Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 779

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mofo09192008-06-19 12:15
Antal inlägg: 35

-bara Ann
Jupp är tjatig av mig och stammar i både tal och skrift.

Palini2008-06-19 12:20
Antal inlägg: 1381

Kvällstidningarna är för roliga. De målar upp Sverige som världsmästare, för att sen kunna såga laget längs fotknölarna och ropa "fiasko". Tyvärr verkar många även tro på det som står i tidningarna. Det skriks nästan alltid om Lagerbäcks avgång efter att vi har åkt ut i ett mästerskap. Att laget är för gammalt, att Lagerbäck tänker för defensivt, gör för sena byten etc... Det börjar bli lite tjatigt nu.

Sen när har åldern nån som helst betydelse i dessa sammanhang? Okej, om man väljer en 85-årig istället för 18-åring så blir det skillnad, men knappast om man väljer mellan nån som är 20 eller 30. Jag är rätt säker på att en elitspelare i 9 fall av 10 är bättre när han är 30 än 20.

Lagerbäck har alltid satt defensiven i första hand och kommer alltid att göra. Att kräva att han ska göra nåt annat, är ungefär som att be Zlatan spela mittback.

Och att byta spelare är otroligt överskattat. Speciellt som när vi, som igår, blev utspelade från i stort sett första minuten. Motståndarna var klart bättre. Det är bara naivt att tro att tidigare byten hade förändrat nåt. Och faktum är att när vi gjorde bytena, så blev vi bara sämre och spelet rasade ihop totalt.

FIN Börje2008-06-19 12:20
Antal inlägg: 83

Självklart ska de få kritik om de inte sköter sig... jag är den första som sitter hemma i TV-soffan och skriker "ni får ju förfan miljoner för dedär! Då ska ni ju kunna få bollen mot mål iallafall!" :)

Van-Basten - Ej medlem längre2008-06-19 12:36
Antal inlägg: 3

Javisst ska han avgå..Vi måste förnya både på bänken och planen.
Alla bara pratar zlatan zlatan om han nu är en av världens bästa forward så är det nog dax att han visar det på planen...faktum är att han beter sig som en bortskämd barnunge på planen..henke gör inget annat än och skarvar bollen vi kan inte ha såna spelare om det ska gå bra..svenska landslaget är så stela så dom kan inte slå en yttersida ens utan vänder och vrider för att slå en bredsida som till och med p10 kan göra lika bra..Nä det måste krävas mer av ett landslag

mackz_2008-06-19 12:38
Antal inlägg: 900

palini.. det är när man märker att spelarna inte hänger med som man börjar undra om vi ställde upp med ett oldboyslag och börjar klaga om åldern..
sen är det ingen hemlighet att lagerbäck inte är den som vågar sätta in nåt nytt utan kör på "gamla" meriterade spelare framför orutinerade talanger

1stclassriot2008-06-19 12:38
Antal inlägg: 522

rätt åt sverige att vi förlora, zlatan är inget jävla underbarn som alla tycker. dessutom är det väl för fan inte tränarens fel att spelarna inte gör mål! dom är proffs som får betalt, dom ska kunna leverera själva. det är inte tränaren som springer ute på planen. sluta gnäll på lagerbäck, idioter...

/basketcoach

mackz_2008-06-19 12:39
Antal inlägg: 900

Van-basten..
don't even go there om zlatan...

Miss_jk2008-06-19 13:07
Antal inlägg: 8941

1stclassriot:
Det är fortfarande tränaren som väljer uppställning och vilka spelare som ska bytas ut. Ser man att någon håller på att somna (ungefär) så måste den spelaren ut. Om det bara hade hängt på spelarna så skulle vi inte behövt några tränare/lagledare/coacher .

Varför är det rätt åt Sverige att vi förlorade då?

Nej, Zlatan är kanske inget underbarn, men han är fortfarande en av världens bästa fotbollsspelare.

Van-Basten - Ej medlem längre2008-06-19 13:29

Jo miss-jk det behöver vi visst..du ser bara på hiddink det kallar jag tränare och ledare..En tränare får varje spelare att göra sitt bästa
och jag tycker inte att sverige gjort det..Ska vi inte kunna kräva att en av världen bästa spelare ska kunna ta bollen och dribbla av en eller två spelare??..Ta henke som ett exempel,han löper och skapar ytor för dom andra i laget. Men vi kan väl ta in en maratonlöpare som springer tre gånger mer det är ju bättre.Vi måste in med spelare som vågar hålla i bollen som gör det oväntade..Det finns många hungriga spelare som sverige kan plocka av,men dom är ju inte över trettio än!!

Van-Basten - Ej medlem längre2008-06-19 13:34

Mackz_
Zlatan är bra..men han måste visa det åxo..Man vinner inga matcher på gammla meriter..Han måste mogna till mer

Miss_jk2008-06-19 14:07

Van-Basten, du säger ju precis det jag sagt hela tiden. Jag sa att OM inte tränaren hade något med resultaten att göra så skulle vi inte behövt en. Självklart betyder tränaren hur mycket som helst, och jag anser inte att Lagerbäck uppfyller det längre. Jag skiter fullständigt i vilken ålder en spelare har, men han _ska_ prestera om han ska få vara kvar på planen. Det räcker inte att ha erfarenhet alla gånger. I många fall är det t.o.m. bättre att kasta in någon hungrig 20-åring som gör allt för att visa vad han kan.

1stclassriot2008-06-19 14:14
Antal inlägg: 522

orka bry sig om fotboll. fotboll är en skitsport. överskattat och spelarna är överbetalda. jag har sagt mitt och jag säger inte mer. har inget mer i denna diskussion att göra. so long

midas2008-06-19 14:18
Antal inlägg: 21

get a life

Miss_jk2008-06-19 14:19

Det tackar vi för. En icke-fotbollsintresserad som t.o.m. tycker att det är en skitsport kan vi klara oss utan. (Varför skriver man i denna tråd öht då..?)

Maybach2008-06-19 14:24
Antal inlägg: 2664

... men NBA-stjärnor är inte överbetalda då?

Paco-Loco2008-06-19 14:54
Antal inlägg: 12

Tränaren/förbundskaptenen är hjärtat i en organism. Kan han inte pumpa in blod i varje spelare då blir det inget spel. Zlatan är helt klart bäst. För att såga ner honom så tycker jag att ni ska komma med bättre argument. Han kan inte springa på ett drygt 100m plan fram och tillbaka och spela för alla 11. Hur bra än man är så kan man inte göra spelet ensam. Man ska inte glömma att Guus Hiddink är trollkarl'n. Och att Ryssland vann beror varken på Arshavin eller Zhirkov. Utan tvekan har de presterat och visat ett magnifikt spel, men det är Hiddink som besegrade Sverige, inte Ryssland. Han gör det omöjliga med vilket lag som helst. Kom ihåg bara Syd Korean som INGEN som helst hört talas om som ett fotbollslag. De tog 4:e plats i VM 2002. Den där tränaren vet hur man skapar en organism utav sand och sten.

Mer finns det inte att tilläga. Svennis skulle passa mycket bättre men tydligen så vill han inte smutsa ner sina händer. En utländsk tränare skulle vi behöva. Byta spelstilen och byta ut "statisterna".

Maybach2008-06-19 15:10
Antal inlägg: 2664

Jag hoppas att fler än Allbäck och Alexandersson lägger av nu. Jag är så trött på Sverige som aldrig kan gå riktigt långt.

Jag tycker att de två redan nämnda, och typ Henke, Daniel Andersson och nån mer kanske slutar nu. Vill se en förnying och en ny tränare.

Elmis2008-06-19 16:13
Antal inlägg: 2916

Har Lagerbäck verkligen varit så framgångsrik?

Vi har tagit oss till fem raka slutspel, sant, men kvalgrupperna har i mitt tycke sett rätt lätta ut både i EM- och VM-kvalen. Vi har egentligen bara haft ett riktigt bra lag i samma grupp, aldrig två sen 2002. Vi blev skraja när vi fick Spanien och Danmark nu senast. Danmark är faktiskt inte så bra. Sen att vi sällan är dåliga mot sämre och dåliga lag är bra, men vad betyder det i slutspelen?

I slutspelen har vi krånglat oss vidare 3 av 5 ggr. En gång ur "dödens grupp" 2002 men då underpresterade Nigeria samt att England passade oss förträffligt. Där gjorde vi dock en helt okej match mot Argentina som jag iofs oxå tyckte underpresterade. Sen åkte vi ut mot Hawaii-Senegal. Knappt godkänt VM. Nästa VM 2006 spelade vi skitfotboll i gruppen men kunde trots det gå vidare pga att vi hade en riktigt kass grupp. Paraguay ville inte spela fotboll. T&T kunde inte anfalla och så England igen som ju passar oss så bra spelmässigt. Sen tycker jag inte att England är så himla bra generellt... Sen fick vi kvittot på hur dåliga var mot tyskarna i åttondelen.

EM då? Ja, 2004 var vi faktiskt bra. Det enda mästerskapet jag är riktigt nöjd med i efterhand. Klassisk match mot Italien och nästan lika klassisk mot ett då bättre Danmark (än idag). Sen slog vi visst ett urkasst Bulgarien med 5-0 och vi var plöstligt världens bästa lag i media. I kvarten åkte vi snöpligt mot Holland efter en tät match. Detta är i mina ögon det enda mästerskapet vi verkligen hade chans att gå långt (semi) i.

Nu var det dax för EM igen och nu visas alla bristerna som vi inte kan blunda för. Och det bigtime. Lågt bolltempo, ingen rörlighet utan boll, för få med i anfallen, långsamma mittbackar, ständiga långbollar, för sena byten när vi gått oss trötta, spelare på fel position, ohungriga äldre spelare, trötthet...men alltså, de är proffs och har 4 dagars vila mellan matcherna. Varför orkar vi inte? Jag fattar inte. Ryssland var ju en dragster mot vår Opel Ascona...

Och så den där förbannade pärmen... ;)

Vi förtjänar vår världsranking.

Palini2008-06-22 19:16
Antal inlägg: 1381

Dags för alla Lagerbäck-belackare att tänkte om lite nu efter Holland-Ryssland, eller? Sverige är inte några världsmästare, Sverige är inte bättre än så här, särskilt inte när våra nyckelspelare är skadade eller ur form. "Fiasko", "skandal" att vi torska mot Ryssland. Jo, tjena... Reality check, please.

Sverige är en väldigt liten fisk i ett väldigt stort hav med bra mycket större fisk. Vi kommer nog aldrig kunna dominera matcher och spela offensivt och samtidigt nå framgångar.
Fotbollsvärlden är för stor för det. Det är inte nån korpidrott som ishockey eller skidåkning vi talar om nu, vi talar om, där 5-6 länder i norra Europa gör upp om guldet och där vi har en klar fördel rent geografiskt. Vi talar om världssporten fotboll.
I mina ögon är man mer än lovligt blågulögd och naiv om man tror att Sverige ska gå långt i alla slutspel och spela attraktiv gladfotboll och ge unga förmågor chansen. Herregud, har ni sett nån match i allsvenskan de senaste 15 åren? Det är inte direkt så att allsvenskan kryllar av lovande, unga spelare som Lagerbäck hade kunnat använda sig av istället. Föryngring... Jo, tjena. Vakna, du drömmer. Wake up, and smell the coffee.

Och i sanningens namn så har ju Lagerbäck föryngrat laget till det här EM:et. Både Stoor och Elmander har fått gott om speltid. Om vi slussar in två nya talanger vid varje mästerskap, så har vi bytt ut hela laget efter fem mästerskap.

Det Lagerbäck har åstadkommit med det här laget under sin tid som förbundskapten är snudd på ett mirakel. Den mannen är ett geni. Visst, tråkig grå och försiktig, men han är allt annat än dum.

elPatron - Ej medlem längre2008-06-22 19:23
Antal inlägg: 2131

snickrar ni ännu på denna tråden..EM e slut för Sverige o Sverige kommer aldrig bli några vinnare så länge det sitter en man som e feg o inte vågar ta in nytt folk, experimentera lite o inte bara ha samma gamla gubbar hela tiden, o inte heller BYTA spelare i TID i en match o inte när det e 12 min kvar o tro att Allbäck ska göra 2 mål på 12 minuter... Vi har bevis nu för att Ljungberg kan inte göra mål, han missar alltid frilägen, det ska dribblas in i nätmaskorna helst. Zlatan e den enda som får godkänt i hela EM, Lagerfjolla inberäknat...

Köp in Glenn Strömberg som tränare o låt han snickra ett lag som duger till VM... NU!!!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?