Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 987 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-27 22:07 | |
![]() | Men ni verkar så övertygade om att hon vill ha den här typen av uppmärksamhet för den gör henne lycklig. Jag tror hon vill ha den för hon är olycklig. Och att alla ska klanka på henne lär inte få henne ändra sig, det driver henne bara ännu mer åt bekräftelsehållet. Hon behöver annan sorts bekräftelse, det är vad jag tror. Varför tror ni Spears, och diverse andra kändisar läggs in på psyktutredningar titt som tätt? Jag är ganska övertygad om att det är kopplat till att de blir överkörda och utnyttjade av människor som tänker "Hon säger inte emot, så då gillar hon det". Hon kanske mår så illa att hon inte klarar av att säga emot? Det lilla jag såg när hon var med i BB så verkade hon vara en "pleaser", som inte kan stå upp för sig själv. Det bättre alternativet där, tycker inte jag är att utnyttja det faktumet. | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-27 22:08 | |
![]() | OneW 2008-05-27 22:05 Åsiktsfrihet, medborgarens frihet att bilda och hysa åsikter utan statens ingripande. I Sverige är åsiktsfriheten grundlagsskyddad enligt Regeringsformen där man skriver att "Varje medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad...yttrandef rihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor", samt genom Sveriges upphöjande till lag av den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna där det framgår att "Var och en har rätt till yttrandefrihet. Denna rätt innefattar åsiktsfrihet samt frihet att ta emot och sprida uppgifter och tankar utan offentlig myndighets inblandning och oberoende av territoriella gränser". Jaha, och? Är du helt oförmögen att själv känna vad som är etiskt/moraliskt rätt och riktigt? | |
| Teppy | 2008-05-27 22:09 | |
![]() | Spears och de andra i Hollywood ringer knappast kvällspressen själv.. Dock blir de psykiskt sjuka av paparazzi uppståndelsen som de har efter sig hela tiden.. | |
| emman | 2008-05-27 22:09 | |
![]() | jag är inte alls övertygad om att hon gör detta för att hon är lycklig. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-05-27 22:09 | |
![]() | Ni tycker ju att hon får skylla sig själv för att hon får negativ uppmärksamhet. Att ge negativ uppmärksamhet brukar kunna jämföras med att bli bestraffad och att få positiv uppmärksamhet brukar kallas att bli belönad. Det är genom sådana beteenden och attityder som vårt samhälle formas gemensamt, och jag tycker inte att det funkar att skylla ifrån sig när man gått över gränsen från att yttra en åsikt till att fördömma och snacka skit om en annan person. I mina ögon är det moraliskt förkastligt. | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-27 22:10 | |
![]() | Bra inlägg av Nattravn. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-27 22:10 | |
![]() | Teppy, jag tror inte nån hade mått särskilt bra om dom läst alla dom kommentarerna. Varför hon inte tar bort dom fattar jag inte, hon kanske inte ens pallar läsa de längre? | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-27 22:11 | |
![]() | emman 2008-05-27 22:09 "jag är inte alls övertygad om att hon gör detta för att hon är lycklig" Godnatt. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-27 22:11 | |
![]() | "Det hela började med att vi sa att hon har otroligt stora bröst, vilket inte ens passar hennes kroppsform. Är det mobbing?" Mobbning? Det är bara ett urbota idiotiskt uttalande. Om hon hade varit född som hon ser ut nu, hade hon inte varit till belåtenhet i dina ögon då? Hade du tyckt hon skulle operera sig så hon "ser bra ut"? | |
| OneW | 2008-05-27 22:11 | |
![]() | ja nu har jag inte kränt henne utan jag kommenterade att andra hoppade på ett par andra som hade åsikter. sen om de är kränkande eller intekan jag inte svara på då det inte finns några gränser för vad kränkningen går. Det är som med moralen, en personlig åsikt. Men fortfarande, varför hacka på folk med åsikter som inte är av positiv karaktär?? Om någon skriver "WOW, vilken kvinna, vacker som en nyponros och en underbar förebild för våra unga" då är det ok??!! Sorry men inte fan får hon vara förebild för min dotter! | |
| Teppy | 2008-05-27 22:12 | |
![]() | Nattravn, hon hade förmodligen inte sett ut så som hon gör nu om hon hade fötts så.. Eftersom man är inte så uppstramad. | |
| emman | 2008-05-27 22:12 | |
![]() | gariam: jag har inte sagt att hon är en dålig människa (eller en god människa heller för den sakens skull). Det är inte upp till mig att bedöma hennes duglighet som person. Däremot HAR hon kämpat hårt för att bli och förbli en offentlig person, och då får man räkna med både ris och ros. Vad jag vet har jag inte sagt/skrivit ett ont ord till henne. Det jag ifrågasätter är varför det blir liv i helvete när folk HAR åsikter om henne som offentlig person. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-27 22:13 | |
![]() | Ja det är tråkigt om hon mår dåligt! föööööööörrlååååttttt dååå! Men jag tycker fortfarande att stora silikonbröst är skiiiiiitfult på en mager kropp, sen kvittar det om det är Linda Rosing eller Maud Olofsson som har dem. Fult tycker jag att det är! Men jag förmodar att personer som skaffar de där brösten tycker det är fint annars förstår jag inte varför de gör det.. | |
| Mårten | 2008-05-27 22:13 | |
![]() | >> "Det lilla jag såg när hon var med i BB så verkade hon vara en "pleaser", som inte kan stå upp för sig själv." Av det myckna jag såg av Rosing när gång på gång kom till krogen där jag arbetar för att "uppträda", så verkade hon vara ett bindgalet våp med uppmärksamhetspanik som inte hanterar alkohol så bra. | |
| OneW | 2008-05-27 22:13 | |
![]() | Henn, jag är övertygad om att min moral håller svensk standard. Vad jag klagade emot var att man inte få ha fria åsikter här utan att bli påhoppad! | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-27 22:13 | |
![]() | Teppy: Du har om andra ord inget bra svar på den frågan eftersom du undviker svara på den. | |
| emman | 2008-05-27 22:13 | |
![]() | Henn Glysén: för att? Jag lägger mig inte i anledningen till hennes uppmärksamhetspanik, jag bara påpekar att den faktiskt existerar! | |
| emman | 2008-05-27 22:16 | |
![]() | Har man gjort det till sitt levebröd att skapa kvällstidningsrubriker så får man ta det onda till det goda. Sen tänker jag inte spekulera kring anledningarna till VARFÖR hon gör det. Att låtsas ha en aning vore väl hyckleri om något? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-27 22:16 | |
![]() | zimba: Jag förstår överhuvudtaget inte varför man måste kalla andra för fula, oavsett om de är opererade eller inte. Om man är född ur en människokropp, men ser ut som en pingvin är man inte ful för det. Man föds till vad man är, och det är bra nog, för något annat kan man inte vara. Hur ska man kunna leva ett liv där man får höra att man är ful? | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-05-27 22:17 | |
![]() | Med yttrandefrihet följer för övrigt yttrandeansvar. | |