Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 615

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-07-13 18:51
Antal inlägg: 18678

Usch, jag skulle kört till Umeå idag. Nu besparar jag miljön all bilutsläpp ett par dagar till ist.

-bara Ann - Ej medlem längre2008-07-13 19:01
Antal inlägg: 1029

såg på ett reportage att motorgräsklippare släpper ut mer gifter än en bil.. stämmer det?

illiterate - Ej medlem längre2008-07-13 19:03
Antal inlägg: 6521

Ja det stämmer.

krutmarie2008-07-13 19:03
Antal inlägg: 1696

Måns E, håller med dig i din sista mening (kommer inte ihåg den första exakt), här är en ung människa, som har så mycket uppfattning om så mycket som man måste ha upplevt, exakt veta bakgrund till m m och som ändå uttalar sig så otroligt uppmanande om hur vi andra ska vara.

Tycker det verkar lite skrämmande om någon som har dessa fasta övertygelser i mångt och mycket skulle påverka mina barn/barnbarn som sen ska komma hem och kritisera och ifrågasätta varför gör ni si eeller så. Min Fröken har sagt att det är fel, för då blir det så här och så här.

Innan man kommer med alla miljökrav om vad det än gäller, tycker jag det måste vara bevisat att man själv följer dessa, och det kan ju vara lite svårt.

Det är lätt att snacka om vad vi alla ska göra/eller inte göra, men gör just DU det?

carlmartin - Ej medlem längre2008-07-13 19:07
Antal inlägg: 4590

krut- det är ju inte krav, men förslag. gör det om du tycker att det är bra, annars inte. inget fel i att lufta en idé och starta en diskussion tänker jag.

lisatheman2008-07-13 21:53
Antal inlägg: 271

Hehe, nej gud förbjude att någon kritiserar dig, krutmarie..
Ja, jag gör så gott jag kan för att skona miljön. Bland annat kör jag inte bil (!), jag sorterar sopor, köper lågenergiprylar, äter ekologiskt mm. Är det godkänt? Får jag säga något då?

lisatheman2008-07-13 21:57
Antal inlägg: 271

Precis som carlmartin säger är jag inte ute efter att tvinga någon att sluta köra bil. Bara säger att man kanske borde försöka om man kan då bilen släpper ut så mycket gifter.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?