Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade20
Mobilspel
Pågående19 623

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dudeniro - Ej medlem längre2008-07-30 21:46
Antal inlägg: 6214

Låt mig sammanfatta!!!

Tjejen ville vara snubbe så han käkade hormoner. Men han ville vara tjej, så hon blev gravid med sin lesbiska partner. Eller då, om man så vill, hans tjej gjorde honom på smällen.

E Solu - Ej medlem längre2008-07-30 21:47
Antal inlägg: 4715

Heter hen Mr(s) Garrison?

E Solu - Ej medlem längre2008-07-30 21:47

Illustration: image.com.com/tv/ima...n_ fema.jpg

dudeniro - Ej medlem längre2008-07-30 21:50

I ett nötskal. Han var en hon förr alltså: men så blev han hon för att kunna bli gravid, och nu har han fött ett barn.

Det blev fel i mitt inlägg ovan! Partnern är natuligtvis man. Så han (f.d. hon) blev på smällen av sin man, så födde han (fd hon) ett barn.

Rent tekniskt så har han alltså kvar sitt kvinnliga kön.

dudeniro - Ej medlem längre2008-07-30 21:50

Som ni ser har jag full koll

Limerick - Ej medlem längre2008-07-30 21:53
Antal inlägg: 4099

Tyckte faktiskt att den första förklaringen var tydligare dude.
Nu känner jag mig lika hopplöst förvirrad som deras dotter förmodligen kommer göra en dag när mamma o mamma.... eller blev det pappa och pappa.... där fram boken med tidningsurklipp och vill berätta en sak.

dahlgren_2008-07-30 21:57
Antal inlägg: 733

haha ja tack dudeniro för förtydligandet, fick läsa flera gånger man fattade inte riktigt. Men, det räknas inte för det var inte på riktigt, han (hon) hade ju ingen pung! :O

_abc_2008-07-30 23:20
Antal inlägg: 2200

Kul diskussion. Jag tycker att det mesta är sagt inom ämnet så jag lutar mig tillbaka vad gäller det och kommer med en följdfråga:
Jag trodde kroppen i mångt och mycket stängde av sig själv när smärtor blev för ohanterbara. Dvs att man svimmar när det gör FÖR jäkla ont. Fick då för mig att gravida inte så ofta svimmar vid förlossningen. MIn hastiga slutsats är att det inte kan göra tillräckligt ont. När folk slagit i pungen har jag dock hört vid ett flertal tillfällen att de har svimmat, för att det gör FÖR jäkla ont.

Vad säger ni???

_abc_2008-07-30 23:21

Och någon/några frågade varför jag ställde mig rubirkens fråga, det har inte att göra med att jag blir slagen på pungen kontinuerligt, jag funderade bara kring det när jag blev slagen i huvudet och tänkte, tur att jag inte blev slagen i pungen då.

kaparen - Ej medlem längre2008-07-30 23:22
Antal inlägg: 4805

Kvinnor palalr mer _abc_ eller vad kan det annars bero på??

kaparen - Ej medlem längre2008-07-30 23:22

*pallar

_abc_2008-07-30 23:25

Har för mig att de pallar mindre. Att forskning konstaterat att de är känsligare och upplever smärta som starkare än vad män gör. För att generalisera och dra alla kvinnor över samma smutsiga kam.

Sedan förekommer det nog att både män och kvinnor svimmar av smärta vid andra olyckor, skottskador utan att träffa vitala organ, multipla benbrott etc.

upa - Ej medlem längre2008-07-30 23:26
Antal inlägg: 2565

Det som händer när du ska föda barn är att kroppen hinner ställa in sig på det, rättare sagt nio månader. Ett slag i pungen kommer ofta plötsligt och kroppen hinner inte ställa in sig. Däremot om man skulle sätta en klämma över pungen slutar man nog svimma efter ett tag.

kaparen - Ej medlem längre2008-07-30 23:29

*letar upp en suspensoar*

_abc_2008-07-30 23:29

Kroppen, du menar att härda underlivet? Själv tror jag inte att underlivet hos den havande kvinna hinner härda sig mer på 9 månader än om man successivt från att dutta pungen till att slå den den 9e månaden gör. Härda i jämförelse med att slå på hårda föremål med knogarna tills knogarna (benen) blir härdade och faktiskt stenhårda och tåliga.

_abc_2008-07-30 23:31

I nuläget tror jag att det måste upplevas jobbigare att få pungen slagen och hårt klämd i lika lång tid som en förlossning tar. Men varsågod att övertyga mig om annat. Det är väl det att det inte är rimligt att vid någon annan situation uthärda smärta lika lång tid som en förlossning tar?

E Solu - Ej medlem längre2008-07-30 23:33

Det är därför kvinnor har menssmärtor, för att vänja sig.

upa - Ej medlem längre2008-07-30 23:36
Antal inlägg: 2565

Nja, jag menar inte härda vad nu det betyder. Stimulerar man smärtreceptorerna för frekvent slutar nog nervsystemet ta emot signalerna. Jag vet inte exakt men det finns väl något slags "portsystem" som bara släpper in eller prioriterar en signal i taget varför vi tex inte känner huvudvärken för tillfället om vi bryter fingret.

Knogarna blir ju tåliga eftersom huden blir tjockare och ingenting annat.

Nu är det ju inte bara lokalt man blir smärtlindrad, det hade blivit tokigt med smärtstillande piller då. När man föder barn går endorfiner ut i kroppen som är smärtlindrande. Har ingenting med just livmodern att göra. Vad mer som händer vid förlossningen kan jag inte direkt svara på.

E Solu - Ej medlem längre2008-07-30 23:40

Det stämmer upa. Det finns spärrar som innebär att bara en viss smärtstyrka kan släppas igenom smärtfiltren. Så länge man inte fastnar i Guantanamo och blir utsatt för CIA:s smärtforskare som hittat sätt att öka smärttröskeln vill säga.

_abc_2008-07-30 23:49

"Knogarna blir ju tåliga eftersom huden blir tjockare och ingenting annat."

Enligt mig har du helt fel. Läste att thaiboxare och dylika sporter tränade förhärdning av just BENET. I det här fallet förutom knogarna, slambensförhärdning. De slog på smalbenet tills skelettet i sig härdades. Tror att det finns en dokumentär om detta på youtube som är ruskigt känd, ska leta dirr.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?