Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade12
Mobilspel
Pågående19 973

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-05-20 21:31
Antal inlägg: 18678

Får man smisk om man inte bläddrat igenom någon av nämnda tidningar?

Forticert2008-05-20 21:44
Antal inlägg: 271

Slitz, Moore & FHM, alla är de så mansförnedrande. Jag skäms för att vara man om det är meningen att innehållet i dessa tidningar ska tilltala män. De idiotförklarar ju alla män. Nu tänker jag inte i första hand på bilderna på halvnakna kvinnor, kvinnor är vackra att se på. Det är resten av innehållet som känns väldigt gammeldags och förlegat och enkelspårigt.

CHL2008-05-20 21:49
Antal inlägg: 1212

sakoline:
ps?

Vad är det?

Har du svärföräldrar? du är väl inte gammal nog för det än eller?

Finns massa bra tidningar enligt mig... men inte dom vanliga skvallerblaskorna.
Gillar fisketidningarna och hundtidningarna bl.a

Vetenskap är bra med.. rätt kul att läsa också om man tar sig tiden.

Finns tidningar p, psykologi också, kul enligt mig...

Så visst finns det tidningar för alla smaker...man måste inte välja det som alla försöker få en välja ;)

dVb - Ej medlem längre2008-05-20 22:35
Antal inlägg: 763

På vilket sätt är dessa tidningar mansförnedrande?

Wagge2008-05-20 22:44
Antal inlägg: 1

Moore är nog den som är bäst. Skulle nog satsa på en prenumeration på den om jag hade valt mellan de nämda tidinigarna... Men just nu är det Motorrad som gäller för min del :) www.motorradonline.se

dVb - Ej medlem längre2008-05-20 22:49

jaså... ja, Moore lutar det nog åt, fast någon nämde Café också..

patboone2008-05-20 23:01
Antal inlägg: 3222

Mansförnedrande kanske på så sätt att de tycks förutsätta att vi har en hjärna som en hockeypuck där det mest ryms titties-and-beer och en och annan kardanaxel samt att vi samtliga har en kvinnosyn från sent 50-tal.
Annars inte alls faktiskt.

dVb - Ej medlem längre2008-05-20 23:07

äh.. många är bara så trångsynta..

ta Karro, hon skulle aldrig låta sin pojkvän kolla/prenumenera(or whatever) i/på Moore... Hur kan man ens säga till någon vad denne inte får/ska göra?

gentle2008-05-20 23:19
Antal inlägg: 48

Tycker det är fjantigt. Tidningarna kan tyckas skit i mångas ögon och jag försvarar dem inte. Men att påstå att de är mansförnedrande är ju upp till var och en. Dessa tidningar utger ju sig inte från att vara allmänbildade eller liknande. Man kan ju inte jämföra Moore med Illustrerad Vetenskap. Det är skvaller, mode, brudar och andra ytligheter som tidningarna innehåller. I en fruktansvärt stressad vardag kan jag förstå folk som bara vill läsa för läsandets skull. Som inte har ett syfte med det. Man kanske bara vill komma ifrån vardagen och läsa lite roliga artiklar, kolla lite snygga klockor. Sen att många äldre blir upprörda är inte så konstigt. Vi, lite yngre är förmodligen mer avtrubbade och reagerar inte lika starkt som det äldre gardet. Men bara för att man läser en tidning utan ett egentligt innehåll så betyder det inte att man har dåliga värderingar eller åsikter för det.

upa - Ej medlem längre2008-05-20 23:27
Antal inlägg: 2565

Jag har bara dagstidning, har hört att det är töntigt. Är det töntigt? Hur som helst så läser jag den aldrig. Men det blir en väldig massa tidningar och det snabbt. När jag går till tidningsinsamlingen brukar jag först bläddra i alla tidningar och skrynkla till dem så ingen ser att jag prenumererar på en dagstidning helt i onödan.

Antonia2008-05-20 23:35
Antal inlägg: 61

Såg att ämnet om "tjejtidningar" togs upp. De är ju verkligen inte ett dugg bättre. Läser hellre "killtidningarna". Köper dem inte, men kan läsa om jag är hemma hos nån som har. Men tjejtidningar, men kändisskvaller, sextips, bli gud i sängen, så tillfredställer du din kille, bara sex och porr, bli bättre o snyggare, samtidigt som du duger som du gör, Dumpa din kompis på rätt sätt, våga vara bitch, fan å hans moster! Enda bra är att man ibland får med ett läppglans nångång som är billiagre än på H&M.. Så jo, tror nog att herrtidningar är lite bättre, vilken vet jag inte.. Satsar nog helst på Forskning o Framsteg.. den e kul.

le-lou2008-05-20 23:45
Antal inlägg: 17500

gentle - bra skrivet, det är helt rätt!

mimosa2008-05-21 00:06
Antal inlägg: 42

le-lou & gentle: Det är enkelt. Genom att köpa tidningarna sponsrar man deras budskap som sprids genom attityder och alltså påverkar man därför sin omgivning. Konsumentmakt, ni vet? Det behöver inte betyda att man delar tidningens värderingar, nej, men det faktum att man sponsrar dem gör att man ändå indirekt tagit ställning. Det är naivt att tro annat.

KARR02008-05-21 00:18
Antal inlägg: 284

Jo se du dVb, det ska jag tala om för dej, att ska man dela livet med någon så kan man kräva respekt från den människan... och om jag mår dåligt av att min livspartner vältrar sig genom att tråna och dregla över andra, nakna, utmanande, uppushade tjejer så är det inte konstigt om jag ber honom inte göra det.
Men du menar kanske att du inte kan kräva av din pojkvän att inte vara otrogen heller? För enligt dig kan man ju inte säga till någon vad den får göra?
Självklart kan jag inte FÖRBJUDA honom men om han inte kan visa mig den respekten är jag nog inte värd mycket i hans ögon

dVb - Ej medlem längre2008-05-21 00:25

Karro, om du har problem med att din pojkvän ser halvnakna tjejer osv.. grundar inte det i dålig självkänsla då? Halvnaket och uppushat finns det överallt.. får han ens kolla på tv?

dVb - Ej medlem längre2008-05-21 00:26

Karro, självklart kräver jag respekt.. men väljer min pojkvän att vara otrogen, då kan jag inte göra mycket åt det.. Skulle dock lämna honom!

KARR02008-05-21 00:38

Jo jag har inte påstått att jag har bra självkänsla.. men den blir inte så mycket bättre av att han medvetet kåtar upp sig på andra sexiga tjejer. Jag förstår om man inte har problem med det om man är helt trygg i sig själv, kanske man inte ens bryr sig om killen är otrogen? Skillnaden är ju hårfin (I DET AVSEENDET) på att dra en handtralla över en porrig bild och låtsas att man sätter på en brud eller att verkligen göra det? Eller?
Självklart får han kolla på tv...
Säger bara grattis till dig att inte du påverkas negativt av all sexfixering eller känner dig mindervärdig i denna perfektionismens värld! Var glad över det!

KARR02008-05-21 00:43

Nä och jag skulle naturligtvis inte kunna göra någonting åt om min pojkvän inte skulle kunna avstå från att prenumerera på slitz, när han kunde nöja sig med café som väl har lika intressanta artiklar men inte lika porriga bilder, men då skulle jag nog inte känna att jag var prio ett för honom och kanske lämna honom också

dVb - Ej medlem längre2008-05-21 00:49

haha, klart man bryr sig om han skulle vara otrogen.. men knappast något jag kan förhindra. Vem säger att killen sitter och "kåtar upp sig på andra sexiga tjejer"?.. Han kanske faktiskt bara läser repotagen och artiklarna..? Café har ite lika "porriga" bilder?.. det är väl i princip likadana bilder... am I wrong?

Haha, ärligt.. lämn honom för en tidning?.. Det är galen...oh lord..

KARR02008-05-21 00:58

ja ja jag är inte så bevandrad bland dessa tidningar men någon av dom var lite vettigare iaf och hade massa bra artiklar men inte massa nakna tjejer... om du tror att killar inte kåtar upp sig på dessa bilder utan kollar på dom ur ren fotografestetisk synpunkt så tror du nog fel..

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?