Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 591

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 18:20
Antal inlägg: 4127

Mårten: "När allt är raserat, vad får er att tro att allt kommer byggas upp igen av hippies som klär världen i velour, och inte av dem som råkar ha mest resurser för att forma folks tänkande, i vårt samhälle massmedia" Nej, av sanningen, en dag kommer människan finna den, om vi hinner... Om allt rasade idag så skulle vi nog komma tillbaka till där vi är idag. Tror dock att det till stor grund bygger på just; fördomar... Är det det som är sanningen då menar du? Fördomarna. Det hoppas jag inte. Skulle vara kul att se ändringen i NE till" Fördom = Sanningen" dock.

magre_memed2008-07-26 18:20
Antal inlägg: 272

Smygrasism finns säkert... har råkat för det ngra ggr men jag bryr mig inte så mycket i nuläget för att det finns alltid "riktiga svenskar " som försvarar mig.. så det känns bra och veta att det finns antirasister också...

Mårten2008-07-26 18:24
Antal inlägg: 2529

Det finns ingen sanning. Så "fördomar" i betydelsen sådant som vi accepterar utan att gräva i det för att slippa komma fram till att det liksom allt annat inte är sant får ta sanningens plats som en slags konstruerad sanning.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 18:35

Mårten: Jag menade ju att vi en dag kanske skulle finna den. Inte att den fanns.

Mårten2008-07-26 18:37

Den finns inte. Vilket gör det skadligt att leta. Speciellt om man är beredd att rasera världen för att locka fram den.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 18:43

Säger du! Rasera behöver inte innebära något dåligt om man inte tar det ordagrant. Samt lägger vikten på att "bygga", "ihop", tillsammans! Säger jag

Mårten2008-07-26 18:47

Men bör man inte ha en förhållandevis gångbar plan för att det planerade uppbyggandet faktiskt kommer äga rum som man planerat. Det är ju dumt att rasera bara på rena drömmar. Kolla på revolutionen i Iran. 1978 var väldigt många Iranier överens om att störta Shahen. 1979 stod väldigt många och frågade sig "hur i helvete hände det här?"

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 18:59

Mårten: Jag antar att du inte har så höga förhoppningar om mig att jag faktiskt kan ge dig ett godtagbart svar. Men jag kan säga såhär.

Jag tror att det finnss en sanning utöver det som tidigare har antagits vara sanningar. Jag menar också att jag inte är så säker på att vi någonsin kommer finna den. Men jag tycker också det vore dumt att sluta försöka.Tror att anledningen till många misslyckanden är att vi avskärmar oss från varandra eller ter oss till varandra med hjälp av fördomar. För att upprätthålla det har vi skapat t.ex. religioner, politiska ideologier etc. Ett sånt samhälle du vill ha, helt enkelt. Måste ju finnas något mer! Hur kan vi annars stå ut i längden? Hur kan du finna dig i det?

Mårten2008-07-26 19:05

Problemet med ditt tankesätt är att det har avskaffat Gud men behållt den teologiska idén att det finns ett "rätt svar", en plan för vår tillvaro på jorden.

Det är möjligt att det kanske inte är så lätt att finna sig i världen som den är idag, men vad tror du att det skulle få för effekt på människor om de togs ifrån både religion och etnisk tillhörighet, som kanske är det enda de har. Anledningen till att det står ut med sina miserabla liv är ju ofta att det väntar på en belöning i nästa liv, eller att de offrar sig för kommande generationer. En värld full av fritänkare skulle dels inte fungera och dels ha ruggig självmordsstatistik.

Pg up - Ej medlem längre2008-07-26 19:12
Antal inlägg: 1354

Idag får vi inte säga något som helst "negativt" om invandrare eller utlänningar, då blir vi kallade för rasister.

Precis som att det vore värre än att säga något "negativt" om någon som kommer från vårt eget land.

Spela roll var de kommer ifrån, är finnen på alko jävligt tvär i tonen så undgår det inte mig att säga tyst för mig själv/tänka för mig själv "jävla finne" av irritation.

Enligt vissa här får man inte nämna något som helst som kan tolkas som rasistiskt men det vore jävligt konstigt om jag tolkas som rasist av mitt eget blod då jag har finska härstamningar i släkten.

The_Viking2008-07-26 19:12
Antal inlägg: 750

Vad är rasism? Jag tycker att vi ska stoppa invandringen tex för att vi knappt kan ta hand om (hjälpa) dom invandrare vi har här redan. Är jag rasist då? Jag har blivit kallad det mer än en gång trots att jag känner och umgås med många invandrare. Jag har framförallt blivit kallad rasist av sk "openminded" vänsterradikaler som inte kan lyssna på folk. Jag har som fd missbrukare och även innan missbruket stött på både "omvända" skinnskallar, antirasister, aktiva skinnskallar och "vanliga" Svenssons och oftast dom som jag har kunnat föra vettigaste konversationerna med är skinnskallarna både dom omvända och aktiva. Jag kan ju även säga att 70-80% av mina invandrar kompisar tycker att vi ska stoppa invandringen så dom som är här får det bättre.
Vi kan ju som jämförelse säga så här, USA tackade Sverige för att vi är så öppna och tar emot så mycket invandrare/flyktingar från framförallt mellanöstern (där dom har ställt till det) och därför skulle nu USA ta emot 6000 invandrare. Tänk då att USA Har 200-300 milj invånare medans vi som har ca 9milj invånare tar emot minst det 10dubbla. Det tycker jag rimmar illa speciellt med tanke på att vi inte ens kan ta hand om våra egna äldre och sjuka.

Om det jag skrivit här är rasistiskt så är jag en STOLT rasist isådana fall trots att jag inte är främlingsfietlig. Själv så skulle jag nog kunna kalla mig själv för Patriot/nationalist på sin höjd. Här är en länk till vad patriot/nationalist betyder så ni inte tolkar in en massa skit i det!
sv.wikipedia.org/wik...Pa triotism

Sen ska jag ju säga att jag inte på något vis vill glorifiera Rasism och främlingsfientlighet.

MissT2008-07-26 19:20
Antal inlägg: 1110

Bra skrivet Viking!!

The_Viking2008-07-26 19:30

Tackar! Ibland lyckas jag :).

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-26 19:38
Antal inlägg: 9141

Ruggig självmordstatistik är bra skit.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 20:05

Mårten: Om jag fortsätter skriva nu blir det helt off topic... tråkigt iofs. Får se om det går att ta upp i någon ny tråd... to be continued...

Pg Up (och den som tar åt sig): Skulle vilja svara det du skrivit, då jag med stor sannolikhet är en av dem du talar om.

Alla får skriva och tycka vad de vill enligt mig iaf. Men då måste man ju räkna med att få kritik. (Inte rena personangrepp alltså)
Alla tolkar saker olika. Precis lika lite jag anser det jag säger nödvändigtvis vara rätt för någon annan, precis lika lite är det andra tycker nödvändigtvis rätt enligt t.ex, mig.
Jag tycker dock inte en kärlek till sitt eget land i den enkla mening det kan vara, rasistiskt. Inte heller att säga att t.ex. att en person med annan etnicitet är t.ex. dum huvudet. Så länge man håller det på individnivå! Tycker att den nivån bröts här i tråden. (Syftar inte på själva huvudinlägget) ... Därför har iaf jag gjort mina utspel, och iaf försökt att inte vara elak.

trashone - Ej medlem längre2008-07-26 20:15
Antal inlägg: 18678

"Jag kan ju även säga att 70-80% av mina invandrar kompisar tycker att vi ska stoppa invandringen så dom som är här får det bättre."

Såklart, de är ju redan här.

The_Viking2008-07-26 20:18

Trashone, gå och lägg dig! Du vet inte vad du snackar om.

Det har inte med det att göra för dom har det inte speciellt bra heller. Men dom tycker att andra länder också kan dra sitt strå till stacken så inte alla kommer hit och får det sämre än vad dom tex skulle kunna få i ett annat land.

trashone - Ej medlem längre2008-07-26 20:19
Antal inlägg: 18678

Nej så sant, är inte fd missbrukare med vänner från massor av utslagna grupper. My bad.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-07-26 20:28

Är det någon här i forumet som gör något aktivt för att "andra länder skall dra sitt strå till stacken". Eller är det bara massa åsikter? Som jag kan hålla med om. Även fast jag inte skulle se det som en lämplig åtgärd att låta färre invandrare/flyktingar komma till Sverige för att sedan sitta och hålla tummarna för att någon annan tar emot dem istället...

upa - Ej medlem längre2008-07-26 20:31
Antal inlägg: 2565

Kan man inte sudda ut alla landsgränser så slipper man invandrare?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?