Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mårten | 2008-10-27 04:10 | |
![]() | Ja man kan ju få ha åsikter om andra länders lagar, jag hatar ju pundare även när jag är i Holland, men det är lite långsökt att utgå från att andra länders rättskipare inte ska tillämpa den lagstiftning som finns bara för att den är "fel." Det går ju att undvika att vara kriminell i alla världens länder, det är ju det som är charmen med icke-godtyckliga rättsystem - alla vet vad som gäller i förväg. Bryter man sedan mot det får man stå sitt kast, man kan ju bryta mot lagar som man tycker är knasbubbliga bara för sakens skull och för att illustrera att man inte håller med om dem, men även då får man stå sitt kast, att begå "civil olydnadsbrott" och sen stå som ett frågetecken på rättegången och spela helt chockad över man blir dömd tycker jag är ganska naivt (eller åtminstone icke trovärdigt). Nu tror jag ju inte att det här brittiska parets sexshow på en förenade arabemiratisk strand var ett resultat av civil olydnad utan snarare ett resultat av att de drack sprit till frukost och det här var framåt kvällen. | |
| fladdermusen | 2008-10-27 06:13 | |
![]() | Vad är grejen med islamofobin?? I USA kan ni hitta tusenfaldigt sjukare lagar än i Dubai; ändå hör man aldrig någon som lyckas para ihop de sjuka amerikanska lagarna med deras kristendom. Kan inte ni islamofober bara erkänna er som rasister? Det skulle underlätta diskussionen. | |
| micro113 | 2008-10-27 08:29 | |
![]() | Sex på en strand är straffbart i Sverige också -- det kallas förargelseväckande beteende i bästa fall, alternativt sexuellt ofredande om folk känner sig störda och kränkta. Att vara berusad på allmän plats är inte heller tillåtet i Sverige. Vilket innebär att man kan bli omhändertagen av polisen och LOB:ad. Att kasta skor på polisen kallas våld mot tjänsteman och kan ge fängelse. Här kan man också lägga till störande av allmänna ordningen -- som är ett mycket vitt begrepp -- som punkt för ovanstående beteenden. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-27 11:55 | |
![]() | Naturligtvis ska inte folk få ha sex med varandra eller med sig själv offentligt. Nå, det gör de ju på porrklubb och på film, som somliga här gillar men grejen är det att okej sätt en relevant bot för förargelseväckande beteende men hur i helvete kan det befoga flera månader i en kackerlackshåla eller offentligt spöstraff?? Vem är knäppast, de som älskar eller de som hatar och slåss?? Mitt förakt växer, usch behöver frisk höstluft för att komma ifrån äckelmänniskor. | |
| Mårten | 2008-10-27 14:49 | |
![]() | >> "ändå hör man aldrig någon som lyckas para ihop de sjuka amerikanska lagarna med deras kristendom. Kan inte ni islamofober bara erkänna er som rasister? Det skulle underlätta diskussionen." Det skulle kanske inte underlätta diskussionen, men det vore på sin plats. Det råder väl inget tvivel om att det är just det som det är fråga om i alla fall. På tal om amerikanska lagar så varierar ju de en hel del från stat till stat och jag är inte bekant med alla, men i Florida som jag är mest bekant med - om man skulle vara dyngrak och härja på en offentlig strand, ha sex "in public" och därefter både göra motstånd mot och anfalla poliserna som kommit för att gripa en med en högklackad sko där skulle man ALDRIG komma så lindrigt undan som bara tre månaders fängelse. Maxstraffen för indecent exposure och disorderly conduct är ett år respektive två månader. Anfalla en floridiansk polis ger minst tre års fängelse (det är en felony). Florida är ju dessutom så underbart att man även som åskådare hade fått skjuta henne när hon svingade skon mot polisen eftersom man får använda dödligt våld för förhindra att felonies begås där. Momes, det är ganska bisarrt att se att folk har sådana abnorma skygglappar på sig att de kan få scenarion där "galna fyllon blottar sig och slåss med polisen" till en fråga om "kärlek och hat". Ha kvar skygglapparna och titta på den här länken - www.gt.se/nyheter/1....i- kambodja - visst är det väl "äckligt" att de ska straffa den stackars pappan bara för att han råkar älska sin dotter? Det kryllar av fall där gärningar som under normala omständigheter utgör "kärlek" men som ändå är brottsliga och bör straffas. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-27 14:58 | |
![]() | Det är sånt här som är äckligt. Använda perverterade exempel som definition på kärlek :( Det är ondska. Jag har inte öppnat någon av mårtens länkar på flera veckor och jag tänker inte göra det nu heller. | |
| Mårten | 2008-10-27 15:01 | |
![]() | >> "Använda perverterade exempel som definition på kärlek" Var inte det exakt det du gjorde när du hävdade att sex in public är att "älska" och att som yrkesverksam polis hindra detta är att "hata"? | |
| fladdermusen | 2008-10-27 16:30 | |
![]() | Mårten: Jag tror det skulle underlätta diskussionen, då åsikterna blir lättare att urskilja och därmed enklare att argumentera emot - klarspråk helt enkelt. Nu måste vi sitta här och cirkulera och lirka ut deras rasistiska åsikter ur dom. Med ett erkännande skulle diskussionen kunna ta en ny form. Och för att citera Malcolm X: "I have more respect for a man who lets me know where he stands, even if he's wrong. Than the one who comes up like an angel and is nothing but a devil" Och till dig mårten skulle jag också vilja säga: woord. | |
| eeistan | 2008-10-27 16:56 | |
![]() | Varje land har sina regler och speciellt som turist så ska man givetvis respektera dessa eller hur ? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-10-27 17:08 | |
![]() | fladdermus: Att utgå ifrån att alla andra är rasister känns lika genomtänkt som att kalla alla muslimer för terrorister. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-27 17:15 | |
![]() | Jag kallar inga muslimer för terrorister. Har många muslimska vänner och speciellt en. Visst ska man ta seden dit man kommer, därför reser jag aldrig i islamländer heller (har varit i ett par och gör inte om det). Smäda thailändska kungen kan också ge fängelse, så den tanken tänker man inte ens en gång, när man är i det eljest trevliga landet. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-27 17:17 | |
![]() | I de flesta länder skulle man ligga pyrt till om man igonerarade en uppmaning från polisen på det här sättet. Töntigt av Aftonbladet att fösöka trigga någon slags empati för det här paret som inte bara var oförskämda, utan också bröt mot lagen. Man kan ju tycka synd om britter som inte får kröka offentligt och älska på en strand i dubai, och göra det till något kulturellt knasigt. Britter är ju ganska pryda också, och någon lyfter fram exempel på hur värre det är i usa... vars främsta inspiration var... vilket land? Det här baret var korkade och dumdryga. Det är klart att det får lite extra publicitet på grund av var det hände, alltså i ett muslimskt land. Desto mer korkat av paret, kan man ju tycka. De sabbar ju faktiskt ganska bra för andra utlänningar som jobbar där. | |
| Mårten | 2008-10-27 17:23 | |
![]() | På ön Tonga är det straffbart att köra om kung Taufa'ahau Tupou IV oavsett vilken hastighet hans bil håller, en del länder har "idiotlagar", i det här fallet var det ju dock något som inte bara var olagligt i Dubai utan enligt alla definitioner av sunt förnuft förkastligt. Det är som jag ser det helt bisarrt att se Aftonbladet och andra försöker fiska sympati för paret och/eller göra det till en islam/kulturkrock-grej. | |
| fladdermusen | 2008-10-27 18:02 | |
![]() | Basta: Att du tror att jag utgår ifrån att alla andra är rasister känns lika genomtänkt som att kalla alla muslimer för terrorister. | |