Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 879 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-22 16:25 | |
![]() | Förstår inte hur man kan tycka så illa om serien att man inte vill att ens tonårsbarn ska få titta på den. Fyra självständiga och vuxna kvinnor som gillar sex och inte skäms för det(som tjejer förväntas göra, för usch vad hemskt att ha sex när man har 15 år etc), vad är det som är så fel med det? Att som en del här tycka att serien är fel för att den sänder ut ett budskap som handlar om att sex är en viktig del av livet är för mig helt obegripligt. Varför är det fel med kvinnor som har mycket sex?! Man får liksom aldrig svar på den frågan här hur mycket man än försöker. Tror ni att ni står på tjejerna sida så som ni håller på? Det är precis tvärtom, ni bidrar till ett samhälle där tjejer förväntas hålla på sig och skämmas för att de gillar sex och mycket utav det. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-22 16:49 | |
![]() | Jag gillar sex och jag skäms inte för det. Jag har ganska klar bild över vad jag anser vara en sund inställning till sex och där hamnar inte 15-åringar som tycker mycket sex med många är bra. Jag skäms heller inte för att säga att jag mår illa av rabiata likhetsfeminister som tror att de står på kvinnors sida. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-22 16:54 | |
![]() | Jag håller verkligen med dig StuntmanMike. Alla regler som går ut på att begränsa folk retar jag mig på. Jag vill inte ha någons sex-etikettbok smälld i huvudet öht, oavsett om det anses vara bra med mycket och hämningslöst sex eller nån dömmande puritansk skit. Man ska väl få vara precis så som man själv vill i stunden, så länge ingen kommer till skada såklart. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:12 | |
![]() | Jag tänkte gå ner till närmsta lokala pub och och ha sex offentligt med de som vill. Jag gillar sex och de som jag har sex med uppskattar det säkert också. Jag har inte skadat någon. De som nu skulle ha några invändningar mot mitt beteende har nog bara fått en etikett-bok smälld i skallen. Stackars dem. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:12 | |
![]() | StuntmanMike: Nu vet jag inte om frågan var delvis riktad till mig, men jag uppfattar det så. Jag tycker verkligen inte det är fel att kvinnor slipper hämmas av knäppa mansstyrande regler, och dylikt, och visst är det upp till var och en om, och hur mycket, de vill ha sex. Vad jag inte gillar med serien är hela paketet om hur de lever sina liv, och varför, inte just att de är öppna med sexet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:13 | |
![]() | Låter som en skoj idé *hänger på* | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:15 | |
![]() | upa: Skulle uppskatta en mer rakt på sak kommunikation. Vad är det du eventuellt har problem med i mitt resonemang? Mitt inlägg var f.ö inte alls riktat till dig alls om du nu fick för dig det. Jag önskar dig annars lycka till på den lokala puben. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:16 | |
![]() | trashone, jag förstår att pekboken har varit din sex-etikettbok. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:17 | |
![]() | En upa som är arg? Du brukar ju inte köra lågvattensaker. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:18 | |
![]() | Gariam, jag har problem med att många resonerar som du gör och jag valde att kommentera det trots att det inte var riktat till mig. Jag tror man ljuger för sig själv när man resonerar på det sättet. För vi har faktiskt en etikettbok. Även om vissa verkar sakna den. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:24 | |
![]() | Klart att alla har en moral och en etikettbok. Jag menar inte att det är fel att ha det, jag tror att det är tämligen oundvikligt. Däremot tror jag inte att vi får ett bättre samhällsklimat om vi "missar" att respektera varandras val sålänge de inte skadar. Att gå ner på den lokala puben och ha offentligt sex skulle förmodligen uppfattas som stötande för de flesta och därmed klassas som "skadligt". Bara för att man inte vill ha andras moral framför ögonen när man lever sitt egna liv, eller få andras tyck om vad bra och godkänt sex är serverat på silverfat genom veckorevyn, slitz eller betapets diskussionsforum så betyder det inte att man själv saknar moral. | |
| Rigoletto | 2008-06-22 17:33 | |
![]() | Men Gariam oavsett om det handlar om moralfrågor eller inte så handlar väl alltid regler om att begränsa. Regler (lagar) måste vi ju ha för att få ett fungerande samhälle. Detta gäller ju även etiska och moraliska frågor. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:36 | |
![]() | Gariam: Jag håller med. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:36 | |
![]() | Ja, men det förlorar ju i detta sammanhnag sitt syfte om man istället för att leva efter det man själv kommit fram till börjar leva efter någon annans regelbok. Vad är det för liv? Begränsningar javisst gärna, men helst sina egna då i såfall. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:47 | |
![]() | Poängen här är att jag tror det är oerhört viktigt att själv få utforska och göra sina erfarenheter utan att bli sedd på som antingen hora eller madonna. Det skapar ett samhällsklimat som ungefär går ut på "Damn if you do, damn if you don´t" vilket bara bidrar till ännu större förvirring. Och försök inte vrida upp det här 110 varv nu, jag snackar inte om offentligt pubsex utan om att få ha friheten att slippa välja mellan att bli bedömd utifrån puritanism eller proporr ggr 1000 (eller valfri annan moralkaka). | |
| vulcan | 2008-06-22 17:54 | |
![]() | Får man välja mellan moralkakorna nu? Jag tycker de snarare brukar ha en benägenhet att serveras upptryckta i fejset helt oombedda :D | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:56 | |
![]() | Att det skulle bli så sura miner över en nerlagd serie. Eller ett ämne av många den innehåller. Jag är hursom på pigghumör och glad att jag har alla säsonger i dvdformat på en hhd. Sweet | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-22 17:58 | |
![]() | Ja, och akta dig. Personer med röda porrgardiner på sina presbilder förtjänar att bli extra utsatta. ; p | |
| vulcan | 2008-06-22 17:59 | |
![]() | Mycket intressant, allmän frågeställning förresten: Vilka är moralens gränser? Vad bör den behandla och vad bör den hålla tassarna ifrån? *springer till seriösa och startar en tråd* On topic: Sex and the city som långfilm? Nja... i så fall vet jag inte om jag kommer att våga gå till scrabbleoffentligheten med den; Min cineastiske förebild Elmis kommer att blänga så ogillande nästa gång vi ses då :) Dagens filmtips a'la Vulcan blir istället: Sea Monsters i 3D på Cosmonova. Man kan inte låta bli att instinktivt huka sig i bänkarna när jätteödlorna kommer simmande rakt ut ur duken mot en. | |
| vulcan | 2008-06-22 18:00 | |
![]() | Det där är bara förtal. Gardinerna är orangea och ger mer bioassociationer tycker jag (inte PORRBIO är kanske bäst att tillägga) | |