om invandring, den handlade om den tidiga farhågan för "turist-tiggarna" (som vissa väljer att kalla de) och utredningen som visar hur det faktiskt ser ut efter att den "fria rörligheten" aktiverades. Kom igen nu, du är smartare än att bara komma med snabba one-liners. | |
Rhotheta | 2014-07-24 14:53 | |
![]() | Om du kan finna strängen "tigg" någon enda stans i artikeln, skall jag absolut erkänna att jag misslyckats med att lusläsa den. Den handlar i alla fall inte i någon del om tiggare, till skillnad från den här tråden. Det var ett förslag. Vill du absolut diskutera andra saker här får du väl göra det. Det verkar bara opraktiskt. | |
kovikstippen | 2014-07-26 11:16 | |
![]() | Loco. Ingenting Aftonbladet skriver ett valår är av intresse. Tidningen är så politiskt vinklad att det enbart kan ses som valpropaganda för oppositionen i allmänhet och sossarna i synnerhet | |
Farnsworth | 2014-07-26 12:59 | |
![]() | Ingenting Aftonbladet skriver är någonsin av intresse. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2014-07-26 22:17 | |
![]() | Det är inte AB som skriver, de förmedlar bara. | |