Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 20 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
delta9 | 2014-08-17 13:22 | |
![]() | Förresten, är det någon sopm vet hur man som svensk blir bemött om man sätter sig och tigger? Det hade varit behövligt t.ex nu då kontot bokstavligen talat står på 3kr och 27 öre men vet inte om polisen kommer att komma och skyffla bort en direkt :( | |
Minta | 2014-08-17 13:26 | |
![]() | Det är inte förbjudet att tigga så du kan lugnt sätta dig med en pappersmugg. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-08-17 19:28 | |
![]() | delta,många Svenskar tigger i storstäderna.Och vist är det synd om barnen men dom turas om att åka och hjälps åt att passa barnen,En del har barnen med sig och dom delar ut rosor mot en slant.Eller tigger dom med, det har varit flera barn här sedan tidigt i våras och gått runt och tiggt. | |
kovikstippen | 2014-08-20 12:20 | |
![]() | Åh så mysigt att familjerna arbetar tillsammans. Förbjud tiggeri | |
Gloria56 | 2014-08-22 17:02 | |
![]() | Jag är inte lättlurad. Ser tiggarkvinnorna på stan snyggt klädda, glada i samspråk med varann. Sedan sitter samma kvinnor kring min butik i "trasor" med lidande miner. Vad gäller stackars barn så tror jag inte de är så små när jag ser åldrarna på tiggarna. Nej, säjer igen; Organiserat av "maffia"! | |
Minta | 2014-08-23 18:49 | |
![]() | Läs och fundera lite: www.aftonbladet.se/n...94 10968.ab | |
Kirrekatten | 2014-08-23 19:20 | |
![]() | I GP var det en artikel om en romsk kvinna som var tiggare, hon tigger för att få till mat och medicin för föräldrar och barn, jag förstår och känner för henne och dem. Sedan står det något som gör mig förundrad; hon reser hem till Rumänien varannan vecka. Kan detta stämma? Hur kan hon ha råd med det om hon enligt artikeln på en bra dag tjänar ihop 150:-?är det någon som vet? Jag vet när jag varit arbetslös/studerat mm så har jag inte haft råd att tänka tanken ens att åka utanför Sveriges gränser. | |
ingson | 2014-08-23 19:35 | |
![]() | Minta Staffan Heimersson är en sällsynt dumskalle som skjuter högt över målet. Han missar helt att givaren alltid värderar behovet och anser sig ha begränsningar i sin förmåga eller vilja beträffande beloppens storlek. För att ge ett krasst exempel; om man ger tiggare i Sverige pengar istället för att skänka samma beloppr till svältande barn i Sydsudan har man försummat att rädda liv | |
Minta | 2014-08-23 19:56 | |
![]() | Men det är väl ganska självklart, det är sällan en enskild människa kan ge till alla behövande i världen. | |
Minta | 2014-08-23 19:58 | |
![]() | Jag ger både till fadderbarn, Amnesty, Greenpeace och ibland till tiggare. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-23 20:07 | |
![]() | Som sagt, ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon. | |
ingson | 2014-08-23 21:28 | |
![]() | Min poäng är att till dem som har jämförelsevis ringa behov bör man inte ge till utan istället ge dessa pengar till mer behövande. (Är inget inlägg i tiggeridebatten men en kommentar till Heimerssons korkade krönika) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-08-23 21:57 | |
![]() | Kirrekatten. Inte för att jag vet, men förmodligen åker dom många i samma bil. Det kostar ingen förmögenhet om man är några och delar på bensinen. Dom ska ju inte bo på hotell när dom kommer fram. | |
Minta | 2014-08-25 15:27 | |
![]() | ingson, tycker du att vi hellre ska ge till behövande i världen, flyktingar i flyktingläger, svältande, slavarbetande, mm. i världen hellre än att hjälpa dem som haft kraft och medel att komma hit? Kan man göra båda? | |
hedborn | 2014-08-25 16:44 | |
![]() | I mina trakter har antalet tiggare minskat mycket! | |
ingson | 2014-08-25 18:15 | |
![]() | Minta Visst kan man göra båda. Men som svar på din fråga:JA Och det var det som Heimersson missade; att man inte behöver vara en snåljåp om man inte ger till tiggare (eller öht måttligt behövande) om man istället ger till mer behövande. Och för tydlighetens skull, det har inget med Sverigedemokraterna att göra, vilka jag för övrigt avskyr. | |
Minta | 2014-08-25 18:52 | |
![]() | Menar han inte att de som anför argument mot tiggare (som ofta inte går att belägga utan kan vara mytbildning) egentligen är snåla? Han har kanske inget emot de som bara inte ger av olika anledningar utan att komma med dessa argument. | |
ingson | 2014-08-25 19:03 | |
![]() | Det kanske han gör Minta, men det har han inte skrivit | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-08-25 19:09 | |
![]() | Är inte det underförstått? Det är ju inte bara det att dom är snåla med sina pengar dom är snåla med andras också. Så tolkar jag det. "Och, för det andra, ni som jämrar er över synen av några tiggare ska minnas att det är huvudet som ska vara kallt och hjärtat varmt. Inte tvärtom. Ni ska titta er i spegeln och erkänna: ”Jag är en hårdhjärtad snåljåp.”" | |
Fispropp - Ej medlem längre | 2014-08-25 19:12 | |
![]() | Som gatumusikant tyckte jag att det liknade fan... Ingen plats för oss... Men varje gång jag ska till närmaste butiken så sitter där en tanig men vacker kvinna på knä därutanför. Sedan jag gav henne en stor flaska vatten när det var varmt så in i helvete så hälsar hon respektfullt mot mig Idag fick hon en ihopplockssallad och mineralvatten. Stackars människa. Kan inte göra mer | |