Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 622 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zmiley | 2008-07-27 22:25 | |
![]() | Jag skulle vilja veta vilken typ av änder du umgås med E Solu. Är det den typen _abc_ beskriver här ovan eller är det såna utan potatis? | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-27 22:27 | |
![]() | Är hsk o döva mindre attraktiva för att vi säger Que o fattar nada? Så j..a lågt att ni uttrycker er så! | |
| Teppy | 2008-07-27 22:31 | |
![]() | eller ge dom detta nummret om dom tjatar om att få erat nummer.. 0705-114966 (ja ni kan testa ringa det) | |
| TazzRat | 2008-07-27 22:32 | |
![]() | Kolbxbo: Jag hoppas jag inte misstolkar ironi nu, men jag tror inte dom menar att man är mindre attraktiv. Jag tror däremot att det menas att det är lite mer besvär än en pilsk typ vill syssla med om han bara letar ligg på krogen. Tvärtom skulle iaf JAG tycka (som du skrev) att det är lite intressant. Inte "Cirkusfreak"-intressant, utan mer som att någon som är döv kan något en hörande inte kan, o kunskap är attraktivt. §;o) | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-27 22:39 | |
![]() | Jo, men bakom ironin finns en attityd till att man uttrycker sig som man gör pga okunskap. Någon skrev i en annan tråd att dövhet var en sjukdom. Vilket är helt uppåt väggarna fel. Det är ett handikapp oftast medfött. Möjligen orsakad av sjukdom men ändå. Det är lite rått att beskriva det som sjukdom. Finns flera döva här på beta. Det är ingen lite grupp i samhället. | |
| TazzRat | 2008-07-27 22:50 | |
![]() | Kolbxbo: Absolut. Det är en fördom som - liksom alla fördomar - är dum o onödig. I DEN HÄR tråden, däremot, vad det inte menat att tolkas som att dövhet/hörselskada var oattraktivt. Jag skulle tolka det som att det anses att personer som är för dumma för att fatta ett nej antagligen även är dumma nog att ha fördomen att döva är besvärliga. §;ob | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-27 23:06 | |
![]() | Ja, det bevisar att vissa dummingar som inte fattar ett nej har fördomar om hsk och döva. | |
| TazzRat | 2008-07-27 23:23 | |
![]() | Kolbxbo: Hemskt ledsen- men menar du det ironiskt, eller menar du att du förstår varför dövhet/hörselskada togs upp som en metod att avskräcka närgångna/envisa raggare? | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-07-27 23:31 | |
![]() | Tycker det va lågt,, "dövhet/hörselskada togs upp som en metod att avskräcka närgångna/envisa raggare" Men tänk dig. om du nu är döv/hsk tjej eller kille och blir uppraggad av någon som du är intresserad av. Hur kul är det då att bli nobbad för att man "råkar" vara det. Nu vände jag på steken. Nej, jag är nu för trött för att diskutera. | |
| TazzRat | 2008-07-28 00:00 | |
![]() | Kolbxbo: Återigen Det är nog ingen [här] som säger att döva eller hörselskadade är mindre attraktiva eller intressanta. Människor som nobbar för att någon är döv/hörselskadad är antagligen ingen större förlust. En människa som är så ytlig behöver man knappast sörja att man inte fick vidare kontakt med. I fallet med den envisa raggaren skulle dock detta vara just vad man eftersökte. Metoden att "spela döv" skulle inte "avskräcka" den raggare som hade ett reellt intresse för den påraggade, men för raggaren som är ute efter ett ligg för kvällen skulle detta innebär lite mer ansträngning i kommunikationsväg än vad denne hade hoppats på. Jag tycker verkligen INTE att det ÄR någon bra metod- o jag är av åsikten att vänlig ärlighet är den rätta/bästa metoden. Behövs det får man väl bli otrevlig eller be om hjälp från sin omgivning. Jag hoppas att vi inte missförstår varandra. Jag står fast vid att det på intet sätt är avtändande/oattraktivt med en hörselskada. (Antagligen kan detta diskuteras på samma sätt som huruvida det kan vara avtändande med ljust hår/skägg/tatueringar etc; smakfråga m a o, men det är inget jag har intresse av att diskutera då jag redan sagt min sak i frågan.) Hoppas du fick sova så gott! §;o) | |
| _abc_ | 2008-07-28 03:51 | |
![]() | "Människor som nobbar för att någon är döv/hörselskadad är antagligen ingen större förlust." Människor som använder detta "knep" för att slippa raggaren skulle jag vilja säga inte är någon stor förlust. Även fast DU tazzrat med dina senaste inlägg verkar ha rent mjöl i påsen, ha bra moraliska grunder etc. är jag övertygad om att flera tidigare i tråden faktiskt som kolbxbo påpekar uttrycker att de ser det som något högst oattraktivt när personen i fråga säger que och gör tecken med händerna i stället för att prata. Tja, människor är nog inte mindre fördömande än så, tyvärr. "Behandla alla lika, människor är värda lika mycket" bla bla bla, kanske inte just vid raggning. | |
| siasia - Ej medlem längre | 2008-07-28 04:10 | |
![]() | Ok har läst allt, kan säga att jag är döv sen födseln, jag skriver här av min erfarenhet, så fort nån försöker stöta på mig eller försöker få mig att prata med men sen märker dom att jag inte hör så ville dom bara ännu mer prata och försöker visa kroppspråk, ta fram mobil och skriver eller nåt.... Trist att många har fördomar om oss döva / hsk... Vi är precis samma som hörande men enda vi inte kan är höra + använder händerna (teckenspråk) | |
| TazzRat | 2008-07-28 09:56 | |
![]() | _abc_: Jag håller med dig där. ...Fast kanske vi kan utveckla det ännu mer, t ex till att någon som måste anta ett fejkat beteende -oavsett vilket - för att skaka av sig en oönskad raggning kanske bör tänka om överlag. siasia: Det förstår jag. Kan inte svara på varför- men jag är en sådan person att mitt intresse antagligen skulle förstärkas om jag insåg att personen jag "raggar på" vore döv. Har du någon teori om varför det kan vara så? Varför killar ökar sin intressegrad när du visar att du är döv? Hur Ballerina ska bli av med de enträgna raggare som inte tar ett enkelt "Nej!" var trådens topic. Med risk för att låta tjatig, så är ärlighet (nu pratar jag inte om "Nej, för faen! Du är för ful!") den bästa metoden. Ledsen, Ballerina- men det verkar vara en svår nöt att knäcka! §;o) | |