Spelrum
Giraffen26
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 649

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Yamamoto2008-08-01 21:22
Antal inlägg: 84

Love em ;)=;))QW)RF)W

Come_play - Ej medlem längre2008-08-01 21:23
Antal inlägg: 754

Sätta på mute? Oh, you´re banned!

mrperfect2008-08-01 21:24
Antal inlägg: 11437

det är för enkelt, minst 20 minuter ska man låtsas vara intressrad

Come_play - Ej medlem längre2008-08-01 21:26

Raffinerat. Men varför kan man inte bara säga "nej tack" och lägga på?

Incognito2008-08-01 21:27
Antal inlägg: 133

NIX är inget för mig. Jag älskar när en telefonförsäljare ringer. Då kan jag föra fram alla argument som framförts i denna tråd:
- stör inte = hemfridsbrott
- pracka inte på mig nåt, jag väljer själv
- var inte så inställsam - låtsas inte känna mig
osv osv

Allt för att de (telefonförsäljarna) ska inse att det jobb de gör är ett otroligt lumpet jobb och ägna sig åt något annat.

Tyvärr fortsätter det att ringa........

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-08-01 21:28
Antal inlägg: 1161

Dom gånger man pratat med teleförsäljare så har de sagt att erbjudandet endast gäller nu ! Bara NU!!!
Sånt gör mig förbannad. Jag får inte en chans att jämföra dem med konkurrenter. Det duger inte att säga att be om att få återkomma efter att ha fått sova på sova saken typ.
Totalt värdelöst.
Det är samma sak med säljarna som springer på stan o jagar en.
Eftersom de är så Dj---a dryga så avfärdar jag dem med att säga att jag inte skriver under på stående fot. De stressar på en att ta erbjudande som sen är omöjliga att bli av med sen. Typ ringa deras företag o säga upp skiten de lurat i dem.skicka tillbaks produkten osv sov. Jag har klarat mig men jag har hört andra blivit drabbade av såna envisa dj---ar.
Då får det vara ajöss redan från början. No thanks!!!
Teleförsäljare och gatu- ditto sök er ett riktigt jobb!

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-08-01 21:32
Antal inlägg: 1161

Jag har problem med hörseln så ibland ringer nån med en hopplös dialekt att tolka så säger jag bara att jag inte hör och lägger på.
Va fan ska de ringa till folk som har hörselproblem för?
Ringer de till döva så går deras texttelefoner igång ..

Bitte - Administratör2008-08-01 21:32
Antal inlägg: 24214

Det är ett riktigt jobb,, och läste i en gammaltråd idag ,, om att man ska inte tära på samhället och nu ska man inte jobba,, hmmm undrar om ni vet vad ni menar

Och hemfridsbrott innebär att fysiskt vara inne i någons bostad eller dyl,, så allt prat om det håller inte

Come_play gillar faktiskt dig i mellan åt =))

B

Minta2008-08-01 21:33
Antal inlägg: 20042

Telefonförsäljare på gatan ska man akta sig för. Det går inte att ångra sig eller så säger de att telefonen har använts om man skickar tillbaka den (oöppnad). Telenor i alla fall.

Come_play - Ej medlem längre2008-08-01 21:40

Jag gillar dig oxå, Bitte schön. :-)

magga2008-08-01 22:08
Antal inlägg: 2533

Hatade telefonförsäljare förut, sen fick jag själv jobb som en.... Det var helt okej, trevliga arbetskamrater o så. Men gav upp efter ca 10 dagar, klarade inte av alla arga människor som kallade en idiot o bad en dra åt helvete. De gör ju bara sitt jobb ju, även om det kanske inte är så roligt att ha försäljare ringandes stup i kvarten så förtjänar de lite respekt de med. Ett vänligt Nej tack, jag är tyvärr inte intresserad, och sen lägga på tror jag de flesta klarar av. Sen finns ju Nix, det ska ju funka.

mamman - Ej medlem längre2008-08-01 22:34
Antal inlägg: 6379

Jag tycker mest det är jobbigt när de inte slutar TROTS att man sagt att man inte är intresserad. Därför låter "man" ju ganska irriterad när man säger "Tack, men jag är inte intresserad" just för att de flesta annars fortsätter pracka på en varan de ska sälja....
Jag är ju så pass uppfostrad att jag inte kastar luren i örat på dom, men ibland är man ganka frestad....

bitteberg2008-08-01 22:39
Antal inlägg: 180

visst det är ett jobb det med...........men innan jag hade nix så kunde det ringa 10 st på en dag! det är inte kul,och med dialekter så man inte förstod nått......men men visst...det är ett jobb

Knevertism - Ej medlem längre2008-08-02 12:24
Antal inlägg: 1032

Varför får man inte hoppa på en hel yrkesgrupp egentligen? skulle man inte få kritisera valfångare, koncentrationslägerskomme ndanter eller arbetare som hugger ner regnskogen?
Telefonförsäljare som ringer hem till mig och låtsas känna mig för att sniket lura på mig strumpor för 150 kronor i månaden och bygger hela sin verksamhet på att lura pensionärer och andra som har svårt att säga nej. Jag fick ett samtal en gång från mr music. De undrade om jag ville ha en GRATIS skiva. Näe vad ska jag med det till svarade jag. - Jo men den är ju gratis fortsatte försäljaren. - Okej då sa jag. Skivan kom en vecka senare tillsammans med en räkning. EN RÄKNING!!
Jag accepterade såklart inte att betala den och ringde och hotade med polisanmälning och diverse andra saker till företaget som sa att jag kunde riva räkningen i rädsla för vad jag skulle göra mot dom. Men tänk alla dom som inte vågar stå upp emot företagen och med rädsla för inkasso betalar räkningen för att slippa problem.
En annan taktik som telefonförsäljarföretagen har börjat köra med är när de låtsas att det är en kompis som ringer för att nästla sig och få en att släppa garden så att de kan tjäna lite extra pengar på provisionen. En samtal avlöpte såhär:

- Hallå
- Hej Mikael
- Heej.... (försöker komma på vem det är)
- Hur är läget med dig nere i Göteborg då?
- Jo tack det är bra (vem fan är detta)
- Härligt att IFK vann igår va?
- Va fan snurrar du om din jävla lussekatt (nu vet jag att det är en telefonförsäljare)
- Aha du kanske håller på ÖIS?.... (han försöker skapa en kontakt igen)
- Kretin! krabbsaltare! pultron! försvinn ifrån min linje innan jag garrotterar hela din släkt jävla 08:a.

Han lägger på
Jag kopplar ur telefonen
Slutar svara i telefon och har inte gjort det på 6 månader nu.

virriga vera2008-08-02 12:42
Antal inlägg: 121

Jag håller med dig till hundra %. Vad har dom för rätt att störa mig. Jag har försökt att störa tillbaka, men dom vägrar mangrannt att lämna ut sina hemtelefonnummer.

_Candid - Ej medlem längre2008-08-02 12:50
Antal inlägg: 2602

Kritisera är ok, men det beror ju på vilket språk man använder ;-)
Och med det inget negativt sagt om det här senaste inlägget du skriver Knevertism.
Jag har hört liknande från andra som råkat ut för väldigt oseriösa säljare. Rakt på sak tycker jag man ska vara, säga varifrån man ringer och vad man vill. Och detta med att utge sig för att man ska få en gratis produkt och sedan får man ändå en räkning eller har förbundit sig att köpa si och så mycket av varan i fortsättningen och liknande, det är ju rena svindleriet.
Men jag tror fortfarande att det likväl finns väldigt seriösa säljare, som inte använder sig av metoderna att börja prata som om man vore gamla klasskamrater och som förklarar grundligt vad hela avtalet går ut på.
Det bästa vore att alltid få ett avtal hem i posten som man måste skriva under och i lugn och ro ta ställning till innan man slutligen tackar jag till tjänsten/produkten.

Bitte - Administratör2008-08-02 13:24
Antal inlägg: 24214

En säljare som ringer ska vara saklig , men ska presentera sig , företaget och produkten inte vara larvigt personlig, om man nu inte har pratat med samma kund tidigare

Och som sagt mitt företag ringer först och får ok att skicka information om vad vi erbjuder sedan ringer vi kunden igen ocsh pratar mera om tjänsten

Och betänk en sak att är INTE svart eller vitt,, det finns mindra lämpade personer i alla yrkesgrupper med inte ger det någon rätt att klala på en hel yrkseskår, klaga då i stället på den personen

Bitte

manne002008-08-02 13:43
Antal inlägg: 130

När jag jobbade som "telefonförsäljare" så var jag saklig och kunnig. Kanske därför jag inte sålde så bra. Teleofnförsäljare och de företag som sysslar med det är inte dummare än att de fattar vad som säljer och sorligt nog så är det nog den metoden som Knevertism beskriver.

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?