Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 819 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-30 09:47 | |
![]() | Strateast, eller vad du heter- jag hoppas du försvinner från jordens yta, eller kursen du går, snabbare än du hinner säga "permobil" el "handikapp" | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-30 09:49 | |
![]() | oj? va bråkar ni om? alla har en plats | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-30 09:49 | |
![]() | o Carlmartin, sluta tro att du vet vad det innebär att va handikappad om du senare skriver att du inte vet ett skit. Teen Ordis- du skrev ett par hårda o bra saker som ändå fick carlmartin att vakna sen, | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-30 09:50 | |
![]() | lilla vän | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 10:09 | |
![]() | lejon- jag skrev att jag inte vet hur det är att vara handikappad- dvs jag är inte själv handikappad. men jag har heller inte påstått att jag vet hur det är. det vet man väl bara om man själv är det. för övrigt var det inte jag som ledde samtalet in på handikappades förutsättningar- (jag var ursprungligen mer inne på att tala om alla individers makt över sina inre liv. att det sedan togs fasta på ordet "alla" ,kanske för att lätt kunna falsificera min tes, är en annan femma) jag förstår att det kan låta provocerande att jag diskuterar personliga teorier utan att ha så mycket praktisk erfarenhet. men då ska man nöjas med att diskutera saker som man vet allt om och annars vara tyst? för att inte vara irriterande? alla talar som de har förstånd til. även jag. | |
vulcan | 2008-09-30 10:12 | |
![]() | Folk som klagar på andras språkfel som egentligen inte är några fel. "Bättre än dej" och "Bättre än du" är båda korrekta enligt den högsta auktoritet som finns på området; Svenska språknämnden. Se vidare "Språkriktighetsboken" :-) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 10:13 | |
![]() | 2008-09-30 09:36 "det önskar jag inte du inte." = det önskar jag inte | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-30 10:39 | |
![]() | mobbningen på beta stör mig vafan respektera varann | |
Minta | 2008-09-30 10:42 | |
![]() | Tänkte skriva samma sak Vulcan, det är helt riktigt. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 10:46 | |
![]() | ryss- kan du uttrycka dig klarare. vad menar du med mobbning? vad menar du med respekt? vill gärna klargöra att jag med detta inlägg ställer två frågor jag gärna vill ha svar på för att förstå vad du menar. | |
yayasout - Ej medlem längre | 2008-09-30 10:49 | |
![]() | Det gör mig fruktansvärt ont att någon har hjärta att störa sig på att en människa med svårt handikapp "låter illa". En människa som antagligen, hur mycket hon vill och försöker, inte kan styra sina impulser pga sitt handikapp. Jag hoppas innerligt att min egna dotter aldrig kommer att stöta på en sådan...Tyvärr är det nog naivt önsketänkande från mitt håll och upp till mig att göra henne icke mottaglig från den sorts bemötande. För att stå på den andra sidan som anhörig till någon med handikapp stör jag mig enormt mycket på okunskap. Typ att folk med cp är dumma i huvudet. Eller på så kallade "handikapp vänliga" ställen som inte fyller sin funktion. | |
monalee | 2008-09-30 11:03 | |
![]() | Det låter väldigt autistiskt Carlmartin. Du är en djävel på att skriva, men helt oempatisk!! | |
lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-30 11:05 | |
![]() | bra yaya. Precis mina tankar. Eller det visste du ju redan. | |
Minta | 2008-09-30 11:09 | |
![]() | Varför måste man vara empatisk i ett forum? Är en författare alltid empatisk eller kan han/hon skriva vad hon tänker och känner utan censur? Jag tror absolut inte att Calrmnartin är oempatisk i verkliga livet, tvärtom. | |
patboone | 2008-09-30 11:16 | |
![]() | Sylvia 16:18 "HAHAHA! "Samtliga anställda på Nojesguiden och deras efternamn." Quetzela Blanco, anyone? De headhuntar folk med "fräcka namn", för sjutton. Och helst skall de vara invandrare, för PK-faktorns skull. Jag stör mig som fan på den intellektuella elit som var gällande när jag var i din ålder, Strataeast: Andres Lokko, Fredrik Strage, Karolina Ramqvist...Och jag stör mig på alla som tycker att Fredrik Virtanen är en kul intervjuare." Även om det kanske borde ha stått ett litet "s.k." framför intellektuella så renderar detta lysande inlägg dig ett livstids medlemskap i min vänkrets. :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-30 11:18 | |
![]() | monalee- vem är det som inte får min empati igenom det jag skriver? vill du förtydliga tack. understryker att jag gärna vill bli upplyst om vad du tycker om det jag skriver. | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-30 11:18 | |
![]() | carlmartin: det var inte riktat till dig, du mobbas ju inte. men det finns dom som trycker ner de som kanske inte förstår allt som "de tuffa tycker man ska förstå" det finns människor som lägger ut känslor o sen får de höra elaka kommentarer som "var det inte du som var två äppen hög o ville bli fotomodell höhö" jag talar om vad jag har sett, inget personligt. jag menar att man ska va snäll äben mot di små ungdomarna som är kanske unga och naiva, men vi bör ju respektera varandra här på en basal nivå, vilket jag verkligen tror att du gör. så. | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-30 11:19 | |
![]() | äben= även | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-30 11:23 | |
![]() | sen tycker jag det är ganska självklart att man ska respektera hadikappade osv, ä det inte att sparka in öppna dörrar? det här vet vi ju alla om och jag tror de flesta faktiskt gör det. | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-30 11:25 | |
![]() | handikappade heter det ju, jag menar att vissa skriver i dessa forum endast för att just: bli sedd, eller konversera eller helt enkelt ordfajtas lite. inget konstigt med det. | |