Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-04 13:03 | |
![]() | marmotte. Du har tidigare i tråden lagt ut länkar som går till olika tidningar. Menar du att vi ska betrakta dessa tidningar som säkra källor? | |
Rhotheta | 2015-12-04 13:09 | |
![]() | Hur många vill du ha? 1000? www.svt.se/nyheter/r...ig -student Här fanns visst namnet; "NXXXd Ahmed (1966-XX-XX) dömdes till fängelse i 2 år och 6 månader. Han ska även betala 115 000 kr i skadestånd till offret. Mål nr: B 643-15" Här fanns partitillhörigheten, inte så konstigt att det inte skrevs ut i media. "Vi har uppförsbacke och vill inte bli störda. Vi vill inte ha mer bensin på elden, säger NXXXXd Ahmed, en av miljöpartiets företrädare i U-stad." | |
Rhotheta | 2015-12-04 13:12 | |
![]() | (Jag skrev första raden, samt avidentifierade. Resten är saxat.) Vill du ha fler kan du hitta dem själv om du försöker. Det var superlätt. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-04 13:17 | |
![]() | Rhotheta: Vem är det riktat till? | |
Rhotheta | 2015-12-04 13:22 | |
![]() | Dig. Du efterlyste ju mörkade händelser. Bara att googla. :-) | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-04 13:27 | |
![]() | www.aftonbladet.se/n...18 83602.ab Så jäkla ironiskt att Säpos efterlysta terrorist verkar vara en så fruktansvärt sympatisk människa ändå. Men sorgligt om han känner sig tvungen till detta. Undrar verkligen vad som orsakade misstankarna. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-04 13:44 | |
![]() | Varför försöka påvisa ett samband som egentligen inte finns (SD = partinamnsåtergivelse, andra partier = icke partinamnsåtergivelse)? Om det nu är det du vill försöka påvisa, Rhotheta? Man vet ju aldrig med dig. Du kanske menar något helt annat? Jag tog några från varje parti men orkade inte ända till sossarna eftersom exemplen är väldigt många, men jag är säker på att de också finns representerade som medlemmar av partiet Socialdemokraterna i både rubriker och artikeltexter. www.folkbladet.nu/17...-r attfylla sverigesradio.se/sid...el =1153820 www.dn.se/nyheter/sv...rh alsning/ www.svd.se/fp-politi...ul l_347824 www.svd.se/fp-politi...ul l_347824 www.svd.se/fp-politi...ul l_347824 www.aftonbladet.se/n...42 40864.ab sverigesradio.se/sid...ke l=604037 hallandsposten.se/ny...il l-sexkop www.bt.se/svenljunga...ng skassan/ www.aftonbladet.se/n...72 79615.ab www.nsd.se/nyheter/f...26 694.aspx | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-04 13:52 | |
![]() | Jag fattar inte. Du vill visa att man mörkar händelser kopplade till andra än SD och då länkar du till en artikel på SVT där de rapporterar om just en sån händelse? | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-04 13:52 | |
![]() | Alltså, "mörka" är nyspråk för att inte nämna irrelevanta uppgifter. Det är inget nytt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-04 13:53 | |
![]() | Locomondo, Han menar med största sannolikhet att i den artikeln han länkade till finns det inte med att den brottslige miljöpartist. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-04 13:53 | |
![]() | *är | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-04 13:54 | |
![]() | Men som jag visar med mina länkar så finns det gott om undantag till den framfantiserade regeln. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-04 13:57 | |
![]() | Man skulle utan att vara alltför djärv i sina slutsatser att undantagen till regeln är så många att regeln inte existerar utan att det bedöms från fall till fall på redaktionell och pressetisk basis. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-04 13:57 | |
![]() | *hävda (på lämpligt ställe) | |
Rhotheta | 2015-12-04 14:07 | |
![]() | De två artiklarna i aftonbladet var relevanta. Resten var ju lite småförseelser. Skall inte klaga på att du postade en länk tre gånger. Sådant är faktiskt lätt hänt. Du ser ingen skillnad alls i rapporteringsvilja? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-04 14:14 | |
![]() | linimal. Jag gissar att det var någon som ville jävlas med honom eller med SÄPO? Oavsett vilket så kommer nog SÄPO att kolla sina källor lite bättre hädanefter. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2015-12-04 14:19 | |
![]() | Åsa Romson fick väl inte lite skit för sina målarkunskaper? Ang att vara miljöpartist och slåss för miljön med fel färg. Mona Sahlin fick väl ändå betala ett sinnesjukt högt pris för att ha använt fel pengar till en Toblerone? När någon inom SD avslöjas så skrivs det väl ändå sakligt i media om vad personen har gjort/misstänks för och vilken utgången blir. Inte nånstans kan man läsa att folk önskar att det ska bli våldtagna av kulturberikare och annat. Varför sker det så ofta åt andra hållet? | |
Lågintensiv | 2015-12-04 14:26 | |
![]() | Instämmer med rhotheta och marmotte gällande medias skeva rapportering och uppsåt att uppfostra sina läsare till rätt åsikter. DN är snart oläsbar av denna anledning. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-04 14:27 | |
![]() | "Jag får en känsla av att du inte tycker att de som röstar på, sympatiserar med, eller är aktiva inom SD, i större utsträckning än ett snitt av övriga medborgare uppvisar ett rasistiskt beteende, inte i högre grad är främlingsfientliga, eller att det är vanligare att de har totalitära åsikter. Stämmer min känsla?" Jo, jag tror att de saker som du nämner är vanligare hos de som sympatiserar med sd. Men man kan inte sätta likhetstecken. Man bör hålla sin linje ren - eftersom kärnpunkten i kritiken mot sd är just att de generaliserar i fråga om invandrare. Är det inte viktigt att betrakta individer som individer, och inte generalisera? Byt ut sd´are mot muslimer, säg meningen högt, och se vad du tycker om det. Jag ser precis samma tendenser på båda sidor i den här konflikten. Den stora skillnaden är att de som sitter på makten är stenhårt övertygade om att de är "de goda" - och därmed tycker att de inte behöver tänka sig för innan de buntar ihop folk med epitetet "mörka krafter". När man har makten är det än viktigare att rannsaka sig själv och se nyktert på vad man gör, eftersom man kan styra och ställa. Som opposition har man automatiskt en lite friare roll, idet att man först kan ställas till ansvar när man har genomfört sina ideer, och inte ställas till ansvar för enbart ideer och förslag. Jag tycker inte om sd´s partiprogram - men å andra sidan ser jag de partier som har inflytande som totalt blinda for deras egen behandling av sd. | |
Lågintensiv | 2015-12-04 14:27 | |
![]() | Dock inte krönikören Erik helmerson, han är sin egen. | |