Spelrum
Giraffen25
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 649

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Piaree2008-07-30 00:59
Antal inlägg: 1325

Jag låg mer eller mindre i ide i ett par år. Nu börjar det ordna upp sig. En förändring i livet kan kanske vara början.

Ellebellebii - Ej medlem längre2008-07-30 18:22
Antal inlägg: 7733

jo... sen ska man våga ta steget in i en förändring med... frågan är åt vilket håll man ska gå...

remvanrijn2008-07-30 18:23
Antal inlägg: 16492

Rådfråga vänner och lita på intuition och magkänsla kan va bra vägledare Elle =)

Ellebellebii - Ej medlem längre2008-07-30 18:25

i detta fallet måste jag nog vända mig till mig själv i första hand... tror jag...

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-07-30 18:33
Antal inlägg: 3784

Tror också att man måste ta itu med sig själv först Elle.

Ellebellebii - Ej medlem längre2008-07-30 18:35

ja FLuBBeR, jag e faktiskt övertygad om de... men det är liksom här det tar stopp oxå... för mkt runt omkring :/

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-07-30 18:53

Förstår precis Elle. Klen tröst antar jag...

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-07-30 18:59
Antal inlägg: 993

Det är verkligen skitsvårt att lösa sin situation när man inte har ngn som helst ork eller lust att göra det. Det kan verkligen kännas hur hopplöst som helst och det är en fruktansvärt jobbig känsla.

Saker som hjälpt mig:
Försök att förändra ngt i din omgivning eller gör ett miljöbyte. Nya perspektiv kan ge mycket och att bara vara någonstans och uppleva ngt annat kan få en att må i alla fall så pass bra att man kan börja ta tag i saker.

Dra dig absolut inte för att söka hjälp. Det finns ingen anledning att inte prova att prata med ngn. Börja med ngt enkelt som att gå till en vårdcentral och prata med en läkare som kan rekommendera ngn.

Försök att komma på vad eller var känslorna kommer ifrån. Det kan finnas många bidragande faktorer och vissa är små och enkla att förändra. Allt som gör det bara lite lättare är jätteskönt.

Trots vad jag skrev ovan så behöver det inte komma ngnstans alls ifrån egentligen. Du kanske 'bara' har lite kemisk obalans för tillfället. Det finns mediciner och det kan vara värt att prova. Hjälpte mig mycket när jag väl hittade rätt dos.

Undvik situationer eller personer som du vet får dig att må sämre.
Det är ok att tycka synd om sig själv bland. Det är ok att göra absolut ingenting och bara vara lat ibland. Kan bli farligt i längden dock om det är det enda man gör.

Förvänta dig inte att det finns en sak som kommer att fixa allt, då är det lätt att bli besviken. Om du mår riktigt dåligt så kan det ta tid att hitta tillbaka men det är så jävla värt det när man väl mår bra igen.

Hmm, kommer inte på ngt mer för tillfället men kom ihåg att du absolut inte är ensam om att känna så här. Det är väldigt vanligt och det går att absolut att göra ngt åt. Ge dig tid och gör det du tror är bäst för dig.

Lycka till.

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-07-30 19:03

Fina tips Bollo! Thx

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-07-30 19:16

Tack själv :)

Piaree2008-07-30 19:20
Antal inlägg: 1325

Det finns många kreativa terapiformer så som bild- dans- skratt & dansterapi. Har själv gått på bildterapi vilket gav mej ett rejält uppsving. Är man inte estetiskt lagd finns ju alltid samtalsterapi.

Ellebellebii - Ej medlem längre2008-07-30 21:48

Tackar för fina tips Bollo... om jag ska undvika personer och situationer som får mig att må sämre, så borde jag flytta... :/ men iofs så har jag ju fundrat på det ändå... hm

Limerick - Ej medlem längre2008-07-30 21:56
Antal inlägg: 4099

Tror absolut på vad Bollo säger.
Sen finns det ju dessvärre energikrävande människor som man inte kan välja bort, men då gäller det att minimera tiden med dom.

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-07-30 23:25

Även om du skriver lite skämtsamt att du borde flytta så kanske det är en bra idé i alla fall. Nu vet jag ju inte alls hur situationen är men om du inte fungerar ihop med dem du bor med så kanske det är ngt att fundera över.

Flytta är ju ganska drastisk men du kan ju prova att resa bort lite eller på ngt annat sätt hitta ett par veckor själv och se hur det känns.

Jag vet bara själv att jag ofta har svårt att förstå hur saker påverkar mig och att dom inte får mig att må bra. Just nu blir jag tex mycket mer stressad och mer påverkad av att jag har väldigt ont om pengar än vad jag egentligen vill erkänna och någonsin trodde att jag skulle bli. Det är ju en liten sak egentligen men tydligen så upplever jag det som jobbigare än jag trodde.

Ja... svammel svammel.... 'sensmoralen' var i alla fall att man ofta kan påverkas mer än vad man vill erkänna eller inse.

Ellebellebii - Ej medlem längre2008-07-30 23:34

Bollo... inte direkt skämtsamt... allvar jue... bara det att jag har mkt som binder mig till där jag bor nu... resa jo... vill men en annan sak att kunna... men tack *kram

NessaLote2008-07-31 11:30
Antal inlägg: 1502

Jag tror fortfarande att gräva ner sej är den bästa lösningen... Tänk vad skönt o bara bli sövd ett tag o när man vaknar så e allt bra :D

Ellebellebii - Ej medlem längre2008-08-01 10:53

ska vi söva varandra då syrran... skööönt o få sova lääänge :P

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-01 11:00
Antal inlägg: 7605

Ni kanske mår bättre av en lagom sjuk doktor?

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-08-01 11:06

Att gömma sig undan problem kan vara skönt och nästan nödvändigt för stunden. Förr eller senare måste man ju ta tag i eländet dock. Själv har jag (efter någon vecka på den absoluta botten) hittat ny energi och tänker börja ta itu med saker och ting på riktigt. Finns en del att ta hand om.

Lycka till - alla "bottenslammare" ;)

Ellebellebii - Ej medlem längre2008-08-01 12:27

mommes... ett stort frågetecken (?) för ditt inlägg

FLuBBeR Grattis! Jag är kanske påväg åt de hållet jag med om ett tag...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?