Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 19 924 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kartoffel | 2008-06-26 15:42 | |
![]() | Bollo: Du har iaf förstått vad jag i mitt svammel försökte påskina. Sen tycks du dock missat att man kan förenkla och förvränga med avsikt bara för att reta upp profeter lite..;) Som jag skrev i senare inlägg finner jag Profeten roande när han går igång och klankar på folk. Likaså finner jag hans raljerande om det han faktiskt är påläst om väldigt underhållande, och eftersom jag inte kunde bry mig mindre om det han gafflar om tänkte jag dra på mig elden som jag visste skulle komma så att andra fick lite utrymme utanför "the line of fire", men du hann emellan. Tur du verkar fullt kapabel att hålla dig upprätt när han drar igång sin ordbajseri kanon för att skjuta omkull folk. | |
| love_ya - Ej medlem längre | 2008-06-26 15:43 | |
![]() | Precis därför att jag ogillar folk som dömer andra utifrån en tidningsartikel som säger ingenting. Du vet ingenting om den här killen. Inte jag heller. Annat än att han fått sparken pga ett fritidsintresse. Det låter mycket suspekt i mina öron. Vi "har" ett fakta: killen är privat svartrockare. Antingen har killen försökt påverka ungarna till att bli mordlystna, självmordsbenägna, bloddrickande eller något annat otäckt. Eller så har övriga pga rädsla antagit att så kommer han att göra. Vad känns mest troligt? Hur mycket hann han som sagt göra på en ynka vecka? | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-06-26 15:44 | |
![]() | Ordprofeten: Ok. Fan, måste iväg nu annars dör jag av hunger. Det blir alltid så svårt att komma tillbaka till en diskussion så vi får se. Tackar för mig annars. Alltid kul att diksutera :) | |
| love_ya - Ej medlem längre | 2008-06-26 15:46 | |
![]() | Emman - kan du vänligen förklara ditt senaste inlägg. Du påstod visst något jag anser. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-06-26 15:50 | |
![]() | Ok, ett inlägg till: kartoffel: :D Vad bra att du tycker det är kul. Jag tycker också det är roligt fast med en viss hatkärlek. Kan bli rätt upprörd faktiskt. Det roliga för mig ligger i sjävla diskuterandet och att man får tänka efter lite ibland. Det är ju lite träning också. Träning att kunna bemöta alla på samma sätt och försöka hålla sig från personangrepp även om man kan bli galen ibland. Tänker då inte främst på denna diskussion utan tidigare i andra trådar. Ser det som en utmaning och det är ju också kul :) | |
| emman | 2008-06-26 15:50 | |
![]() | Lova_ya: Nej det gjorde jag visst inte. Jag förklarade att jag inte ansåg dig leka "Janne Josefsson" utan att jag trodde att du faktiskt var nyfiken om att veta mer om saken. Jag kanske hade fel. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-06-26 15:52 | |
![]() | Fan, jag kommer verkligen inte loss, diskussionsträsket har tagit mig. love_ya: Om du vill veta mer om morden osv som jag tror Mårten hade i åtanke finns det en del ähr: en.wikipedia.org/wik...la ck_metal | |
| love_ya - Ej medlem längre | 2008-06-26 15:53 | |
![]() | Oej Emman, missförstod det hela. Tack | |
| cave - Ej medlem längre | 2008-06-26 16:00 | |
![]() | Han var ju bara estetlärare. Är det inte en merit att vara galen då? | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-26 16:02 | |
![]() | kartoffel, kombinationen "inte veta" och "inte bry sig" borgar kanske inte för den mest engagerande av diskussioner, men nu när vi är inne vad som roar oss så måste jag säga att din Agatha Christie-imitation var förtjusande :) | |
| Mårten | 2008-06-26 16:08 | |
![]() | Apan Bollos länk sammanfattar rätt bra vad jag kan se. Jag såg dock inget om att svenske Jon Nödtveit från Dissection 1997 mördade Josef ben Meddaours i Göteborg. Det finns ju förutom de fullbordade morden en uppsjö av grova misshandlar och mordförsök (de flesta blackmetallers är ju spensliga tonåringar och tillgången på skjutvapen i Norden är begränsad). Även ett band som inom genren framstår som supermjukisar - Satyricon - har en trummis som är dömd för grov misshandel efter att ha misshandlat ett par i en park, något han på rättegången motiverade med att han "mådde dåligt av att se lyckliga människor". | |
| kartoffel | 2008-06-26 16:11 | |
![]() | Cave: Om man ser till närheten mellan galenskap och konstärsskap så är du inte helt fel ute. Många stora skapare (ordprof: Kanske gäller även skaparen No1?..;)) har varit på gränsen till galenskap. Frågan kvarstår dock om en gränsfalls-individ är särskilt bra på att lära ut ? | |
| love_ya - Ej medlem längre | 2008-06-26 16:13 | |
![]() | Okej. Dödsmetalkillar är alltså att jämföra med HA eller KKK? Eller muslimska fundamentalister? | |
| cave - Ej medlem längre | 2008-06-26 16:20 | |
![]() | Kartoffel: Jag är helt övertygad om att Gud inte var vid sinna sinnes fulla bruk när han skapade människan. Finns det något som talar emot det? Om konst och galenskap hör samman ser jag inga problem med att lära ut galenskap om man vill ha kvar estetämnet på schemat. | |
| vulcan | 2008-06-26 16:22 | |
![]() | Ett sakpåpekande bara: Killen var med all sannolikhet endast provanställd. Provanställda har inget anställningsskydd, det ligger liksom i sakens natur. Man måste alltså som arbetsgivare inte ha särskilt mycket på fötter för att komma fram till att personen inte passar som anställd i den egna organisationen. Sen håller jag ändå med om att lite mer dialog hade varit att föredra. Kanske hade det t.o.m. kunnat få killen att inse att det verkar lite inkonsekvent att vilja vara med och fostra unga barn till lyckliga och framgångsrika och empatiska människor på jobbet och på fritiden drömma om dekadens, lidande och ondskans seger. | |
| kartoffel | 2008-06-26 16:28 | |
![]() | Jag har en bekant som är råkommunist som precis fått jobb på ett hem för tonåringar med drogproblem. Han skulle aldrig försökta pådyvla sin politiska åsikt på någon av dessa ungdomar då de är väldigt sårbara och lättpåverkade, och han själv är högst medveten om detta. Hypotetiskt: Skulle dock alla hans kollegor vara amerikanska råkapitalister och gadda ihop sig och svartmåla honom skulle han få foten illa kvickt hur bra han än skötte sitt arbete eftersom ingen chef riskerar att förlora ett antal anställda istället för en. Så länge denna tråd är i Snack och ingen har framlagt några som helst bevis för att killen försökt influera sina elever till ett destruktivt beteende, och skolan omöjligt på kan ha utfört en nogrann utredning på 1 vecka om huruvida det är image eller ett seriöst vilsefaret tillstånd killen har kommer jag att vidhålla min ståndpunkt. Lämpligt beslut av skoledning hade varit avstängning från undervisning. Utredning genomförd om huruvida BM killen är lämplig eller ej av oberoende människor utan religiös övertygelse. | |
| kartoffel | 2008-06-26 16:30 | |
![]() | skoledning=ledande sko i maratonlopp för de som kommer fråga om ordet..^^ | |
| love_ya - Ej medlem längre | 2008-06-26 16:33 | |
![]() | Tyvärr är det alltför många glada, positiva och trevliga människor som ändå "lyckas" fostra deprimerade och lidande barn. Visst är det orättvist... Och tänk om dessa hemska personer som på fritiden drömmer om dekadens, lidande och ondskans seger skaffar egna barn. Vem ska ta hand om dem - för visst måste det bli något fel på dem!? Nej, nu är jag kanske lite löjlig, men visst känns det fortfarande som att saker och ting inte riktigt är riktigt riktiga i den här frågan. | |
| Tess_80 | 2008-06-26 16:35 | |
![]() | Jag blir så otroligt ledsen när jag läser liknande. Hoppas att han står på sig och vet att han är bra trotts folks fördommar! Kram till honom från mig! | |
| vulcan | 2008-06-26 16:44 | |
![]() | han vill inte ha kramar och sympati Tess, det hotar nog hans image. Läs Mårtens citat från hemsidan! :-D | |