Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 534

Forumkategorier

Användare Inlägg  
slånbär2011-08-11 22:35
Antal inlägg: 5539

Res menade jag-det gäller att få rätt på förkortningarna här då det finns en res och en rec.......

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-11 23:23
Antal inlägg: 11463

öhmöh: nej, läpputning är den gren som du excellerar i :)

Jag hade gärna svarat på dina frågor, men jag (och recidiv och säkerligen alla andra) hade tydligen missförstått något?

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-12 00:00
Antal inlägg: 675

Resurection 2011-08-11 23:23
"öhmöh: nej, läpputning är den gren som du excellerar i :)"

Fast...eftersom fabbo Res myntade uttrycket här så var jag ju tvungen att pröva. :)

Men din gren då?
(ONSdagar känner vi redan till, så den kan du hoppa).

"Jag hade gärna svarat på dina frågor, men jag (och recidiv och säkerligen alla andra) hade tydligen missförstått något?"

Nu gör du så där igen. :(
Nöj dig med att föra din egen talan och skippa "alla andra", snälla. :(

Men vad är det i nedan du inte förstår?

Men tycker du inte att det är ganska beskrivande för hela problematiken att det är männen som vill ha tillgång till prostitution?

Det är väl ändå sällan eller aldrig du ser/får läsa om/hör, att kvinnor skulle vilja ha detsamma.

Vad talar DET om för dig?

kaffeflicka - Ej medlem längre2011-08-12 00:16
Antal inlägg: 915

*tuggar ur munnen*

*gäspar*

*tycker att det är hemskt barnsligt med alla choser och att hänga upp sig totalt på en enda debattör och på ett enda ord (ons)*

Ska du inte stå vid ditt ord nu, öhmöh (22:02).

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-12 00:31

kaffeflicka då...
Kom nu inte och förstör Resurrections och mitt lilla uthållighetsprov. ;)

Alla som har svårt att se det komiska i dethär kan med fördel hålla sig härifrån. *hrmptft*

numsan2011-08-12 00:39
Antal inlägg: 6327

Det är nog bara du som ser det roliga i det faktiskt eftersom ingen annan tycks förstå dina inlägg, dina påståenden, dina frågor eller dina formuleringar. Möjligtvis var det underhållande i början, men nu måste jag ju bara vara lika osjälvständig som du tycker att resurrection är och hålla med honom och de andra om vad de skrivit. Jag hajjar inte vad du är ute efter och tycker det är märkligt efter de svaren du fått i tråden att du fått för dig att bara män vill ha "tillgång" till olika sextjänster.

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-12 01:12

Nåja, om du inte förstår det, så kan jag tala om det för dig, numsan.

För det du just gjorde här ovan, är ett vanligt fenomen här i forumet.

Dessutom är det ett rejält lågvattenmärke att ta till det där med "alla andra", men nu gör även jag det, för faktum är att _många andra_ avstår ifrån hela detta forum just på grund av det där du och ett antal till med dig, till och från pysslar med här.

Och om du fortfarande inte kan begripa så är det bara att beklaga.

Måns_E2011-08-12 02:31
Antal inlägg: 12028

Många avstår nog också från detta forum eftersom det blir så tjaffsigt, och för mig så är det ganska tydligt vem som kommer med illa underbyggda argument och inte svarar på "besvärliga" frågor och hela tiden applicerar känsloargument och nu senast börja smeta på sina motdebattörer att de går till horor. Verkligen snyggt ordnat på såpass få inlägg.

Om du inte visste om det så finns det redan manliga prostituerade som enbart säljer sig till kvinnor. Så att bara män skulle köpa sex är nonsens.

Att inställningen till prostitution skulle vara i första hand biologiskt betingad och knuten till kön är ju så dumt så det saknar motstycke. Oavsett vilka centra i hjärnan som aktiveras när man blir kåt.

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-12 07:20

öhmöh: Jag gör hellre mina "uthållighetsprov" med en annan kvinna.

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-12 07:24

Och gärna gratis, kanske är bäst att tillägga. :)

Aquila12011-08-12 07:41
Antal inlägg: 2463

^^
hehe

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-12 12:09

Måns_E 2011-08-12 02:31
Nåja Måns.
Tjafs blir det också om det finns ett gäng som anser sig ha monopol på åsikter. – För nåde den som vågar komma med några avvikande sådana.
Och ännu mer tjafs blir det förstås om någons inlägg skruvas, förvrängs, med vilje misstolkas eller förlöjligas.
Så jag förstår att det blev delikat att misstolka mitt inlägg som att jag skulle ha ”börjat smeta på mina motdebattörer att de går till horor”.
Så, Måns, nu kan du helt släppa den misstolkningen.

Måns: ”illa underbyggda argument”
Återigen Måns. Exakt vem/vilka har mandat att lägga den värderingen på argumenten här?
Men för att jag bättre ska kunna förstå, så vill jag också att du hänvisar till åtminstone ett av mina argument som du anser vara särskilt illa underbyggt (går man efter din uppfattning så bör det då rimligtvis finnas en hel hög att plocka ur). Så var bussig och gör det.

Måns: ”och inte svarar på "besvärliga" frågor”

Värderingen ”besvärliga” får stå för dig.
Och för övrigt så åtminstone för mig vore det närapå en omöjlighet att svara på alla kommentarer (du vet, invandraren som får kämpa med språket och inte heller har all tid i världen att sitta här).
Vilka dina egna skäl sedan är till att du ignorerar frågor som ställts direkt till dig, vet jag inte, men exempel på sådana kan du få med ”vändande post”.

Och jag för min del anser också att det är minst lika dålig forumetik att t.ex be någon att verifiera sina påståenden, men sedan fullkomligt ignorera svaret man fått. Vad anser du om sådant?

Måns: ”och hela tiden applicerar känsloargument”

Måns. Det är en myt och ett missförstånd att det skulle gå att separera känslan från tanken. Och det bör inte göras heller, för vi är inga robotar utan kommer, i förhoppningsvis, alltid att vara kännande varelser.
Så det fenomenet gissar jag att du nog får fortsätta att leva med.

Måns: ”Om du inte visste om det så finns det redan manliga prostituerade som enbart säljer sig till kvinnor.”

Ge mig gärna lite siffror på hur stor andel av alla som anlitar prostituerade är män, respektive kvinnor.

Måns: ”Så att bara män skulle köpa sex är nonsens.”

Var exakt skulle jag ha påstått det?
Om du syftar på det, där jag skrev till Resurrection att, ” Det är väl ändå sällan eller aldrig du ser/får läsa om/hör, att kvinnor skulle vilja ha detsamma” (vilja ha tillgång till prostituerade alltså), så betyder det inte att jag skulle ha påstått att det baaaaaara är män som köper sex, och aaaaaaldrig kvinnorna.

Måns: ”Att inställningen till prostitution skulle vara i första hand biologiskt betingad och knuten till kön är ju så dumt så det saknar motstycke. Oavsett vilka centra i hjärnan som aktiveras när man blir kåt.”

Att våra hjärnor reagerar olika (även) på sex och kärlek ÄR en aspekt (större eller mindre, men alla gånger en aspekt) jag ville få fram. Den bestred både du och Resurrection fullkomligt och när jag sedan hade verifierat den, så ignorerade ni den fullständigt. Jag undrar varför?

Så Måns, har jag missat nåt, eller har du fått svar på alla dina frågor och argument?

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-12 12:12

Och tjafs blir det också, garanterat, om man gör som Resurrection.

Det jag skrev var:
öhmöh 2011-08-05 09:34
”Men inse nu nångång den enkla sanningen att det är männen som kan skilja på sex och kärlek (i dom fallen nu nån gör det) , vi brukar koppla ihop dessa.”

Och det kommenterade Resurrection på sitt jättegulliga sätt med följande:
Resurrection 2011-08-05 10:26
”öhmöhs inlägg ("Men inse nu nångång den enkla sanningen att det är männen som kan skilja på sex och kärlek") var det mest äckligt fördomsdrypande jag har läst här i forumet. Någonsin.”

Sen bad du, Resurrection, mig att verifiera mitt påstående. När jag sedan hade gjort det så ignorerade du det helt.
Jättebra debatteknik.

Ska jag också säga min ärliga mening om den debattekniken du, Resurrection, använder - åtminstone mot mig - så känns det inte riktigt som att du egentligen skulle vara värst intresserad av mina argument, utan mer verkar det som att du mest vill hitta ingångar där du kan sticka in något riktigt vasst. ^^

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-12 12:14

Och återigen.
Ni har inte monopol varken på åsikter, värderingar eller livstilar. Så sluta upp med att halshugga alla som inte delar era uppfattningar.

Prostitution är – enligt min mening – kvinnoförnedrande och skall helt enkelt inte finnas i en civiliserad och human värld.

Och för övrigt är kärleken något riktigt vackert (när det är som finast).
- Och låt nu mig helt få slippa era sarkasmer om den saken. ^^
Sexet är helt underbart (när det är som bäst), och flört är hur roligt som helst.

Men när det kommer till ONS:en och när jag får läsa om sådant som det här t.ex:

”Jag vet massor av folk som tycker det är värsta kicken att dra över killar närsomhelst och som mår ypperligt av att leva detta promiskuösa liv tex. Vad är problemet?”

så ruskar jag och många andra (^^ ser ni, jag kan också använda det uttrycket) med mig på huvudet.
OM ni på allvar tror att närapå 100% (för SÅ låter det på er) av Sveriges kvinnor tillämpar ONS:en (mm) som livsfilosofi, så tror ni fel. Grovt fel.

le-lou2011-08-12 12:20
Antal inlägg: 17500

Varför har det med diskussionen att göra : vem som köper sex? Män köper mer sex än kvinnor, det är ganska klarlagt men när det samtidigt är män som faktiskt säljer sex i större omfattning än kvinnor - hur kan man då peka på att män skulle vara några "förövare" eftersom de samtidigt är "offren?"

I undersökningen "Sex i Sverige" från 1996 uppger 0,5 procent av männen mot 0,3 procent av kvinnorna att de har tagit betalt för sex. Undersökningen baseras på ett befolkningsrepresentativt underlag.

I "Sexuell exploatering av barn i Sverige", 2004, svarade 1,8 procent av pojkarna mellan 17 och 19 år att de har sålt sex, mot 1,0 procent av de jämnåriga flickorna.

I enkätundersökningen "Unga mäns sexvanor", 2001, sade sig 3,1 procent av männen mellan 16 och 25 år ha prostituerat sig.

I norska undersökningen "Ung i Oslo", 2003, svarade elever mellan 14 och 17 år på om de tagit betalt för sex de senaste 12 månaderna. 2,1 procent av pojkarna och 0,6 procent av flickorna uppgav att de hade gjort det.

I danska undersökningen "Hvad vi ikke ved om børn og unge", 2002, hade 1,1 procent av pojkarna jämfört med 0,8 procent av flickorna sålt sex.

I såväl Sverige, Norge som Danmark är det alltså fler pojkar/män som säljer eller har sålt sex.

le-lou2011-08-12 12:21

Jag har tidigare med gott samvete kunnat säga att jag är feminist. Med de nuvarande och idag dominerande uttrycken för den feministiska rörelsen så vill jag inte längre göra det. Jag vill inte förknippas med vad som på detta område får sägas vara en motsvarighet till talibaner och rabiata extremister.

Det finns utan tvekan kvinnor som råkat mycket illa ut i sina relationer till män. Det finns även utan tvekan kvinnor som sexarbetar och som på olika sätt kan ha tvingats/tvingas till detta och det är självfallet både avskyvärt och förkastligt. Det finns också en robust och rejäl lagstiftning att tillämpa mot de som med den sortens metoder är verksamma inom sexindustrin.

För alla andra, de som inte är offer utan frivilliga, ska helt enkelt kroppslig autonomi gälla. Vad jag som vuxen och myndig individ ingår avtal om med andra vuxna myndiga inivider, har staten helt enkelt inte ett skvatt med att göra.

www.newsmill.se/arti...it t-sovrum

WORD.

le-lou2011-08-12 12:22

öhmöh, jag tycker du ska läsa hans artikel. Du kanske tänker till ett varv extra?

le-lou2011-08-12 12:25

"Men när det kommer till ONS:en och när jag får läsa om sådant som det här t.ex:

”Jag vet massor av folk som tycker det är värsta kicken att dra över killar närsomhelst och som mår ypperligt av att leva detta promiskuösa liv tex. Vad är problemet?”

så ruskar jag och många andra (^^ ser ni, jag kan också använda det uttrycket) med mig på huvudet.
OM ni på allvar tror att närapå 100% (för SÅ låter det på er) av Sveriges kvinnor tillämpar ONS:en (mm) som livsfilosofi, så tror ni fel. Grovt fel. "

Frågan är hur du läser egentligen? Var har någon, inkl jag - skrivit att alla kvinnor (och män med för den delen) tillämpar ONS? Jag förstår ingenting nu.

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-12 12:26

Resurrection 2011-08-12 07:20
"öhmöh: Jag gör hellre mina "uthållighetsprov" med en annan kvinna."

Jadå Resurrection. :) Lugn bara. Hade jag fått välja så skulle jag också ha valt någon annan. :)
......................... ......................... ...........

Resurrection 2011-08-12 07:24
"Och gärna gratis, kanske är bäst att tillägga. :)"

Menar du? ^^

Inte jag. Definitivt inte.
Jag hade mer än gärna tagit betalt för det här maraton-uthållighetsprove t som nu ett tag pågått här. :)

Så känner du dig manad att upprätta ett lönekonto för alla mysiga forumskribenter, så inte mig emot. :)

le-lou2011-08-12 12:28

sen är jag nyfiken på vilka alla de här männen som uppenbarligen tillämpar ONS - gör det med? Det måste ju finnas en partner vad jag vet? Eller delar de alla på några fåtal stackars förtappade kvinnor?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?