Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ciana - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:05 | |
![]() | ladyzara... dess djuren fanns innan vi började använda dom som köttdjur.. nu ska vi då uttrota raserna för att vi inte behöver dom mer`? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:05 | |
![]() | Oj förlåt, nu gjorde jag bort mig. Alla vet ju att växter också är eukariyoter. Det var förstås prokaryoter jag menade var de verkliga vinnarna. Se bara på några av deras fördelar: - De klarar av rymdfärder utan stärre problem - De överlever kärnvapenkrig | |
| LadyZara | 2008-05-13 22:05 | |
![]() | Men växter är ju också eukaryoter?! Eller vill du placera dem med prokaryoterna? | |
| LadyZara | 2008-05-13 22:05 | |
![]() | Haha. du hann före mig =) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:06 | |
![]() | Jag begriper inte hur man kan må bra av att äta upp en så högt stående organism och känna sig duktig som algätare. | |
| LadyZara | 2008-05-13 22:06 | |
![]() | Absolut inte utrota dem. Men de djur som klarar sig själva (fanns innan vi började uppföda dem) tror jag klarar sig lika bra utan att vi äter dem. | |
| LadyZara | 2008-05-13 22:07 | |
![]() | Vem äter alger? ;) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:07 | |
![]() | De flesta djur däremot slåss och väsnas, och är bara ute efter sex och att hävda sig. Totalt degenererade existensformer. | |
| ciana - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:07 | |
![]() | finns knappt inga ladyzara... jo förresten, numera har vi ju vildsvin... det är ju alltid trevligt med ett rovdjur som kan äta våra barn och sk husdjur ... jippie | |
| LadyZara | 2008-05-13 22:09 | |
![]() | Haha. Härlig syn du har på naturen =) Är det vi eller de som inkräktar? | |
| ciana - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:09 | |
![]() | dom var vilda innan vi gjorde alla tama... nu kan dom icke klara sig utan oss, det har människan sett till -- Släpp ut en sommarkatt... vad händer? vida känt.. Släpp ut en hund... inte en chans | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:10 | |
![]() | ciana: Det finns även teorier om att älgar och andra vilda djur blir sjuka på grund av miljöförstörning, ffa försurningen. Deras naturliga brist på fiender? Menar du brist på naturliga fiender? I Jämtland fanns det 100 lodjur för mkt i vinter. De var överallt :) Jag bor inte allt för lågt ifrån en vargstam. Folk skjuter vargarna, annars skulle de föröka sig och vara naturliga fiender. | |
| ciana - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:10 | |
![]() | vi inkräktar... men det hjälper verkligen inte att släppa ut alla djur i frihet... Vad har du för lösning för alla djur i fångenskap som inte klarar sig i det fria då`? | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:11 | |
![]() | Ja, men fortfarande...om vi inte behöver djuren så finns det väl ingen anledning att fortsätta föda upp den! Utrota på! | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:11 | |
![]() | ciana: Måste man ha en lösning på jordbrukets framtid för att vara vegetarian? | |
| LadyZara | 2008-05-13 22:11 | |
![]() | Ja, jag menar ju inte att alla djur ska ut. Jag menar att vi ska sluta föda upp djur som mat. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:12 | |
![]() | Ja alltså vi är också djur, enligt gängse definition. En av de mest degenererade djurarterna. | |
| LadyZara | 2008-05-13 22:13 | |
![]() | Håller med dig E Solu. Ciana vad sägs om att sluta föda upp fler djur... vui behöver ju inte avrätta/slänga ut de som redan finns | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:15 | |
![]() | Jag är av den uppfattningen att våra så kallade jordbrusdjur klarar sig bra i naturen. De ekologiska bönderna strävar ju efter naturlig djurhållning. Detta gör de för att djuren ska må bättre. Djuren mår bra av ett naturligt liv eftersom de faktiskt inte är så väldigt förändrade av avel som folk tycks tro. Okej, det finns väldiga undantag också. Men SKB-kor har enligt de bönder jag känner alla naturliga instinkter kvar. Om de får föda ute så gömmer de sina kalvar tex och blir väldigt skygga. Föder de inne beter de sig inte så. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:17 | |
![]() | Därmed inte sagt att man borde släppa ut dem. De ekologiska korna går dessutom redan ute, i större hagar än mångas älsklingshästar någonsin får uppleva. | |